پزو مکزیک از آشفتگی داده های ایالات متحده سود می برد

پزو مکزیک از آشفتگی داده های ایالات متحده سود می برد

  • پزوی مکزیک در برابر دلار آمریکا تقویت می شود، که تحت تاثیر جو مثبت بازار و گزارش های اقتصادی متفاوت تقویت شده است.
  • با افزایش شاخص قیمت اصلی PCE بالاتر از انتظارات مارس، تورم ایالات متحده همچنان داغ است.
  • مکزیک کسری بودجه نشان می دهد، اما نرخ بیکاری کاهش می یابد و سناریوی اقتصادی متفاوتی را ارائه می دهد.

حملات متقابل پزو مکزیک در روز جمعه نسبت به دلار آمریکا افزایش قابل توجهی را ثبت کردند زیرا داده های اقتصادی ایالات متحده (ایالات متحده) نشان داد که تورم اندکی افزایش یافته است، در حالی که تراز تجاری مکزیک در ماه مارس کسری تجاری را به ثبت رساند. USD/MXN در 17.13 معامله می شود که 0.42 درصد کاهش دارد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده فاش کرد که سنج ترجیحی فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای تورم، یعنی شاخص اصلی قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE)، بالاتر از انتظارات در ماه مارس افزایش یافت. با این حال، قرائت سالانه بیش از برآوردها بود، اما در مقایسه با فوریه بدون تغییر بود.

آژانس آمار ملی (INEGI) فاش کرد که مکزیک در ماه مارس زمانی که برای تعدیل‌های فصلی تعدیل شد، کسری بودجه داشت. در همان زمان INEGI نشان داد که نرخ بیکاری برای مدت مشابه کمتر از حد اجماع بوده است.

حال و هوای بازار دلیل دیگری است که ارز مکزیکی زیربنای آن است زیرا شاخص‌های اصلی وال استریت بین 1.1 تا 2.2 درصد رشد می‌کنند.

محرک های بازار دیجست روزانه: پزو مکزیک از داده های داغ تورم ایالات متحده شانه خالی می کند

  • همانطور که انتظار می رفت، ارقام اصلی PCE ایالات متحده در ماه مارس در مقایسه با ماه قبل 0.3٪ بود. تورم سالانه 2.8 درصد افزایش یافته است، بدون تغییر نسبت به فوریه اما بیش از برآوردها.
  • شاخص قیمت PCE تورم اصلی 0.3 درصدی را نشان داد که مطابق با اجماع و بدون تغییر بود. بر اساس سالانه، قیمت ها 2.7٪ افزایش یافته است، از 2.5٪، بیش از پیش بینی های 2.6٪.
  • احساسات مصرف کننده در ایالات متحده (ایالات متحده) در ماه آوریل بدتر شد که دلیل آن افزایش قیمت های مورد انتظار با افزایش انتظارات تورمی بود. شاخص احساسات دانشگاه میشیگان از 79.4 در ماه مارس به 77.2 کاهش یافت که کمتر از برآورد 77.9 بود. انتظارات تورمی برای یک سال در دوازده ماه آینده 3.2 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از نوامبر است، از 2.9 درصدی که در ماه مارس انتظار می‌رفت.
  • در ماه مارس، مکزیک با تعدیل ارقام فصلی، کسری تجاری 1583 میلیون دلاری ثبت کرد که INEGI در روز جمعه فاش شد. در عین حال، نرخ بیکاری برای مدت مشابه 2.3 درصد بوده که به صورت غیرفصلی تعدیل شده است.
  • پزو مکزیک نیز توسط آخرین گزارش تورم پشتیبانی می شود که نشان می دهد قیمت های اصلی کاهش یافته است، اما تورم کل از 4.48 درصد به 4.63 درصد رسیده است. این امر بانک مکزیک (Banxico) را از سیاست تسهیل در نشست ماه مه باز می دارد.
  • نظرسنجی سیتیبانامکس نشان داد که اکثر تحلیلگران انتظار دارند بانکیکو در نشست ماه مه نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. میانه کاهش نرخ را در ماه ژوئن پیش‌بینی می‌کند، در حالی که آنها تخمین می‌زنند که نرخ مرجع اصلی به 10.00 درصد برسد، از 9.63 درصد قبلی.
  • ویکتوریا رودریگز سجا، فرماندار بانکیکو گفت که تورم خدمات آنطور که انتظار می‌رود کاهش نمی‌یابد. او افزود که قدرت پزو به کاهش فشار تورمی و کاهش کالاهای وارداتی کمک کرده است. او تاکید کرد که Banxico همچنان به داده ها وابسته خواهد بود.
  • داده های هیئت تجارت شیکاگو (CBOT) نشان می دهد که معامله گران انتظار دارند که نرخ وجوه فدرال در سال 2024 به 5.050٪ برسد، از 5.035٪ در روز پنجشنبه.

