ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین حد چند دهه اخیر خود را حفظ کرده است، اما هنوز آماده تسلیم شدن نیست

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین حد چند دهه اخیر خود را حفظ کرده است، اما هنوز آماده تسلیم شدن نیست

  • ین ژاپن به دلیل چشم انداز محتاطانه BoJ و لحن ریسک مثبت تضعیف شده است.
  • ترس از مداخله ممکن است ضرر را برای ین محدود کند و هر گونه سود بیشتر را برای USD/JPY محدود کند.
  • معامله‌گران همچنین ترجیح می‌دهند منتظر شکستن محدوده کوتاه‌مدت قبل از NFP ایالات متحده در روز جمعه باشند.

ین ژاپن (JPY) در برابر همتای آمریکایی خود در جلسه آسیایی روز پنجشنبه کاهش یافت و در فاصله قابل توجهی از پایین ترین سطح چند دهه اخیر که هفته گذشته لمس شد، باقی می ماند. بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست ماه مارس لحن نامطلوبی داشت و از ارائه هرگونه راهنمایی در مورد گام های سیاست آتی یا سرعت عادی سازی سیاست ها خودداری کرد. این، همراه با لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام، ین امن را تضعیف می کند و به جفت USD/JPY در جذب خریدهای نزولی در نزدیکی منطقه 151.55 کمک می کند.

در همین حال، سرمایه گذاران در بحبوحه گمانه زنی ها مبنی بر دخالت مقامات ژاپنی در بازار برای جلوگیری از سقوط بی ثبات کننده پول داخلی، در حالت آماده باش هستند. این ممکن است خرس‌های JPY را از شرط‌بندی تهاجمی باز دارد و هر گونه حرکت مثبت بیشتر برای جفت USD/JPY را متوقف کند. سرمایه گذاران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از قرار گرفتن در مسیر کوتاه مدت منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو (فدرال رزرو) باشند. از این رو، تمرکز بر انتشار داده های مشاغل ایالات متحده یا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه است.

دیلی دایجست محرک‌های بازار: گاوهای ین ژاپن در میان چشم‌انداز بد BoJ در حاشیه باقی می‌مانند.

  • مقامات دولت ژاپن به دفاع از پول داخلی خود ادامه دادند، که به نوبه خود، به نظر می رسد که از ین ژاپن حمایت می کند، اگرچه پتانسیل صعودی محدود به نظر می رسد.
  • تاتسو یاماساکی، معاون سابق وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، اوایل این هفته گفت که این کشور آماده مداخله در بازار ارز در صورتی که ین فراتر از محدوده فعلی تضعیف شود، آماده است.
  • Automatic Data Processing روز چهارشنبه گزارش داد که اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده در ماه مارس 184 هزار نفر در برابر 148 مورد انتظار و 155 هزار نفر در ماه قبل افزایش یافته است.
  • به طور جداگانه، داده های منتشر شده توسط موسسه مدیریت عرضه نشان داد که PMI خدمات ایالات متحده در ماه مارس از 52.6 قبلی به 51.4 کاهش یافت، در حالی که شاخص قیمت های پرداخت شده از 58.6 به 53.4 کاهش یافت.
  • جروم پاول، رئیس فدرال رزرو زمان یا مقیاس کاهش احتمالی را مشخص نکرد و روز چهارشنبه گفت که ارزیابی وضعیت فعلی تورم قبل از کاهش نرخ بهره مدتی طول می کشد.
  • این امر پس از آن صورت می گیرد که چندین مقام فدرال رزرو در هفته جاری هشدار دادند که بانک مرکزی عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد، اگرچه بازارها همچنان با احتمال بیشتری برای حرکت در نشست سیاست ژوئن در حال قیمت گذاری هستند.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده پس از رسیدن به بالاترین سطح چهار ماهه در روز چهارشنبه عقب نشینی کرد و باعث فروش تهاجمی دلار آمریکا شد و جفت USD/JPY را از مرز 152.00 محدود کرد.
  • این اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر افزایش داد، که همراه با زبان ساده بانک مرکزی ژاپن (BoJ) که نشان‌دهنده این است که افزایش بعدی نرخ بهره مدتی دیگر خواهد بود، باید ین را به عنوان پناهگاه امن نگه دارد.

تجزیه و تحلیل فنی: USD/JPY محدوده بازی را به زیر بالاترین حد چند دهه افزایش می دهد، پتانسیل صعودی دست نخورده به نظر می رسد

از منظر فنی، جفت USD/JPY در حدود دو هفته گذشته در یک محدوده نوسان داشته است. در پس‌زمینه یک رالی قوی از نوسان پایین ماه مارس، این ممکن است همچنان به عنوان مرحله تثبیت صعودی طبقه‌بندی شود. علاوه بر این، نوسان‌گرها در نمودار روزانه در محدوده مثبت قرار دارند و هنوز تا منطقه خرید بیش از حد فاصله دارند، که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت برای قیمت‌های لحظه‌ای به سمت صعود است. با این حال، هنوز عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای هر گونه سود بیشتر، منتظر یک شکست پایدار از مرز 152.00 باشیم.

از طرف دیگر، هر لغزشی معنی دار ممکن است همچنان در نزدیکی علامت 151.00 یا انتهای پایین محدوده معاملات کوتاه مدت، حمایت مناسبی پیدا کند. یک شکست متقاعد کننده از دسته مذکور، که منجر به سقوط بعدی به زیر نقطه شکست مقاومت افقی 150.80-150.75 می شود، که اکنون به حمایت تبدیل شده است، این پتانسیل را دارد که جفت USD/JPY را به حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 150.25 بکشاند. علامت روانی 150.00 از نزدیک دنبال می شود، که اگر قاطعانه شکسته شود، ممکن است سوگیری را به نفع معامله گران نزولی تغییر دهد و راه را برای کاهش اصلاحی بیشتر به سمت منطقه 149.35-149.30 در مسیر رسیدن به علامت 149.00 هموار کند.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/japanese-yen-remains-pinned-near-multi-decade-low-against-usd-202404040150