خرس USD/CAD نفسی بالاتر از 1.3400 می کشد، زیرا نفت عقب نشینی می کند و تورم PCE ایالات متحده را در نظر می گیرد.

اگر از نقطه تلاقی مقاومت 1.3510 از جمله سطح اصلاحی 200-SMA و 38.2% فیبوناچی در نزول اکتبر تا نوامبر عبور نکنند، خریداران USD/CAD احتمالاً از جدول خارج می شوند.

USD/CAD در اوایل روز پنجشنبه، به ویژه پس از حرکت شدید روز قبل، زیان های روزانه را در حدود 1.3425 کاهش داد. با انجام این کار، جفت لونی همچنین سرنخ‌هایی از قیمت‌های اخیر کاهش‌یافته نفت خام اصلی WTI صادراتی کانادا به دست می‌آورد، و همچنین شرایط محتاطانه پیش از داده‌های کلیدی ایالات متحده را توجیه می‌کند.

در میان گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ممکن است تولیدکنندگان جهانی نفت در نشست آخر هفته اوپک پلاس هیچ تغییری در سیاست خود اعلام نکنند، نفت خام WTI کاهش خفیفی در حدود 80.60 دلار نشان می دهد و روند صعودی سه روزه را نزدیک به بالاترین حد هفتگی متوقف می کند. رویترز به نقل از اداره اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید: «تولید نفت خام آمریکا از 12 میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین میزان از قبل از شروع همه‌گیری کروناویروس بوده است».

علاوه بر این، کاهش اخیر کنترل فعالیت های ناشی از ویروس در چین و داده های ضعیف ایالات متحده نیز بر دلار آمریکا در روز گذشته تاثیر گذاشته است. با این اوصاف، داده‌های تغییر اشتغال ADP ایالات متحده برای ماه نوامبر به پایین‌ترین میزان از ژانویه 2021 با رقم 127 هزار برای نوامبر در مقابل پیش‌بینی 200 هزار و 239 هزار قرائت قبلی را نشان می‌دهد.

پیش از این، پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره منطقی است و در عین حال پیشنهاد کرده بود که زمان کاهش سرعت افزایش نرخ ممکن است به محض جلسه بعدی در دسامبر فرا برسد. در همین راستا، لیزا دی. کوک، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو بود که داده های تورم را تحسین کرد تا نشان دهد که فدرال رزرو احتمالاً با حرکت رو به جلو، گام های کوچک تری برخواهد داشت.

  • USD/CAD در طول یک روند نزولی دو روزه به پایین ترین حد روزانه خود رسید.
  • داده‌های چین، روحیه محتاطانه پیش از بررسی‌های آماری کلیدی ایالات متحده، ارزش دلار آمریکا را کاهش می‌دهد.
  • نفت خام WTI در بحبوحه امید به تغییر سیاست اوپک پلاس و افزایش تولید نفت خام آمریکا کاهش می یابد.
  • شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده، PMI تولید ISM و PMI جهانی تولید S&P کانادا، تقویم را تزئین خواهند کرد.

در ادامه، کاتالیزورهای ریسک می توانند معامله گران USD/CADpair را سرگرم کنند، اما توجه عمده به شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) برای اکتبر، که انتظار می رود 5.0% در سال در اکتبر در مقابل 5.1% قبل باشد، معطوف شود. همچنین مهم است که پرینت های ماهانه PMI تولید ISM ایالات متحده و PMI تولید جهانی S&P کانادا برای ماه نوامبر با پیش بینی 49.8 و 49.3 در مقابل 50.2 و 50.0 قبلی باشد.

همچنین بخوانید: تورم اکتبر ایالات متحده PCE & ISM Manufacturing PMI پیش نمایش: از نگاه فدرال رزرو

تحلیل فنی

علاوه بر این، افزایش اخیر در انتظارات تورمی ایالات متحده، مطابق با نرخ تورم سربه سر 10 ساله و 5 ساله براساس داده های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED)، باید خرس USD/CAD را نیز بررسی می کرد. در همین راستا، نظرات منفی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده بود که چالش‌های جدیدی را برای خوش‌بین‌های چینی-آمریکایی پیشنهاد می‌کرد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-cad-bears-take-a-breather-above-13400-as-oil-retreats-us-pce-inflation-eyed-202212010232

شایان ذکر است که آخرین اعداد فعالیت چین نیز اخیراً خرس USD/CAD را به چالش کشیده است. با این حال، شاخص PMI تولید Caixin چین در نوامبر در مقابل 48.9 پیش بینی بازار و 49.2 قرائت قبلی به 49.4 افزایش یافت. با این وجود، شاخص فعالیت خصوصی برای چهارمین ماه متوالی در منطقه انقباض باقی می ماند.