USD/CAD در سطح تدافعی حدود 1.3400 باقی می ماند، در میان دلار ضعیف تر آسیب پذیر به نظر می رسد.

  • USD/CAD برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری در میان تعصب رایج فروش USD تلاش می کند.
  • کاهش ملایم قیمت نفت، Loonie را تضعیف می کند و به محدود کردن روند نزولی کمک می کند.
  • معامله گران اکنون به داده های تورم PCE ایالات متحده و فرصت های کوتاه مدت ISM PMI نگاه می کنند.

با این وجود، احساسات نزولی زیربنایی پیرامون USD نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای جفت USD/CAD به سمت نزول است. این به نوبه خود، از چشم انداز تمدید عقب نشینی شدید این هفته از نزدیکی اواسط 1.3600 یا بالاترین سطح از 4 نوامبر که در روز سه شنبه تنظیم شد، پشتیبانی می کند. از این رو، هر تلاشی برای بازیابی می تواند به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و خطر از بین رفتن سریع آن را دارد.

جفت USD/CAD زیان های سنگین روز قبل را تثبیت می کند و در یک محدوده باریک، در حدود 1.3400 در اولین جلسه اروپا در روز پنجشنبه نوسان می کند.

دلار آمریکا در پی اظهارنظرهای ناامیدانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه، نزدیک به پایین ترین حد خود در چند ماه اخیر افت کرد و به عنوان یک باد مخالف برای جفت USD/CAD عمل کرد. در واقع، پاول پیام روشنی ارسال کرد که بانک مرکزی ایالات متحده موضع خود را نرم خواهد کرد و گفت که زمان تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره فرا رسیده است. این منجر به گسترش کاهش شدید اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می شود و دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می دارد.

جدای از این، روحیه ریسک پذیری – همانطور که با لحن مثبت در بازارهای سهام نشان داده می شود – به عنوان عامل دیگری بر روی گرین بک امن در نظر گرفته می شود. با این حال، کاهش اندک قیمت نفت خام از بالاترین سطح یک هفته‌ای که در روز چهارشنبه ثبت شد، Loonie مرتبط با کالا را تضعیف می‌کند و از جفت USD/CAD حمایت می‌کند. این احتمال وجود دارد که اوپک پلاس تولید خود را در نشست روز یکشنبه خود بدون تغییر باقی بگذارد و نگرانی های تقاضا به عنوان یک باد مخالف برای مایع سیاه عمل کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-cad-remains-on-the-defensive-around-13400-mark-seems-vulnerable-amid-weaker-usd-202212010706

فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر سند اقتصادی ایالات متحده هستند که بر انتشار شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو – شاخص قیمت اصلی PCE – و PMI تولید ISM تاکید می کند. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده و احساسات ریسک گسترده تر، بر دلار آمریکا تأثیر خواهد گذاشت. معامله گران بیشتر از پویایی قیمت نفت برای استفاده از فرصت های کوتاه مدت در اطراف جفت USD/CAD استفاده می کنند.

سطوح فنی برای تماشا