کاهش به نزدیک به 7780، کاهش توسط بخش فناوری و دارایی

کاهش به نزدیک به 7780، کاهش توسط بخش فناوری و دارایی

  • با ضعیف شدن بخش املاک و مستغلات و فناوری اطلاعات، شاخص ASX 200 جایگاه خود را از دست می دهد.
  • وال استریت کاهش یافت زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده پس از داده های قوی اقتصادی ایالات متحده افزایش یافته است.
  • Resonance Health قرار است TrialsWest را با قراردادی 8 میلیون دلاری خریداری کند.

شاخص ASX 200 به کاهش خود ادامه می دهد و به 7780 نزدیک می شود و در روز چهارشنبه به دنبال رکود وال استریت در روز گذشته نزدیک به 0.90 درصد کاهش پیدا می کند. بازار سهام داخلی توسط بخش‌های املاک و فناوری اطلاعات که به تغییرات نرخ بهره حساس هستند، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده پس از داده های قوی اقتصادی ایالات متحده افزایش یافته است که منجر به این گمانه زنی می شود که فدرال رزرو (فدرال رزرو) ممکن است در کاهش هزینه های استقراض محتاط باشد.

با توجه به خلاصه‌ای که Westpac از صورتجلسه ماه مارس بانک مرکزی استرالیا (RBA) ارائه می‌کند، سطح نرخ نقدی فعلی در حال حاضر مناسب تلقی می‌شود، اگرچه شرایط ممکن است تغییر کند. هیئت همچنین یک رویکرد متعادل را به عنوان مدل ترجیحی برای اجرای سیاست های آینده نشان می دهد.

شاخص ASX 200 با کاهش 5.21 درصدی به 1.91، Regis Resources با کاهش 4.83 درصدی به 17.95 و Arcadium Lithium که با 3.94 درصد کاهش به 4.14 رسید، ضعیف ترین عملکرد را نشان داد. در این میان، منابع برتر راملیوس با افزایش 10.06 درصدی به 1.99، منابع غرب آفریقا با 4.31 درصد افزایش به 1.33 و Boss Energy با افزایش 3.43 درصدی به 5.12 رسید.

Boss Energy به یک نقطه عطف فنی مهم در استراتژی شروع مجدد ماه عسل خود رسیده است و مسیر را برای اولین درام اورانیوم که ظرف دو هفته آینده در معدن استرالیای جنوبی پر می شود، باز می کند. این شرکت به طور موثر ستون تبادل یونی کارخانه فرآوری (IX) را با مایع مایع غنی از اورانیوم که از میدان‌های چاه ماه عسل تامین می‌شود، پر کرده است.

Resonance Health قرار است خرید TrialsWest را در قراردادی 8 میلیون دلاری نهایی کند و بدین ترتیب دامنه کارآزمایی بالینی جهانی خود را گسترش دهد. TrialsWest که به عنوان یکی از با سابقه ترین مراکز تحقیقاتی بالینی استرالیا مشهور است، با شرکت های دارویی و بیوتکنولوژی برجسته در سراسر جهان همکاری می کند. ماموریت آن حول محور تسهیل توسعه داروها و واکسن های جدید به نفع جامعه جهانی است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/asx-200-plunges-to-near-7-790-in-response-to-a-downturn-witnessed-on-wall-street-202404030124