دلار آمریکا در ابتدای هفته قرمز شد، بازارها NFP را هضم کردند

دلار آمریکا در ابتدای هفته قرمز شد، بازارها NFP را هضم کردند

  • تفسیر بازار از سخنان پاول حاکی از احتیاط به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن مسیر تورم است.
  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه کاهش نرخ تورم دستمزد سالانه را نشان داد که به پیش بینی ها برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو دامن زد.
  • گزارش NFP همچنین نشان می دهد که در حالی که بیکاری افزایش یافته است، ایجاد شغل کند شده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال حاضر نزدیک به 105 معامله می شود که منعکس کننده زیان ملایم در جلسه روز دوشنبه است. همانطور که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) اعلام کرد، تورم مداوم که به طرز ناراحت کننده ای بالا باقی می ماند، دلار آمریکا را ثابت نگه می دارد. همانطور که گفته شد، گزارش مشاغل ضعیف که جمعه گذشته منتشر شد، سرنخ هایی را نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است نشان دهد که سرد شدن فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره آغاز شده است. این ممکن است باعث کاهش بیشتر دلار شود.

اقتصاد ایالات متحده تصویری متفاوت با تقاضای قوی و بازار کار ثابت ارائه می دهد که در ماه آوریل شاهد ضعف بود. موضع محتاطانه پاول، رئیس فدرال رزرو، با اشاره به ابهامات پیرامون مسیر تورم آتی و پیشرفت قابل توجه و در عین حال تضمین نشده، ممکن است در صورت داغ شدن اطلاعات آینده، دلار را سرپا نگه دارد.

محرک های بازار خلاصه روزانه: DXY هفته را با پای چپ شروع می کند زیرا بازارها داده های بازار کار را ارزیابی می کنند

  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه آوریل 175 هزار افزایش یافت که کمتر از انتظارات بازار 243 هزار نفر بود.
  • نرخ بیکاری اندکی به 3.9 درصد افزایش یافت، نسبت به 3.8 درصد قبلی.
  • میانگین درآمد ساعتی، معیاری برای سنجش تورم دستمزد، از 4.1 درصد در سال به 3.9 درصد کاهش یافت.
  • انتظارات بازار در آستانه نشست آتی فدرال رزرو به سمت یک نرخ پایین تر حرکت می کند، در حالی که احتمال کاهش نرخ در ژوئن در حدود 10 درصد است.
  • با این حال، در اواخر سال، با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در جولای به 40 درصد از 25 درصد قبلی و تقریبا 95 درصد برای کاهش نرخ در ماه سپتامبر، از 55 درصد قبل از گذشته افزایش یافته است. ملاقات.
  • با بررسی بازارهای اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده با کاهش بازدهی 2 ساله به 4.81 درصد، بازدهی 5 ساله به 4.48 درصد و بازدهی 10 ساله با اندکی کاهش در 4.49 درصد کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال DXY: شاخص دلار دارای شیب منفی با احتمالات صعودی است

شاخص های فنی در نمودار روزانه سیگنال های ترکیبی را برای DXY منعکس می کنند. شیب منفی و قلمرو منفی شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می دهد که به نظر می رسد خرس ها در حال افزایش هستند. این روند با افزایش میله های قرمز واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) که سیگنال حرکت نزولی است، بیشتر تایید می شود.

با این حال، با وجود این محیط منفی، برخی از عناصر صعودی نیز وجود دارد. قابل ذکر است که DXY در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 و 200 روزه (SMA) قرار دارد که به طور کلی روند صعودی را در بلندمدت نشان می دهد. با این حال، به طور موقت به زیر SMA 20 روزه سقوط کرده است و بر حرکت کوتاه مدت نزولی تاکید بیشتری دارد.

در نتیجه، با توجه به فروش‌های اخیر و تنظیمات فنی، چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت DXY تحت سلطه است. با این حال، موقعیت آن بالاتر از SMA 100 و 200 روزه نشان می‌دهد که حرکت صعودی بلندمدت همچنان پتانسیل از سرگیری را دارد.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (Fed) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می دهد و هزینه های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به کمتر از 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-sees-mild-losses-as-markets-digest-nfp-data-ahead-of-quiet-week-202405061649