دلار آمریکا در روز جمعه قرمز شد و افزایش هفتگی را تضمین کرد

دلار آمریکا در روز جمعه قرمز شد و افزایش هفتگی را تضمین کرد

  • شاخص DXY زیان های جزئی را نشان می دهد اما نزدیک به اوج های اوایل نوامبر حفظ می شود.
  • حرکات نزولی ممکن است به‌عنوان تمام شدن شتاب خریداران در نظر گرفته شود.
  • شرط‌بندی هاوکی بر روی فدرال رزرو و جو ترش بازار ممکن است ضرر را محدود کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال حاضر روی 106.09 معامله می شود که نسبت به اوج اخیر خود یعنی 106.35 کاهش خفیفی دارد. با وجود این، شاخص همچنان به سمت آزمایش بالاترین نرخ 107.10 در اول نوامبر حرکت می کند. با این حال، چشم‌انداز گرین‌بک مثبت است زیرا تنش‌های خاورمیانه و شرط‌بندی‌های جنگ‌طلبانه روی فدرال رزرو (فدرال رزرو) ممکن است تقاضا را به دلار بازگرداند.

اقتصاد ایالات متحده رشد قوی همراه با تورم مداوم را نشان می دهد، که باعث شد فدرال رزرو پیام خود را به پیامی جنگ طلب تر تغییر دهد، و باعث افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و در نتیجه سود رساندن به دلار آمریکا شد.

محرک های بازار دیجست روزانه: DXY کمی اصلاح می شود، در حالی که چشم انداز مثبت باقی می ماند

  • تنش‌های بالاتر در خاورمیانه، احساسات ریسک‌پذیری را پرورش می‌دهد و بر بازارهای جهانی تأثیر می‌گذارد.
  • اصول بنیادین و لفاظی های جنگ طلبانه فدرال رزرو (فدرال رزرو) تضمین می کند که روند صعودی دلار آمریکا ادامه دارد.
  • برای جلسه بعدی فدرال رزرو، علائم نشان می دهد که برخی از مقامات در حال بررسی افزایش نرخ هستند، که یک انحراف عمده از اهداف قبلی کاهش نرخ است. در صورتی که قیمت گذاری بازار در این جهت جدید تطبیق یابد، این می تواند به طور قابل توجهی بر بازارها تأثیر بگذارد.
  • در بازار اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، بازده اوراق 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله همگی در حال کاهش هستند. به طور خاص، بازدهی 2 ساله با 4.97٪، 5 ساله با 4.65٪ و 10 ساله با 4.60٪ معامله می شود، اما همه آنها نزدیک به بالاترین حد چند ماهه هستند.
  • اکنون انتظار می رود اولین کاهش نرخ بهره از جلسات ماه مه، ژوئن و ژوئیه که در سپتامبر ظاهر می شود، عبور کند.

تحلیل تکنیکال DXY: DXY حرکت نزولی را نشان می دهد، اما گاوها هنوز در بازی هستند

در نمودار روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت عمل می‌کند، اما شیب منفی را نشان می‌دهد، به این معنی که حرکت به سمت پایین ممکن است و حرکت نزولی را منعکس می‌کند. به طور همزمان، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) بر این احساس تاکید می کند، زیرا کاهش میله های سبز نشان دهنده یک متقاطع نزولی قریب الوقوع است، که بر شتاب فروش ادامه دارد.

با این حال، با وجود فشارهای نزولی کوتاه مدت، گاوهای نر هنوز دست از کار نکشیده اند. این با موقعیت DXY بالاتر از میانگین متحرک ساده 20، 100 و 200 روزه (SMA) اثبات می شود، که نشان می دهد گاوها همچنان بر روند کلی کنترل دارند.