تجزیه و تحلیل فنی: پزو مکزیک افزایش می یابد، اما با نزدیک شدن USD/MXN به سطح کلیدی، روی یخ نازک است.

با وجود اینکه USD/MXN کمتر از میانگین متحرک 200 روزه (SMA) در 17.16 بود، پزو مکزیک در حالت تدافعی باقی می ماند. اگر این جفت عجیب و غریب به یک بسته روزانه کمتر از دومی دست یابد، پایین ترین سطح 25 آوریل 17.01 و پس از آن علامت 17.00 قرار می گیرد. شکستن دومی، SMA 50 روزه را در 16.81 قبل از به چالش کشیدن پایین ترین سطح سال گذشته 16.62 نشان می دهد.

از سوی دیگر، اگر USD/MXN 200 روزه (SMA) را در 17.16 پاک کند، این روند صعودی را افزایش می دهد. مقاومت بعدی بالاترین نوسان 23 ژانویه 17.38 و پس از آن بالاترین سطح سال تا به امروز (YTD) 17.92، جلوتر از 18.00 خواهد بود.

سوالات متداول پزوی مکزیکی

پزو مکزیک (MXN) پرمعامله ترین ارز در میان همتایان خود در آمریکای لاتین است. ارزش آن به طور کلی با عملکرد اقتصاد مکزیک، سیاست بانک مرکزی این کشور، میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور و حتی سطوح حواله های ارسالی توسط مکزیکی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، به ویژه در ایالات متحده تعیین می شود. روندهای ژئوپلیتیکی همچنین می توانند MXN را به حرکت درآورند: برای مثال، فرآیند نزدیک شدن به کشور – یا تصمیم برخی شرکت ها برای جابجایی ظرفیت تولید و زنجیره های تامین نزدیک به کشورهای خود – نیز به عنوان یک کاتالیزور برای ارز مکزیک در نظر گرفته می شود زیرا این کشور یک کشور در نظر گرفته می شود. مرکز اصلی تولید در قاره آمریکا. یکی دیگر از کاتالیزورهای MXN قیمت نفت است زیرا مکزیک صادرکننده اصلی این کالا است.

هدف اصلی بانک مرکزی مکزیک، که با نام Banxico نیز شناخته می‌شود، حفظ تورم در سطوح پایین و باثبات (در یا نزدیک به هدف 3٪، نقطه میانی در یک باند تحمل بین 2٪ تا 4٪) است. برای این منظور، بانک سطح مناسبی از نرخ بهره را تعیین می کند. زمانی که تورم خیلی بالا باشد، Banxico تلاش می‌کند تا با افزایش نرخ‌های بهره، آن را رام کند و وام گرفتن برای خانوارها و مشاغل را گران‌تر کند و در نتیجه تقاضا و اقتصاد کلی را کاهش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر عموماً برای پزو مکزیک (MXN) مثبت است زیرا منجر به بازدهی بالاتر می‌شود و این کشور را به مکان جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. در مقابل، نرخ های بهره پایین تر باعث تضعیف MXN می شود.

انتشار داده های اقتصاد کلان برای ارزیابی وضعیت اقتصاد کلیدی است و می تواند بر ارزش گذاری پزو مکزیک (MXN) تأثیر بگذارد. اقتصاد قوی مکزیک، مبتنی بر رشد اقتصادی بالا، بیکاری کم و اعتماد بالا برای MXN خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مکزیک (Banxico) را به افزایش نرخ‌های بهره تشویق کند، به‌ویژه اگر این قدرت با تورم بالا همراه شود. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، MXN احتمالاً کاهش می یابد.

پزو مکزیکی (MXN) به عنوان یک ارز در بازارهای نوظهور، تمایل دارد در طول دوره‌های ریسک، یا زمانی که سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که ریسک‌های بازار گسترده‌تر کم است، تلاش می‌کند و بنابراین مشتاق به مشارکت با سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که ریسک بالاتری دارند. برعکس، MXN در مواقع آشفتگی بازار یا عدم اطمینان اقتصادی ضعیف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل به فروش دارایی‌های با ریسک بالاتر و فرار به پناهگاه‌های امن‌تر دارند.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/mexican-peso-gains-ground-against-us-dollar-amid-mixed-us-data-202404262003