XAU/USD پیش از داده های اولیه PMI S&P ایالات متحده، زیر 2000 دلار باقی می ماند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-remains-sideways-below-2-000-ahead-of-preliminary-us-sp-pmi-data-202304200456

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در محدوده 40.00-60.00 در نوسان است که نشان دهنده عملکرد ضعیف پیش رو است.

نمودار ساعتی طلایی

در همین حال، معاملات آتی S&P در جلسه آسیایی ضررهای قابل توجهی را به ثبت رسانده است زیرا سرمایه گذاران نسبت به اظهارنظر شرکت ها در مورد راهنمایی درآمد محتاط هستند. خیابان پیش‌بینی می‌کند که شرایط تنگاتنگ اعتباری بر مدیریت سرمایه در گردش شرکت‌های متکی به پول نقد تأثیر بگذارد، که بر گردش کار آنها تأثیر خواهد گذاشت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) نشانه هایی از انقباض نوسانات زیر 102.00 را پس از حرکت های وحشی تحت تأثیر کتاب بژ فدرال رزرو (فدرال رزرو) نشان می دهد. فعالیت های اقتصادی در 12 منطقه فدرال رزرو تقریبا ثابت مانده است، با این حال، کاتالیزوری که ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده را تشدید کرده است، روند کاهشی وام های مصرفی و تجاری توسط بانک های تجاری ایالات متحده است. بانک ها برای جلوگیری از بدتر شدن کیفیت دارایی ها، شرایط را برای پرداخت اعتبار سخت تر کرده اند.


اشتراک گذاری:

  • با تغییر شاخص دلار آمریکا به حالت انقباض نوسان، قیمت طلا در یک روند نزولی قرار دارد.
  • خیابان پیش بینی می کند که شرایط تنگاتنگ اعتباری بر مدیریت سرمایه در گردش شرکت های متکی به پول نقد تأثیر بگذارد.
  • بانک ها برای جلوگیری از بدتر شدن کیفیت دارایی ها، شرایط را برای پرداخت اعتبار سخت تر کرده اند.

میانگین متحرک نمایی 50 دوره ای (EMA) در 1996.50 دلار به عنوان سدی برای گاوهای طلا عمل می کند.

سرمایه گذاران بر سر جهت بیشتر قیمت طلا اختلاف نظر دارند، زیرا خط روند رو به بالا از پایین ترین سطح 24 مارس در 1934.34 دلار در حال حمایت از روند نزولی است. در حالی که ساختار ارتفاعات پایین تر علیرغم یک حرکت بازیابی محکم تر هنوز ناپدید نشده است.

با توجه به داده‌های اولیه PMI S&P ایالات متحده، خیابان پیش‌بینی می‌کند که PMI تولیدی در 49.0 باشد، کمتر از انتشار قبلی 49.2. PMI خدمات نیز در برابر رقم 52.6 که قبلا منتشر شده بود، با 51.5 کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال طلا

قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات اولیه اروپا در حدود 1994.00 دلار حرکت می کند. این فلز گرانبها در حالت بدون جهت است زیرا سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اولیه PMI S&P ایالات متحده هستند که برای روز جمعه برنامه ریزی شده است.