سوالات متداول بانک مرکزی

بانک های مرکزی یک وظیفه کلیدی دارند و آن اطمینان از ثبات قیمت ها در یک کشور یا منطقه است. زمانی که قیمت برخی کالاها و خدمات در نوسان است، اقتصادها دائماً با تورم یا کاهش تورم مواجه هستند. افزایش مداوم قیمت برای کالاهای مشابه به معنای تورم است، کاهش ثابت قیمت برای همان کالاها به معنای کاهش تورم است. این وظیفه بانک مرکزی است که با تغییر نرخ سیاستی، تقاضا را در یک راستا نگه دارد. برای بزرگترین بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو)، بانک مرکزی اروپا (ECB) یا بانک انگلستان (BoE)، دستور حفظ تورم نزدیک به 2٪ است.

یک بانک مرکزی یک ابزار مهم برای افزایش یا کاهش تورم در اختیار دارد و آن تغییر نرخ سیاست معیار خود است که معمولاً به عنوان نرخ بهره شناخته می شود. در لحظاتی که از قبل ابلاغ شده است، بانک مرکزی بیانیه‌ای با نرخ سیاستی خود صادر می‌کند و دلیل بیشتری در مورد اینکه چرا آن را باقی می‌ماند یا تغییر می‌دهد (کاهش یا افزایش) ارائه می‌کند. بانک‌های محلی نرخ‌های پس‌انداز و وام‌دهی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند، که به نوبه خود کسب درآمد از پس‌اندازهایشان را برای مردم سخت‌تر یا آسان‌تر می‌کند یا برای شرکت‌ها وام گرفتن و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارشان. زمانی که بانک مرکزی نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، به این حالت انقباض پولی می گویند. هنگامی که این کشور نرخ معیار خود را کاهش می دهد، به آن تسهیل پولی می گویند.

بانک مرکزی اغلب از نظر سیاسی مستقل است. اعضای هیأت سیاستگذاری بانک مرکزی قبل از انتصاب به کرسی هیأت سیاست از یک سری جلسات و جلسات استماع می گذرانند. هر یک از اعضای آن هیئت اغلب اعتقاد خاصی به نحوه کنترل تورم توسط بانک مرکزی و سیاست های پولی متعاقب آن دارند. اعضایی که خواهان یک سیاست پولی بسیار سست، با نرخ‌های پایین و وام‌های ارزان هستند تا اقتصاد را به طور قابل توجهی تقویت کند و در عین حال از دیدن تورم کمی بالاتر از 2 درصد رضایت داشته باشند، «کبوتر» نامیده می‌شوند. اعضایی که ترجیح می‌دهند نرخ‌های بالاتری برای پاداش پس‌انداز ببینند و می‌خواهند تورم را همیشه روشن نگه دارند، «شاهین» نامیده می‌شوند و تا زمانی که تورم به 2 درصد یا کمتر از آن برسد، آرام نخواهند گرفت.

به طور معمول، یک رئیس یا رئیسی وجود دارد که هر جلسه را رهبری می کند، باید بین شاهین ها یا کبوترها اجماع ایجاد کند و آخرین حرف خود را می گوید که چه زمانی به تقسیم آرا می رسد تا از تساوی 50-50 در مورد اینکه آیا جریان فعلی یا نه. سیاست باید تعدیل شود رئیس سخنرانی‌هایی را ارائه می‌کند که اغلب می‌توان آن‌ها را به صورت زنده دنبال کرد، جایی که موضع و چشم‌انداز پولی فعلی در حال انتقال است. یک بانک مرکزی سعی می کند سیاست پولی خود را بدون ایجاد نوسانات خشونت آمیز در نرخ ها، سهام یا واحد پولی خود پیش ببرد. همه اعضای بانک مرکزی مواضع خود را در قبال بازارها پیش از برگزاری جلسه سیاستگذاری هدایت می کنند. چند روز قبل از تشکیل جلسه سیاستگذاری تا زمانی که خط مشی جدید ابلاغ شود، اعضا از صحبت علنی منع می شوند. به این دوره خاموشی می گویند.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-sees-slight-friday-downfall-as-buyer-momentum-dwindles-202404191642