طلا به دلیل جذابیت بهشت ​​و انتظارات برای کاهش نرخ ها افزایش می یابد

طلا به دلیل جذابیت بهشت ​​و انتظارات برای کاهش نرخ ها افزایش می یابد

  • در حالی که سرمایه گذاران در بحبوحه تشدید تنش های ژئوپلیتیکی به سمت ایمنی روی می آورند، طلا افزایش یافت.
  • داده های ضعیف بازار کار ایالات متحده گمانه زنی ها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش بیشتر طلا شده است.
  • قیمت طلا در کوتاه مدت وارد یک روند صعودی می شود که به نفع سهامداران بلند مدت است.

قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه تقریباً یک واحد درصد بالاتر در 2360 دلار معامله شد. این فلز گرانبها با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بر سر غزه، جذابیت پناهگاه امن آن را تقویت می‌کند.

این روند صعودی همچنین ناشی از نگرانی ها در مورد بازار کار ایالات متحده به دلیل داده های اخیر است که باعث گمانه زنی فدرال رزرو (فدرال رزرو) شده است که ممکن است نرخ بهره را زودتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت کاهش دهد و جذابیت این فلز گرانبها را افزایش دهد.

افزایش قیمت طلا در پایان مذاکرات صلح، نگرانی بازار کار آمریکا

با شکست مذاکرات صلح بین حماس و اسرائیل در قاهره و تجمع زره‌پوش‌ها و پرسنل نظامی اسرائیل در اطراف شهر رفح، آخرین مرکز شهری بزرگ غزه که به ویرانه‌ای تبدیل نشده است، قیمت طلا به دلیل جذابیت امن آن افزایش یافت.

در همین حال، پس از هشدار رئیس جمهور بایدن به این کشور در مورد حمله گسترده به رفح، ایالات متحده از ارسال محموله های تسلیحات و کمک های نظامی به اسرائیل خودداری کرد. به گزارش رویترز، با وجود این هشدار، گزارش‌هایی مبنی بر اعتصاب به یک مسجد و چندین خانه در شهر رسیده است که منجر به کشته شدن بیش از ده‌ها نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

ادعای بیکاری ایالات متحده شگفتی ساز شد

در ایالات متحده، شواهد بیشتر از تضعیف بازار کار، انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را زودتر از آنچه قبلا تصور می شد، زنده کرده است.

داده های اولیه مطالبات بیکاری ایالات متحده برای هفته 3 می که در روز پنجشنبه منتشر شد، افزایش بیش از حد انتظار 231,000 نفر را نشان داد در حالی که انتظار می رفت 210,000 مورد از 209,000 مورد تجدید نظر صعودی در هفته قبل باشد.

این در پشت گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمده است که تقریباً در تمام معیارهای کلیدی اندازه‌گیری شده، قرائت‌های کمتر از برآورد ماه آوریل را نشان می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده تحت فشار محیط نرخ‌های بهره بالا در حال حاضر با مشکل مواجه است و گمانه‌زنی‌ها را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد به سمت کاهش نرخ‌ها حرکت کند.

با این حال، اظهار نظر مقامات فدرال رزرو – اخیراً سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون و نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس – متمایل به مخالف بوده و هر دو استدلال می کنند که فشارهای تورمی برای کاهش نرخ بهره بسیار بالاست.

بانک های مرکزی بزرگ تغییر موضع را نشان می دهند

در سطح جهانی، اکثر بانک‌های مرکزی یا نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهند یا تمایل خود را نشان می‌دهند، که منجر به محیطی می‌شود که در آن به نظر می‌رسد نرخ‌های بهره به اوج و کاهش می‌رسند که این امری مثبت برای طلا است.

روز چهارشنبه، Riksbank سوئد نرخ بهره را برای اولین بار از سال 2016 کاهش داد و تعداد مقامات بانک مرکزی انگلیس (BoE) که در روز پنجشنبه به کاهش نرخ رای دادند افزایش یافت. در نشست ماه مارس، بانک ملی سوئیس (SNB) نیز کاهش نرخ بهره را انتخاب کرد.

بانک مرکزی اروپا (ECB) کاملا تضمین کرده است که نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش خواهد داد، و بانک مرکزی استرالیا (RBA) تصمیم خود را برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در آخرین جلسه، با لفاظی های کینه توزانه همراهی کرد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا با شروع روند صعودی کوتاه مدت، بالاتر می رود

قیمت طلا (XAU/USD) از سقف یک محدوده کوچک عبور کرد و به شدت افزایش یافت.

