روپیه هند با 100-DMA در بحبوحه تقویت گسترده دلار آمریکا متلاشی شد


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-price-news-indian-rupee-bears-jostle-with-100-dma-amid-broad-us-dollar-strength-202301180542در جاهای دیگر، کاهش خوش‌بینی پیرامون چین به‌عنوان انتظارات از ارقام رشد خوش‌بینانه از سوی چین، همانطور که توسط اقتصاددانان گلدمن ساکس منتقل می‌شود، ترس از کشمکش‌های بیشتر چین و آمریکا بر سر تایوان را برای بررسی خوش‌بینی مرتبط با چین در تضاد قرار می‌دهد. اوایل روز، ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) اشاره کرد که پکن “باید محتاط باشد” زیرا ایالات متحده و تایوان به دنبال روابط اقتصادی نزدیکتر هستند.

پس از یک هفته ماندن در زیر 100-DMA، در حدود 81.70 در زمان مطبوعات، جفت USD/INR تلاش می کند تا جایگاه خود را فراتر از میانگین متحرک کلیدی اعلام شده دوباره به دست آورد. با این حال، MACD و RSI ضعیف (14) خریداران را به چالش می کشند.

USD/INR از 81.50 بالاتر رفت، در حدود 81.70 تا زمان انتشار، زیرا خریداران اوراق قرضه زیربنای رشد دلار آمریکا در اوایل چهارشنبه است. همچنین افزایش قدرت جفت روپیه هند (INR) می تواند صحبت از افزایش پوشش ریسک توسط واردکنندگان و خروج خارجی از هند باشد.

بر اساس آخرین داده های جمع آوری شده توسط The Clearing Corporation of India Ltd (CCIL)، میانگین خرید دلار توسط واردکنندگان، پس از تاریخ نقدی، در هفته گذشته از 1.14 میلیارد دلار در هفته گذشته به 1.64 میلیارد دلار افزایش یافت. هند. در همین راستا، رویترز به نقل از داده‌هایی به خروج 246.51 میلیارد روپیه (3.02 میلیارد دلار) توسط سرمایه‌گذاران نهادی خارجی در 17 روز گذشته اشاره می‌کند تا چالش‌هایی را برای INR به تصویر بکشد.

در میان این بازی‌ها، سهام در آسیا با رهبری Nikkei 225 ثابت‌تر می‌ماند، در حالی که S&P 500 Futures نیز در زمان مطبوعات به بالاترین سطح ماهانه گذشته از 4000 رسید.

  • USD/INR قیمت پیشنهادی را برای بازگشت عقب نشینی روز قبل از بالاترین سطح یک هفته ای دریافت می کند.
  • انفعال بانک مرکزی ژاپن باعث کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری شد و تقاضای دلار آمریکا را تقویت کرد.
  • افزایش پوشش ریسک توسط واردکنندگان هندی، جریان های خارجی بر INR تأثیر می گذارد.
  • فروش خرده فروشی ایالات متحده، PPI برای پیش بینی افزایش بیشتر دلار بسیار مهم است.

مهم‌تر از همه، به نظر می‌رسد که افت بازده اوراق قرضه خزانه‌داری که ناشی از انفعال بانک مرکزی ژاپن (BoJ) بود، پشتوانه رشد دلار آمریکا بوده است. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) برای سومین روز متوالی در حدود 102.90 تا زمان انتشار، برای بزرگترین افزایش روزانه در دو هفته اخیر آماده می شود. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در حالی که بازگشت اولیه روز را به سمت 3.48 درصد کاهش می دهد، در حالی که معاملات آتی S&P 500 0.30 درصد سودهای روزانه را چاپ کرد، به دنبال نشانه های خفیف منفی عملکرد روزانه. در همین راستا، اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) پس از اعلام BoJ از 0.50٪ درست قبل از BOJ به 0.362٪ کاهش یافت.

در ادامه، معامله‌گران USD/INR باید به شاخص خرده‌فروشی و قیمت تولیدکنندگان ایالات متحده در ماه دسامبر توجه کنند که انتظار می‌رود 0.1% و -0.1% مادر در مقابل -0.6% و 0.3% برای جهت‌های روشن باشد.

تحلیل تکنیکال