حرکت صعودی افزایش می یابد، خریداران در SMA 100 روزه رد می شوند

حرکت صعودی افزایش می یابد، خریداران در SMA 100 روزه رد می شوند

  • شاخص های روزانه به تقویت حرکت صعودی اشاره دارند.
  • اندیکاتورهای ساعتی پس از رسیدن به شرایط خرید بیش از حد در اوایل جلسه در حال تثبیت هستند.
  • اگر خریداران SMA 100 روزه را دوباره به دست آورند، روند نزولی تهدید خواهد شد.

در پایان هفته، NZD/USD تا حدود 0.6050 افزایش یافت که 0.80 درصد افزایش یافت. حرکت صعودی در حال افزایش است اما روند کلی همچنان به نفع فروشندگان متمایل است. پس از تلاش ناموفق این جفت برای عبور از میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) در جلسه روز جمعه، اعتبار صعودی بیشتری لازم است.

در نمودار روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک تغییر به سمت یک روند صعودی قوی‌تر را نشان می‌دهد. آخرین جلسه RSI 56 را ثبت کرد که در محدوده مثبت قرار گرفت. این افزایش مداوم حرکت را به نفع خریداران پس از رسیدن به زیر 50 از اوایل آوریل تقویت می کند.

نمودار روزانه NZD/USD

با بررسی نمودار ساعتی، دیدگاه مشابهی مشاهده می شود. RSI اندازه 62 است، اما پس از پرش به بالای 70 در اوایل جلسه، تا حدودی صاف شد. بعلاوه، هیستوگرام واگرایی میانگین متحرک (MACD) نوارهای قرمز رنگ ثابتی را نشان داد که نشان دهنده کاهش بالقوه در حرکت صعودی است.

نمودار ساعتی NZD/USD

با توجه به روند کلی بازار، NZD/USD زیر SMA 100 و 200 روزه معامله می شود که وجود فشار نزولی قابل توجه بر این جفت را تایید می کند و خریداران کوتاه مدت را به چالش می کشد. شایان ذکر است، این جفت ارز در حوالی SMA 100 روزه در سطح 0.6100 در جلسه روز جمعه با رد مواجه شد، که نشان می دهد خریداران همچنان به کشش بیشتری برای افزایش چشم انداز نیاز دارند. با این حال، شکست بالاتر از SMA 20 روزه قطعاً چشم انداز کوتاه مدت را روشن کرد.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-price-analysis-bullish-momentum-picks-up-buyers-rejected-at-the-100-day-sma-202405032211