با کاهش تورم سه ماهه اول NZD/USD به شدت به نزدیک 0.6170 سقوط کرد.

کاهش قابل توجه تورم کیوی نشان می دهد که بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در مسیر درستی برای مهار تورم چوب است. سرمایه گذاران باید از این واقعیت آگاه باشند که آدریان اور، فرماندار RBNZ، در آخرین جلسه سیاست پولی خود که در 5 آوریل برگزار شد، نرخ های بهره را به طور شگفت انگیزی 50 واحد پایه (bps) به 5.25 درصد افزایش داد.

جفت NZD/USD به شدت به نزدیکی 0.6170 سقوط کرده است، زیرا Statz نیوزلند داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کمتر از حد انتظار برای سه ماهه اول سال 2023 را گزارش کرده است. در سه ماهه اول، فشارهای تورمی 1.2 درصد در مقابل اجماع 1.7 درصد و انتشار قبلی 1.4 درصد شتاب گرفت. تورم سالانه به 6.7% کاهش یافته است، در حالی که خیابان انتظار کاهش حاشیه ای به 7.1% از انتشار قبلی 7.2% را داشت.

در آینده، تصمیم بانک خلق چین (PBoC) در مورد نرخ بهره همچنان در کانون توجه خواهد بود. نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود PBoC نرخ اولیه وام (LPR) خود را ثابت نگه دارد زیرا بهبود اقتصادی در چین در مسیر خوبی قرار دارد. تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه ماهه اول با برآوردهای اصلاح شده رو به بالا مطابقت داشت. همچنین، ارقام تولید ناخالص داخلی سالانه بهتر از پیش‌بینی‌شده باقی ماند که نشان‌دهنده رونق پس از برچیدن محدودیت‌های همه‌گیری است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-drops-sharply-to-near-06170-as-nz-q1-inflation-softens-202304192300

در همین حال، معاملات آتی S&P در اوایل جلسه آسیایی در بحبوحه کاهش تأثیر درآمدهای شرکتی کمتر توسط نتفلیکس، زیان قابل توجهی را نشان می دهد. این نشان می دهد که خانوارها تمایلی به پرداخت هزینه های تفریحی ندارند و به دلیل بار تورم بالاتر، ترجیح می دهند برای مایحتاج هزینه کنند. حال و هوای کلی بازار کاملاً ریسک گریز است.


اشتراک گذاری:

  • NZD/USD به شدت کاهش یافته و به نزدیکی 0.6170 رسیده است زیرا CPI NZ بیش از حد انتظار کاهش یافته است.
  • CPI سه ماهه 1.2٪ در مقابل 1.7٪ همانطور که انتظار می رفت افزایش یافته است در حالی که CPI سالانه به 6.7٪ در مقابل 7.1٪ همانطور که برآورد می شد کاهش یافته است.
  • انتظار می رود PBoC LPR خود را ثابت نگه دارد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در تلاش برای بازپس گیری مقاومت بحرانی 102.00 است. پس از اینکه کتاب بژ فدرال رزرو (فدرال رزرو) نشان داد که بانک های تجاری ایالات متحده شرایط اعتباری را سخت تر کرده اند، به نظر می رسد صعودی در شاخص USD محدود شده است، که منجر به پرداخت کمتر وام ها و پیش پرداخت ها به مشاغل و مصرف کنندگان شده است.

شایان ذکر است که نیوزلند یکی از شرکای تجاری پیشرو چین است و بهبود اقتصادی چشمگیر در چین از دلار نیوزلند حمایت خواهد کرد.