علیرغم اینکه فدرال رزرو از سیاست های محدودکننده برای مدت طولانی تری حمایت می کند، طلا همچنان قوی است

علیرغم اینکه فدرال رزرو از سیاست های محدودکننده برای مدت طولانی تری حمایت می کند، طلا همچنان قوی است

  • قیمت طلا با توجه به اینکه تنش های ژئوپلیتیکی تقاضای ایمن را حفظ می کند، قدرت خود را نشان می دهد.
  • پس از اینکه فدرال رزرو ویلیامز چشم انداز نرخ بهره غیرعادی را ارائه کرد، دلار آمریکا بازگشت
  • فدرال رزرو در مورد عادی سازی سیاست ها مطمئن است، اما هشدار داد که نباید با عجله انجام شود.

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت کاهش در روز چهارشنبه به 2,380 دلار در معاملات اولیه روز پنجشنبه آمریکا بازگشت. این فلز گرانبها در بحبوحه ترس از بدتر شدن تنش‌های خاورمیانه و گسترش آن به فراتر از غزه در صورت پاسخ وحشیانه اسرائیل به ایران، افزایش یافته است.

به گزارش تایمز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تصریح کرده است که «دولت آنها هر کاری که لازم باشد برای دفاع از خود انجام خواهد داد». این اظهارات نخست وزیر نتانیاهو پس از گفتگو با وزرای خارجه بریتانیا و آلمان بیان شد.

بهبود طلا تحت تأثیر افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده قرار نگرفته است که تحت تأثیر چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) قرار دارد. بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده به 4.64 درصد افزایش می یابد، با هدف بازگرداندن 4.70 درصد به بالاترین سطح بیش از پنج ماه گذشته. به طور کلی، بازدهی پایین تر دارایی های بهره دار، هزینه نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را کاهش می دهد.

محرک های بازار دیجست روزانه: قیمت طلا علیرغم افزایش ارزش دلار، همچنان افزایش یافته است

  • قیمت طلا اکثر زیان های روز چهارشنبه را جبران کرد و به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تنش های ژئوپلیتیکی، به 2380 دلار افزایش یافت. بازرگانان به دنبال خرید طلا در میان ترس از اینکه اسرائیل ممکن است حمله ایران به خاک آنها را که در آن ارتش ایران صدها پهپاد و موشک پرتاب کرد، تلافی کند، ادامه می دهند.
  • با وجود سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته، انتظار می‌رود که دلار آمریکا به دلیل فشارهای مداوم قیمت، برنامه کاهش نرخ خود را به تعویق بیندازند. شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی ردیابی می کند، پس از اصلاح به 105.75 بهبود می یابد.
  • تقاضای کوتاه مدت برای دلار آمریکا ثابت می ماند زیرا سیاست گذاران فدرال رزرو (فدرال رزرو) می بینند که نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالاتر می ماند تا زمانی که داده های قانع کننده ای به دست آورند مبنی بر اینکه تورم به طور پایدار به نرخ مطلوب 2 درصد باز خواهد گشت.
  • در جلسه روز پنجشنبه نیویورک، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، دستورالعملی مبنی بر نرخ بهره را ارائه کرد. فدرال رزرو ویلیامز اضطراری برای کاهش نرخ نمی بیند و هشدار داد که اگر داده ها نشان دهد بانک مرکزی آماده افزایش مجدد است.
  • روز چهارشنبه، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، همچنین برای محدود نگه داشتن چارچوب سیاست پولی بحث کرد. مستر خوشبین بود که فدرال رزرو در نهایت اعتماد به کاهش نرخ بهره و شروع عادی سازی سیاست ها را دوباره به دست خواهد آورد، اما این نباید به سرعت انجام شود.
  • در زمینه داده‌های اقتصادی، وزارت کار ایالات متحده ادعاهای بیکاری فردی را برای هفته منتهی به 12 آوریل منتشر کرده است. افرادی که برای اولین بار مدعی مزایای بیکاری شدند مشابه آمار هفته قبل از 212 هزار نفر بود که کمی کمتر از برآوردهای 215 هزار نفری بود.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا به دنبال بازپس گیری 2400 دلار است

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه لندن پس از کاهش در روز چهارشنبه به 2380 دلار رسید. این فلز گرانبها در محدوده معاملاتی 2350 تا 2400 دلار از دو جلسه معاملاتی گذشته باقی مانده است. حرکت صعودی در فلز گرانبها محدود می‌ماند، زیرا نوسان‌گرهای تکانه در حال سرد شدن هستند، پس از خرید بسیار زیاد. شاخص قدرت نسبی 14 دوره ای (RSI) در نمودار روزانه پس از رسیدن به اوج حدود 85.00 اندکی کاهش می یابد. تقاضای بلندمدت دست نخورده باقی می ماند زیرا RSI در محدوده صعودی 60.00-80.00 باقی می ماند.

در جهت نزولی، پایین ترین سطح 5 آوریل نزدیک به 2268 دلار و بالاترین قیمت 21 مارس در 2223 دلار مناطق حمایتی اصلی برای قیمت طلا خواهند بود.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (Fed) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می دهد و هزینه های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به کمتر از 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-shines-amid-fears-of-fresh-escalation-in-middle-east-tensions-202404180946