بانک مرکزی ژاپن چه زمانی است و USD/JPY چگونه ممکن است واکنش نشان دهد؟

می توان انتظار داشت که مقاومت حفظ شود و بنابراین خط گردن هدفی نزدیک به 128.50 است که از ساختار پشتیبانی زیر آن محافظت می کند.

در مجموع، تحلیلگران Commerzbank می‌گویند که «این امکان وجود دارد که BoJ – علیرغم بسیاری از استدلال‌ها بر خلاف آن – در آینده نزدیک یک انقباض پولی را آغاز کند که به طور قابل توجهی از ین حمایت کند.»

این حمایت می تواند در و در اطراف رویداد BoJ که از 127.20 محافظت می کند بسیار مهم باشد.

یک وقفه در زیر در اینجا خطر یک توسعه منفی قابل توجه را باز می کند:

در همین حال، ین ژاپن در این ماه 2.2 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد سرمایه گذاران امروز تغییر سیاست قابل توجهی را قیمت گذاری می کنند. همانطور که در تحلیل قبلی گفته شد، پشتیبانی ساعتی امروز حیاتی خواهد بود. این در حدود 128.00 / 127.70 دیده می شود.

بانک مرکزی ژاپن برای امروز برنامه ریزی شده است و باید در هر زمانی از ساعت 11:30 صبح توکیو یا 1:30 بعد از ظهر سیدنی، یعنی ساعت 02:30 به وقت گرینویچ، انتظار می رود. اعلام این جلسه یک سال پیش در ساعت 02:46 به وقت گرینویچ اعلام شد. انتظار می رود کنفرانس مطبوعاتی فرماندار کورودا در ساعت 06:30 به وقت گرینویچ آغاز شود.

«رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که BoJ پیش‌بینی تورم خود را دوباره در به‌روزرسانی فصلی افزایش خواهد داد. اما تمرکز شدید بازار بر این است که آیا هرگونه تعدیل سیاستی نیز آشکار خواهد شد یا خیر.» تحلیلگران توضیح دادند.

گزینه ها شامل گسترش بیشتر محدوده هدف بازده 10 ساله (در روزهای اخیر در حدود 0.50٪ یا بالاتر از آن معامله شده است)، تغییر هدف بازده به JGB 5 ساله، کنترل کامل منحنی بازدهی دامپینگ و افزایش نرخ سیاست معیار که بوده است – 0.1 درصد از سال 2016.» در یک یادداشت جانبی، شایان ذکر است که BoJ امروز مجدداً JGB های 5 تا 10 ساله تا سررسید را به مقدار نامحدود خریداری کرد.

چگونه BoJ ممکن است USD/JPY را تحت تاثیر قرار دهد

تصمیم BoJ نرخ بهره توسط BoJ اعلام می شود بانک ژاپن. به طور کلی، اگر بانک مرکزی آمریکا نسبت به دورنمای تورمی اقتصاد بدبین باشد و نرخ بهره را افزایش دهد، برای ین مثبت یا صعودی است. به همین ترتیب، اگر BoJ دیدگاهی بدبینانه به اقتصاد ژاپن داشته باشد و نرخ بهره را حفظ کند یا نرخ بهره را کاهش دهد، منفی یا نزولی است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/when-is-the-bank-of-japan-and-how-might-usd-jpy-react-202301180149بازار مشتاق است بداند آیا تصمیم دسامبر برای افزایش هدف منحنی بازده اولین گام برای خروج از موضع سیاست پولی فوق‌العاده انبساطی BoJ بود یا خیر. تحلیلگران در Commerzbank استدلال کردند که اگر چنین باشد، ین می تواند بیشتر تقویت شود.

تحلیلگران Westpac توضیح دادند که «بعد از تصمیم شوک بانک مرکزی ژاپن در دسامبر برای افزایش محدوده هدف بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله از 0.25- تا 0.25+ تا 0.5- تا 0.5+ درصد، پیش بینی زیادی وجود دارد که نتیجه این نشست که امروز به پایان می رسد.»

بازوکا BoJ آماده است؟

«اگر BoJ اکنون سیاست پولی خود را تشدید کند، این استدلال می‌کند که ین یک ارز با نرخ بهره پایین (و در نتیجه احتمالاً یک پناهگاه امن، بسیار شبیه فرانک سوئیس و طلا) باقی بماند. زیرا پس از آن این احتمال وجود دارد که ژاپن نیز از نظر بازگشت به تورم صفر یا پایین، یک مورد خاص باقی بماند.»

درباره تصمیم بانک ژاپن درباره نرخ بهره

در مورد نمودار ساعتی، ما در شمارش معکوس برای اعلامیه ها یک W-formation داریم: