ین ژاپن به ضررهای روزانه پایبند است و در بحبوحه خرید مجدد دلار می تواند بیشتر کاهش یابد

ین ژاپن به ضررهای روزانه پایبند است و در بحبوحه خرید مجدد دلار می تواند بیشتر کاهش یابد

  • ین ژاپن در تلاش است تا بر روی بهبود مستحکم روز قبل از پایین ترین سطح چند دهه اخیر خود ادامه دهد.
  • انتظارات متفاوت از سیاست بانک مرکزی و فدرال رزرو و ریسک مثبت، ین پناهگاه امن را تضعیف می کند.
  • ظهور مقداری خرید دلار باعث تقویت بیشتر جفت USD/JPY در روز سه شنبه می شود.

ین ژاپن (JPY) در طول جلسه آسیایی روز سه شنبه کاهش یافت و در برابر همتای آمریکایی خود به مرز 157.00 نزدیک شد. علیرغم مداخله احتمالی مقامات ژاپنی در روز دوشنبه، انتظارات مبنی بر اینکه اختلاف نرخ در ژاپن و ایالات متحده (ایالات متحده) به طور گسترده باقی بماند، عامل کلیدی تاثیرگذار بر ین است. جدای از این، کاهش ترس از هر گونه تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ین پناهگاه امن را تضعیف می کند.

از سوی دیگر، دلار آمریکا (USD)، پس از پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) در بحبوحه تورم همچنان چسبنده، نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه می دارد، دوباره کشش مثبت را به دست می آورد. این به نوبه خود، به جفت USD/JPY کمک می کند تا از جهش یک شبه از نزدیکی اواسط 154.00 ثانیه یا پایین ترین سطح یک هفته ای سرمایه گذاری کند. با حرکت رو به جلو، معامله گران اکنون به مدارک اقتصادی ایالات متحده نگاه می کنند – شامل PMI شیکاگو و شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس.

با این حال، تمرکز بر نتیجه نشست مهم دو روزه سیاست FOMC که قرار است در روز چهارشنبه اعلام شود، باقی مانده است. علاوه بر این، انتشار داده‌های شغلی ماهانه ایالات متحده که با دقت تماشا شده است، که به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود، باید نشانه‌های تازه‌ای درباره مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این به نوبه خود نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه مدت قیمت دلار خواهد داشت و انگیزه معناداری برای جفت USD/JPY ایجاد می کند.

تحرکات بازار دیلی دایجست: ین ژاپن به دلیل انتظارات متفاوت سیاست بانک مرکزی و فدرال رزرو تضعیف شده است

  • ین ژاپن پس از رسیدن به پایین ترین حد خود در 34 سال اخیر در روز دوشنبه، در بحبوحه گزارش هایی مبنی بر مداخله مقامات ژاپنی در بازار برای حمایت از ارز داخلی، شاهد یک چرخش چشمگیر بود.
  • ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارز ژاپن، از تایید وجود مداخله خودداری کرد اما گفت که تحولات فعلی در بازار ارز “سفته‌بازی، سریع و غیرعادی” است.
  • با این حال، بهبود قوی ین در پی تقویت انتظارات مبنی بر اینکه تفاوت قابل توجهی در نرخ بهره بین ژاپن و ایالات متحده احتمالا برای مدتی باقی خواهد ماند، قدرت خود را از دست داد.
  • بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت نرخ بهره کلیدی خود را در نشست سیاستی پایان آوریل جمعه گذشته بدون تغییر نگه دارد و اعلام کرد که به خرید اوراق قرضه دولتی مطابق با دستورالعمل های انجام شده در ماه مارس ادامه خواهد داد.
  • بانک مرکزی آمریکا پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال مالی 2024 کاهش داد، در حالی که داده های روز دوشنبه نشان داد که تورم در توکیو برای دومین ماه در آوریل کاهش یافته است و تردیدها را در مورد تشدید بیشتر سیاست ها افزایش داده است.
  • انتظار می رود فدرال رزرو نرخ ها را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد و این شرط ها با انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه، که به تورم ثابت اشاره داشت، مجدداً تأیید شد.
  • داده های منتشر شده از ژاپن در این سه شنبه نشان داد که نرخ بیکاری در ماه مارس در مقایسه با 2.5 درصد پیش بینی شده در 2.6 درصد ثابت مانده است، در حالی که تولید صنعتی 3.8 درصد در طول ماه گزارش شده رشد داشته است.
  • در همین حال، خرده‌فروشی ژاپن در ماه مارس 1.2 درصد کاهش یافت و نرخ سالانه، اگرچه رشدی آهسته‌تر از حد انتظار را ثبت کرد، به رشد برای بیست و پنجمین ماه متوالی اشاره کرد که تأثیر چندانی بر ین نداشت.
  • معامله گران اکنون به سند اقتصادی ایالات متحده – شامل PMI شیکاگو و شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس – برای فرصت های کوتاه مدت قبل از تصمیم سیاست FOMC در روز چهارشنبه نگاه می کنند.
  • جدای از این، داده‌های کلان مهم ایالات متحده که در ابتدای ماه جدید برنامه‌ریزی شده‌اند و بر داده‌های مشاغل ماهانه تأثیر می‌گذارند، باید بر پویایی قیمت دلار تأثیر بگذارند و انگیزه جدیدی برای جفت USD/JPY ایجاد کنند.

تجزیه و تحلیل فنی: USD/JPY به نظر می رسد آماده است تا بر اساس سودهای روزانه بیش از 157.00، به سمت آزمایش 50% Fibo افزایش یابد.

از دیدگاه فنی، قیمت‌های نقدی در روز دوشنبه کمتر از میانگین متحرک ساده 200 ساعته (SMA) انعطاف‌پذیری نشان دادند. حرکت بعدی فراتر از سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی عقب نشینی شدید یک شبه از بالای چند دهه ای معامله گران صعودی مطلوب بود. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودارهای ساعتی دوباره جذب مثبت شده اند و چشم انداز سازنده جفت USD/JPY را تایید می کنند. از این رو، مقداری قدرت پس از عبور فراتر از علامت 157.00 به سمت Fibo 50٪ است. سطح نزدیک به منطقه 157.40 یک احتمال متمایز به نظر می رسد. این حرکت می تواند بیشتر به سمت رقم دور 158.00 یا 61.8٪ Fibo گسترش یابد. سطح، که اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند.

از طرف دیگر، به نظر می رسد که ضعف به زیر ناحیه 156.75-156.70 در نزدیکی منطقه 156.35 جلوتر از علامت 156.00 حمایت می شود. یک پیشرفت متقاعدکننده ممکن است حمایت 200 ساعته SMA را که در حال حاضر در نزدیکی منطقه 155.35 ثابت شده است، نشان دهد، قبل از اینکه جفت USD/JPY به زیر علامت روانی 155.00 تضعیف شود و نوسان یک شبه در حدود اواسط 154.00 ثانیه را به چالش بکشد.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/japanese-yen-slides-back-closer-to-15700-against-usd-202404300217