معکوس شدن توالی اوج و فرود در نمودار تایم فریم 4 ساعته اکنون نشان می دهد که فلز گرانبها در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار دارد که تمایل به افزایش بیشتر دارد.

نمودار 4 ساعته XAU/USD

شاخص حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) بیش از حد خرید شده است، که نشان می دهد طلا ممکن است بیش از حد کشش داشته باشد و در معرض خطر عقب نشینی قرار گیرد. حرکت دوباره به سمت پایین به قلمرو بی طرف سیگنال فروش را می دهد و به وضوح نشان دهنده یک اصلاح است. در این میان، توصیه به دارندگان سابقه این است که به موقعیت های خود اضافه نکنند.

با این حال، روند صعودی همچنان در حال پیشرفت است و قیمت همچنان بالاتر می رود.

هدف بعدی صعودی برای طلا حدود 2400 دلار است، تقریباً در اوج بالاترین قیمت در آوریل.

روند صعودی در نمودارهای میان مدت و بلندمدت (روزانه و هفتگی)، به طور کلی یک پس‌زمینه حمایتی برای طلا ایجاد می‌کند.

سوالات متداول احساس خطر

در دنیای اصطلاحات مالی، دو اصطلاح پرکاربرد “ریسک در مقابل” و “ریسک کاهش” به سطح ریسکی اشاره دارد که سرمایه گذاران مایلند در طول دوره مورد اشاره به آن توجه کنند. در بازار “ریسک”، سرمایه گذاران نسبت به آینده خوش بین هستند و تمایل بیشتری به خرید دارایی های پرخطر دارند. در بازار «خطرناک»، سرمایه‌گذاران شروع به «ایمن بازی» می‌کنند، زیرا نگران آینده هستند، و بنابراین دارایی‌های کم‌ریسک‌تر را خریداری می‌کنند که مطمئن‌تر از بازدهی هستند، حتی اگر نسبتاً متوسط ​​باشد.

به طور معمول، در دوره‌های “ریسک”، بازارهای سهام افزایش می‌یابند، بیشتر کالاها – به جز طلا – نیز ارزش خود را افزایش می‌دهند، زیرا از چشم‌انداز رشد مثبت سود می‌برند. ارزهای کشورهای صادرکننده کالاهای سنگین به دلیل افزایش تقاضا تقویت می شوند و ارزهای دیجیتال افزایش می یابند. در یک بازار “مخاطره”، اوراق قرضه افزایش می یابد – به ویژه اوراق قرضه دولتی بزرگ – طلا می درخشد، و ارزهای امن مانند ین ژاپن، فرانک سوئیس و دلار آمریکا همگی سود می برند.

دلار استرالیا (AUD)، دلار کانادا (CAD)، دلار نیوزیلند (NZD) و FX جزئی مانند روبل (RUB) و راند آفریقای جنوبی (ZAR) همگی در بازارهایی که دارای ریسک هستند، تمایل به افزایش دارند. بر”. دلیل این امر این است که اقتصاد این ارزها برای رشد به شدت به صادرات کالا وابسته است و کالاها در دوره‌های ریسک افزایش قیمت دارند. این به این دلیل است که سرمایه گذاران به دلیل افزایش فعالیت های اقتصادی، تقاضای بیشتری برای مواد خام در آینده پیش بینی می کنند.

ارزهای اصلی که تمایل به افزایش در دوره های “ریسک آف” دارند، دلار آمریکا (USD)، ین ژاپن (JPY) و فرانک سوئیس (CHF) هستند. دلار آمریکا، به این دلیل که ارز ذخیره جهان است، و به این دلیل که در مواقع بحران، سرمایه‌گذاران بدهی دولت آمریکا را خریداری می‌کنند، که امن تلقی می‌شود، زیرا بعید است که بزرگترین اقتصاد جهان نکول کند. ین ناشی از افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی ژاپن است، زیرا سهم بالایی در اختیار سرمایه گذاران داخلی است که بعید به نظر می رسد آنها را رها کنند – حتی در شرایط بحرانی. فرانک سوئیس، زیرا قوانین سختگیرانه بانکداری سوئیس به سرمایه گذاران محافظت از سرمایه را افزایش می دهد.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-rallies-on-haven-appeal-and-expectations-of-lower-interest-rates-202405101024