شاخص USD قبل از داده‌های کلیدی به بالای 105.00 صعود می‌کند


اشتراک گذاری:

  • این شاخص در روز دوشنبه از مرز 105.00 عبور کرد.
  • بازده 2 ساله ایالات متحده به اوج های چند ساله جدید گذشته از 4.80 درصد می رسد.
  • سفارشات کالاهای بادوام، داده‌های مسکن در فهرست بعدی.

شاخص برای پنجمین جلسه متوالی افزایش می‌یابد و به نظر می‌رسد شکست اخیر از سد کلیدی را در 105.00 رقم در ابتدای هفته افزایش دهد، که همیشه زیربنای لحن محکم‌تر در بازدهی ایالات متحده و گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد کاهش بالقوه برای مدت طولانی‌تر است. موضع فدرال رزرو

این شاخص USD (DXY)که ارزش دلار را در مقابل تعداد زیادی از رقبای اصلی خود ارزیابی می کند، پیشرفتی جزئی دارد و رالی چند جلسه ای را در حال حاضر به خوبی در جای خود حفظ می کند.

شاخص USD به داده های کلیدی نگاه می کند

در میان فقدان کشش عمومی در مجموعه ریسک در ابتدای هفته، دلار همچنان در شمال سد 105.00 قرار دارد.

انتظار می رود که محور/بن بست احتمالی در روایت روند عادی سازی فدرال رزرو به همراه پیام جنگ طلبانه سخنرانان فدرال رزرو در مرکز بحث باقی بماند، همه اینها پس از آن که ارقام تورم ایالات متحده در ماه ژانویه نشان داد که قیمت های مصرف کننده همچنان بالا است، بازار کار. سفت باقی می ماند و اقتصاد مقاومت خود را حفظ می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-index-climbs-to-fresh-tops-north-of-10500-ahead-of-key-data-202302270716

رویدادهای مهم در ایالات متحده در این هفته: سفارشات کالاهای بادوام، فروش در انتظار خانه (دوشنبه) – تراز تجاری کالاهای پیشرفته، شاخص قیمت خانه FHFA، اعتماد مصرف کننده CB (سه شنبه) – تاییدیه های وام مسکن MBA، PMI ساخت نهایی، ساخت ISM، هزینه ساخت (چهارشنبه) – Inait پنجشنبه) – خدمات نهایی PMI، ISM غیر تولیدی (جمعه).

مشکلات برجسته در دیگ پشتی: افزایش اعتقاد به فرود نرم اقتصاد ایالات متحده. روایتی ماندگار برای موضع سفت‌تر و طولانی‌تر فدرال رزرو. نرخ ترمینال نزدیک به 5.5٪؟ محور فدرال رزرو جوشش ژئوپلیتیک در برابر روسیه و چین. مناقشه تجاری آمریکا و چین

سطوح مربوط به شاخص USD

به نظر می رسد که موارد فوق با نتایج محکم اخیر ایالات متحده نیز پشتیبانی می شود مبانیکه به نوبه خود تاب آوری در اقتصاد ایالات متحده را برجسته می کند.

تا کنون، و با توجه به FedWatch Tool توسط CME Group، احتمال افزایش 25 bps نرخ در نشست 22 مارس کمی بیش از 70 درصد از نزدیک به 82 درصد یک هفته قبل است.

در فضای داده ایالات متحده، تمام توجه به انتشار سفارشات کالاهای بادوام خواهد بود که توسط شرکت در انتظار فروش خانه و سخنرانی FOMC P.Jefferson (رای دهنده دائم، مرکزگرا) ارسال شده است.

در اطراف USD به دنبال چه چیزی باشیم

اکنون، این شاخص در 105.28 0.02 درصد افزایش می یابد و با مانع بعدی در 105.35 (بالاترین ماهانه 27 فوریه) با 105.63 (بالای 6 ژانویه 2023) و سپس 106.48 (SMA 200 روزه) روبرو می شود. از سوی دیگر، شکست 103.43 (SMA 55 روزه) در را به روی 102.58 (کمترین سطح هفتگی 14 فوریه) و در نهایت 100.82 (کمترین قیمت 2 فوریه 2023) باز می کند.

از دست دادن کشش در تورم دستمزدها – طبق آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده – با این حال، به نظر می رسد تا حدی از این دیدگاه حمایت می کند که چرخه انقباض فدرال رزرو شروع به تأثیرگذاری بر بازارهای کار هنوز قوی ایالات متحده کرده است.