مازاد تجاری استرالیا در آوریل به 5024 میلیون ماه کاهش یافت در مقابل 7370 میلیون مازاد پیش بینی شده

مازاد تجاری استرالیا در آوریل به 5024 میلیون ماه کاهش یافت در مقابل 7370 میلیون مازاد پیش بینی شده

بر اساس آخرین داده های تجارت خارجی استرالیا که توسط اداره آمار استرالیا در روز پنجشنبه منتشر شد، مازاد تجاری استرالیا در ماه آوریل به 5,024 میلیون ماه در مقابل 7,370 میلیون مترمربع و 7,280 میلیون در قرائت قبلی کاهش یافت.

جزئیات بیشتر نشان می دهد که صادرات کالاها/خدمات مارس استرالیا 0.1% به صورت ماهانه در مقایسه با -2.2 قبلی، مجدداً چاپ می شود. واردات کالا/خدمات کشور در ماه آوریل 4.2 درصد در مقایسه با 4.8 درصد قبل از آن رشد کرد.

واکنش بازار

در زمان انتشار، جفت AUD/USD در روز 0.08% کاهش یافت و در 0.6518 معامله شد.

سوالات متداول دلار استرالیا

یکی از مهم ترین عوامل برای دلار استرالیا (AUD) سطح نرخ های بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) است. از آنجایی که استرالیا کشوری غنی از منابع است، یکی دیگر از محرک های کلیدی قیمت بزرگترین صادرات آن، سنگ آهن است. سلامت اقتصاد چین، بزرگترین شریک تجاری آن، و همچنین تورم در استرالیا، نرخ رشد و تجارت آن یک عامل است. تعادل. احساسات بازار – اینکه آیا سرمایه گذاران دارایی های پرریسک تری (ریسک) یا به دنبال پناهگاه های امن (ریسک آف) هستند – نیز یک عامل است، با ریسک مثبت برای AUD.

بانک رزرو استرالیا (RBA) با تعیین سطح نرخ های بهره ای که بانک های استرالیا می توانند به یکدیگر وام دهند، بر دلار استرالیا (AUD) تأثیر می گذارد. این بر سطح نرخ بهره در کل اقتصاد تأثیر می گذارد. هدف اصلی RBA حفظ نرخ تورم پایدار 2 تا 3 درصد با تعدیل نرخ‌های بهره بالا یا پایین است. نرخ‌های بهره نسبتاً بالا در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ از دلار استرالیا حمایت می‌کنند و برعکس برای نسبتاً پایین. RBA همچنین می‌تواند از تسهیل و انقباض کمی برای تأثیرگذاری بر شرایط اعتباری استفاده کند که اولی AUD منفی و دومی AUD مثبت است.

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است، بنابراین سلامت اقتصاد چین تأثیر عمده ای بر ارزش دلار استرالیا (AUD) دارد. زمانی که اقتصاد چین به خوبی کار می کند، مواد خام، کالاها و خدمات بیشتری را از استرالیا خریداری می کند، تقاضا برای دلار استرالیا را افزایش می دهد و ارزش آن را بالا می برد. زمانی که اقتصاد چین به همان سرعتی که انتظار می‌رود رشد نمی‌کند، برعکس است. بنابراین، شگفتی های مثبت یا منفی در داده های رشد چین، اغلب تأثیر مستقیمی بر دلار استرالیا و جفت های آن دارد.

سنگ آهن بزرگترین صادرات استرالیا است که طبق داده های سال 2021 سالانه 118 میلیارد دلار به دست می آورد و مقصد اصلی آن چین است. بنابراین قیمت سنگ آهن می تواند عاملی برای دلار استرالیا باشد. به طور کلی، اگر قیمت سنگ آهن افزایش یابد، دلار استرالیا نیز افزایش می یابد، زیرا تقاضای کل برای این ارز افزایش می یابد. اگر قیمت سنگ آهن کاهش یابد، برعکس است. قیمت‌های بالاتر سنگ آهن همچنین منجر به احتمال بیشتر تراز تجاری مثبت برای استرالیا می‌شود که این نیز مثبت AUD است.

تراز تجاری، که تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود در مقابل آنچه برای واردات خود می پردازد، عامل دیگری است که می تواند بر ارزش دلار استرالیا تأثیر بگذارد. اگر استرالیا صادرات بسیار مورد تقاضا را تولید کند، ارزش پول آن صرفاً از تقاضای مازاد ایجاد شده از خریداران خارجی که به دنبال خرید صادرات خود هستند در مقابل آنچه که برای خرید واردات خرج می کند، افزایش می یابد. بنابراین، تراز تجاری خالص مثبت، دلار AUD را تقویت می کند و اگر تراز تجاری منفی باشد، اثر معکوس خواهد داشت.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/australias-trade-surplus-narrows-to-5-024m-mom-in-april-vs-7-370m-expected-202405020135