سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده چه زمانی هستند و چگونه می توانند بر EUR/USD تأثیر بگذارند؟

EUR/USD با نگاهی به داده ها، نزدیک به 1.0530 مهلت پیدا می کند

از سوی دیگر، یک گزارش قوی‌تر، شرط‌بندی‌ها را برای تشدید سیاست‌های بیشتر توسط فدرال رزرو تایید خواهد کرد، که به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و گرین‌بک را افزایش خواهد داد. جدای از این، خطر رکود در حال وقوع، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی، به نفع دلار آمریکا است و نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای جفت یورو/دلار به سمت نزول است.


اشتراک گذاری:

نمای کلی سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده

پیش بینی EUR/USD: یورو در مسیر به چالش کشیدن پایین ترین سطح سال 2023 است

سفارشات کالاهای بادوام که توسط اداره سرشماری ایالات متحده منتشر شده است، هزینه سفارش های دریافتی توسط تولیدکنندگان را برای کالاهای بادوام اندازه گیری می کند، که به معنای کالاهایی است که برای سه سال یا بیشتر دوام دارند، مانند وسایل نقلیه موتوری و لوازم خانگی. از آنجایی که این محصولات بادوام اغلب شامل سرمایه گذاری های کلان می شوند، نسبت به وضعیت اقتصادی ایالات متحده حساس هستند. شکل نهایی وضعیت فعالیت تولیدی آمریکا را نشان می دهد. به طور کلی، نرخ بالا برای دلار آمریکا صعودی است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/when-are-the-us-durable-goods-orders-and-how-could-they-affect-eur-usd-202302271226

EUR/USD تا اواسط سال 1.05 مشاهده شد، انتظار می رود تا پایان سال بهبود به 1.10 برسد – BofA

درباره سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده

Eren Sengezer، سردبیر FXStreet، یک چشم انداز فنی مختصر ارائه می دهد و سطوح فنی مهم را برای تجارت عمده بیان می کند: «EUR/USD در نیمه پایینی کانال رگرسیون نزولی که از اوایل فوریه می آید باقی می ماند. اگرچه شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این جفت در شرف فروش بیش از حد است، حد پایین آن کانال در 1.0530 می تواند قبل از اینکه فروشندگان 1.0500 (سطح روانی) و پایین ترین سطح 2023 را هدف قرار دهند آزمایش شود. در 1.0480.”

قبل از انتشار داده ها، بهبود اندک در احساس ریسک بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد و به جفت یورو/دلار آمریکا کمک می کند تا از پایین ترین سطح هفت هفته ای که در اوایل روز دوشنبه ثبت شد، جهش کند. هر گونه ناامیدی از داده‌های کلان ایالات متحده می‌تواند منجر به افزایش سود دلاری شود، اگرچه انتظارات جنگ طلب فدرال رزرو باید به محدود کردن ضررهای عمیق‌تر کمک کند.

گزارش اقتصادی روز دوشنبه ایالات متحده انتشار اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام در ماه ژانویه را برجسته می کند. اداره سرشماری ایالات متحده گزارش ماهانه را در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد کرد و انتظار می رود نشان دهد که سفارشات سرفصل 4 درصد در طول ماه گزارش شده کاهش یافته است که به شدت نسبت به افزایش 5.6 درصدی گزارش شده در دسامبر کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود سفارش‌ها به استثنای اقلام حمل‌ونقل که تأثیر گسترده‌تری دارند، در ژانویه نسبت به کاهش 0.2 درصدی ثبت‌شده در ماه قبل، رشد متوسط ​​0.1 درصدی را در ژانویه ثبت کنند.

چگونه می تواند بر EUR/USD تاثیر بگذارد؟

در صورتی که جفت به بالای 1.0570 (نقطه میانی کانال نزولی) برسد و در آنجا تثبیت شود، می‌تواند اصلاح خود را تا 1.0600 (میانگین متحرک ساده 20 دوره، سطح روان‌شناختی، سطح ایستا) و 1.0640 (SMA دوره 50) افزایش دهد. ارن بیشتر می‌افزاید.

نکات کلیدی