ین ژاپن در بحبوحه دخالت احتمالی دولت، حدود 450 پیپ در برابر دلار افزایش یافت

ین ژاپن در بحبوحه دخالت احتمالی دولت، حدود 450 پیپ در برابر دلار افزایش یافت

  • ین ژاپن در روز دوشنبه شاهد یک چرخش چشمگیر در روز از پایین ترین سطح تقریباً 40 سال گذشته بود.
  • به نظر می رسد مداخله احتمالی مقامات ژاپنی دلیلی احتمالی در پشت بهبودی شدید باشد.
  • سیاست پولی متفاوت BoJ-Fed و لحن ریسک مثبت باید سود بیشتر ین را محدود کند.

ین ژاپن (JPY) از پایین ترین سطح خود از اکتبر 1986 که در برابر همتای آمریکایی خود در جلسه آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر قرار گرفت، یک بهبود روزانه محکم را تجربه کرد و از سطوح زیر 160.00 به بیش از 450 پیپ صعود کرد. جهش شدید روزانه را می توان به برخی مداخلات مقامات ژاپنی برای تقویت ارز داخلی نسبت داد، اگرچه تا کنون هیچ اعلام رسمی اعلام نشده است. این امر، همراه با کاهش اندک دلار آمریکا (USD)، به ریزش شدید جفت USD/JPY که در یک ساعت گذشته شاهد بودیم کمک می‌کند.

رویکرد محتاطانه بانک مرکزی آمریکا در قبال تشدید بیشتر سیاست ها و دورنمای نامشخص نرخ نشان می دهد که اختلاف گسترده نرخ بهره ژاپن و آمریکا برای مدتی باقی خواهد ماند. این امر، همراه با لحن ریسک به طور کلی مثبت، به دور کردن جریان ها از ین امن در میان نقدینگی نسبتاً ناچیز در پشت تعطیلات در ژاپن ادامه می دهد.

با این حال، ترس از مداخله به محدود کردن ضررهای بیشتر برای ین در میان شرایط بسیار زیاد در نمودار روزانه کمک می کند. در همین حال، دلار آمریکا (USD) هفته جدید را با روندی ملایم‌تر آغاز می‌کند و بخشی از سودهای بهبود خوب روز جمعه را از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای کاهش می‌دهد، که به نوبه خود، معامله‌گران را از شرط‌بندی جدید صعودی در اطراف دلار باز می‌دارد. جفت JPY. با این اوصاف، پیش‌زمینه بنیادی فوق الذکر، قبل از تعیین موقعیت برای هر گونه افزایش معنی‌دار ین، قبل از نشست مهم دو روزه سیاست FOMC که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، احتیاط می‌کند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: ین ژاپن همچنان تحت تأثیر چشم‌انداز سیاست‌های متفاوت BoJ-Fed تضعیف می‌شود.

  • ین ژاپن در جریان نشست آسیایی روز دوشنبه به پایین ترین حد خود در چند دهه اخیر سقوط کرد و در بحبوحه یک واگرایی بزرگ در چشم انداز سیاست بانک مرکزی ژاپن و انتظارات تندرو فدرال رزرو، هر چند مداخله نگران افزایش سقف است.
  • همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره کوتاه مدت خود را در روز جمعه بدون تغییر گذاشت و نشان داد که تورم در مسیر رسیدن به هدف 2 درصدی در سال های آینده قرار دارد که نشان دهنده آمادگی این بانک برای افزایش هزینه های استقراض در اواخر سال جاری است.
  • در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، کازوئو اوئدا، فرماندار BoJ، سرنخ‌های کمی در مورد زمان افزایش نرخ بعدی ارائه کرد و تغییر به سمت کاهش کامل خرید اوراق قرضه را رد کرد، و این امر احتیاط را برای افزایش قیمت ین تضمین کرد.
  • علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف کننده توکیو که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که تورم در ژاپن در حال کاهش است، که همراه با لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام، باید هر گونه افزایش معنادار را برای ین بهشت ​​امن محدود کند.
  • حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن سه کرسی کلیدی را در انتخابات میان‌دوره‌ای از دست داد که به عنوان رای اعتماد به نخست‌وزیر فومیو کیشیدا تلقی نمی‌شود و مخالفت با انتصاب مجدد او در پایان دوره در سپتامبر است.
  • دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ سالانه از 2.5 درصد در فوریه به 2.7 درصد افزایش یافت و پیش بینی ها برای خواندن 2.6 درصد پیشی گرفت.
  • علاوه بر این، شاخص اصلی قیمت PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، در نرخ سالانه 2.8 درصد در مقایسه با 2.6 درصد پیش‌بینی‌شده ثابت ماند و این شرط‌ها را تأیید کرد که فدرال رزرو نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه خواهد داشت.
  • با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، سرمایه گذاران اکنون با احتمال 58 درصدی قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ خود را در سپتامبر آغاز کند، که نسبت به هفته قبل 68 درصد و احتمال کاهش بیش از 80 درصدی در دسامبر کاهش یافته است.
  • این نشان می‌دهد که شکاف گسترده در نرخ‌ها بین ژاپن و ایالات متحده برای مدتی باقی خواهد ماند، که همراه با ریسک مثبت، می‌تواند برای ین پناه‌گاه صعودی را محدود کند و از جفت USD/JPY حمایت کند.
  • سرمایه گذاران اکنون مشتاقانه منتظر ریسک رویداد بانک مرکزی این هفته هستند – جلسه دو روزه سیاست پولی FOMC که از روز سه شنبه شروع می شود و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) که از نزدیک تماشا شده است – برای یک انگیزه جهت دار جدید.

تجزیه و تحلیل فنی: گاوهای USD/JPY در میان RSI بسیار بیش از حد خرید در نمودار روزانه محتاط هستند

از منظر فنی، شکست روز جمعه از طریق کانال روند صعودی که از پایین ترین سطح YTD ادامه داشت، به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران صعودی تلقی شد. با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط فوق‌العاده خرید را نشان می‌دهد، که باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای سودهای بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط ​​باشیم. با این حال، هر لغزش معنی‌داری به زیر علامت 159.00 احتمالاً خریداران تازه‌ای را در نزدیکی منطقه 158.35-158.30 جذب می‌کند و در نزدیکی علامت 158.00 محدود باقی می‌ماند. با این حال، یک شکست متقاعد کننده در زیر ممکن است باعث فروش فنی شود و جفت USD/JPY را به سمت نقطه شکست مقاومت کانال صعودی نزدیک به ارقام دور 157.00 بکشاند. در همین حال، گاوها در میان ترس از مداخله مقامات ژاپنی در نزدیکی نقطه محوری 160.00، نسبت به شرط بندی جدید محتاط خواهند بود.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/japanese-yen-sinks-below-16000-against-usd-lowest-since-1986-202404290223