دلار آمریکا پس از NFP نرم، یک هفته بازنده را بسته است

دلار آمریکا پس از NFP نرم، یک هفته بازنده را بسته است

  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه آوریل عملکرد ضعیفی داشت که نشان دهنده افزایش کمتر از حد انتظار بود.
  • احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر افزایش یافت که به نظر می‌رسد بر دلار آمریکا فشار وارد می‌کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) با کاهش شدید در پایان هفته معاملاتی به سطح 105 می رود. این پس از گزارش روز جمعه از ارقام ضعیف حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه آوریل، که بازارها را مجبور به کاهش ارزش دلار کرد، منتشر شد.

اقتصاد ایالات متحده نشانه های متفاوتی از پیشرفت را با تقاضای قوی و بازار کار فشرده نشان می دهد که رشد آهسته و در عین حال قابل توجه دستمزدها را نشان می دهد و به تورم کمک می کند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) همچنان در مورد مسیر نامشخص تورم محتاط است و تأکید می کند که سیاست های پولی محدود کننده گرمای بیش از حد اقتصادی را کاهش داده است. روز جمعه، ارقام ضعیف بازار کار باعث شد بازارها احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش دهند.

محرک های بازار خلاصه روزانه: DXY در NFP های ضعیف کاهش می یابد

  • گزارش NFP ایالات متحده حاکی از افزایش 175 هزار شغلی در ماه آوریل است که کمتر از 243 هزار شغل مورد انتظار بوده و نسبت به رشد 315 هزار نفری اصلاح شده مارس کاهش یافته است.
  • نرخ بیکاری از 3.8 درصد به 3.9 درصد رسیده است.
  • تورم دستمزد، همانطور که توسط میانگین درآمد ساعتی نشان داده شده است، از 4.1 درصد به 3.9 درصد در سال گذشته کاهش یافت.
  • پیش بینی های بازار برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا سپتامبر به دلیل ارقام ضعیف بازار کار تشدید شده است.
  • بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده با بازدهی 2 ساله در 4.80 درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی 5 ساله و 10 ساله به ترتیب به 4.50 درصد و 4.58 درصد کاهش یافت.

تحلیل تکنیکال DXY: DXY با وجود فشار فروش قریب الوقوع، یک سوگیری کلی صعودی را نشان می دهد

چشم انداز فنی DXY در درجه اول منعکس کننده یک سلطه صعودی با یک بازگشت نزولی در کمین است. شاخص قدرت نسبی (RSI) یک شیب منفی را در قلمرو منفی ثبت می‌کند که به افزایش شتاب فروش توسط خرس‌ها اشاره دارد. با این حال، فشار نزولی بی وقفه ناکافی است زیرا این جفت همچنان بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 و 200 روزه (SMA) معامله می شود.

علاوه بر این، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) افزایش میله‌های قرمز را گزارش می‌کند که نشان می‌دهد خرس‌ها در حال افزایش هستند. سیگنال نزولی را باید جدی گرفت زیرا فروشندگان شاخص را به زیر SMA 20 روزه رساندند. با این حال، SMA های بلندمدت به عنوان پشتیبان قوی برای دفاع از چشم انداز کلی صعودی باقی می مانند.

سوالات متداول استخدام

شرایط بازار کار یک عنصر کلیدی برای ارزیابی سلامت یک اقتصاد و بنابراین یک محرک کلیدی برای ارزش گذاری ارز است. اشتغال بالا یا بیکاری کم، پیامدهای مثبتی بر هزینه های مصرف کننده و در نتیجه رشد اقتصادی دارد و ارزش پول محلی را افزایش می دهد. علاوه بر این، یک بازار کار بسیار فشرده – وضعیتی که در آن کمبود کارگران برای پر کردن موقعیت‌های باز وجود دارد – می‌تواند بر سطوح تورم و بنابراین سیاست پولی تأثیر بگذارد زیرا عرضه نیروی کار کم و تقاضای بالا منجر به افزایش دستمزدها می‌شود.

سرعت افزایش حقوق در یک اقتصاد برای سیاستگذاران کلیدی است. رشد دستمزد بالا به این معنی است که خانوارها پول بیشتری برای خرج کردن دارند که معمولاً منجر به افزایش قیمت کالاهای مصرفی می شود. برخلاف منابع نوسان تورم مانند قیمت انرژی، رشد دستمزدها به عنوان یک جزء کلیدی تورم زمینه‌ای و پایدار در نظر گرفته می‌شود، زیرا افزایش حقوق و دستمزد بعید است که لغو شود. بانک های مرکزی در سراسر جهان هنگام تصمیم گیری در مورد سیاست پولی به داده های رشد دستمزد توجه زیادی می کنند.

وزنی که هر بانک مرکزی برای شرایط بازار کار تعیین می کند به اهداف آن بستگی دارد. برخی از بانک های مرکزی صراحتاً فراتر از کنترل سطوح تورم، وظایف مربوط به بازار کار را دارند. به عنوان مثال، فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) وظیفه دوگانه ترویج حداکثر اشتغال و قیمت های پایدار را دارد. در همین حال، تنها وظیفه بانک مرکزی اروپا (ECB) کنترل تورم است. با این حال، و با وجود هر دستوری که دارند، شرایط بازار کار با توجه به اهمیت آن به عنوان معیار سنجش سلامت اقتصاد و رابطه مستقیم آن با تورم، عامل مهمی برای سیاستگذاران است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-suffers-from-weak-nfps-hopes-of-sooner-rate-cuts-rise-202405031629