کاهش EUR/USD پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

کاهش EUR/USD پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

  • گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه مارس، گرینبک را بالاتر می برد و بر EUR/USD تأثیر می گذارد.
  • شاخص های اقتصادی ترکیبی منطقه یورو، از جمله سفارشات کارخانه و خرده فروشی آلمان، در تضاد با چشم انداز قوی اشتغال ایالات متحده است.
  • نزولی بیشتر در EUR/USD دیده می شود زیرا فنی احتمال کاهش زیر آستانه 1.0800 را نشان می دهد.

یورو پس از انتشار گزارش مشاغل قوی تر از حد انتظار از ایالات متحده (ایالات متحده) که باعث تقویت گرینبک شد و باعث کاهش EUR/USD شد، حداقل ضرر 0.13% را ثبت کرد. در زمان نگارش این مقاله، این جفت پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 1.0847 در 1.0822 معامله می شود.

یورو/دلار آمریکا سقوط کرد زیرا داده‌های خوش‌بینانه بازار کار ایالات متحده به افزایش ارزش دلار آمریکا دامن زد

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) نشان داد که اقتصاد بیش از حد انتظار شغل ایجاد کرده است. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس 303 هزار افزایش یافت که تخمین ها و خوانش های قبلی 200 و 270 هزار نفر را کاهش داد. داده‌های بیشتر نشان داد که نرخ بیکاری از 3.9 درصد به 3.8 درصد کاهش یافته است، در حالی که میانگین درآمد ساعتی مطابق با اجماع است.

پس از داده‌ها، گرین‌بک با افزایش 0.155 درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY) در 04.36 افزایش یافت. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بین 4.5 تا 5 واحد پایه افزایش می یابد. نرخ اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا 4.365 درصد است.

در جای دیگر، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، اظهار داشت که گزارشگر بسیار قوی است و افزود که کاهش تورم نابرابر بوده است. اوایل. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو، بوستون، نظراتی را ارائه کرد، اما نه در مورد سیاست های پولی.

در سراسر حوضچه، سفارشات کارخانه در آلمان در ماه فوریه بهبود یافت و به 0.2% رسید که از 1.4% افت ژانویه بهبود یافت. علاوه بر این، خرده‌فروشی از منطقه یورو (EU) – 0.5٪ در ماه اوت کاهش یافت که بدتر از کاهش -0.4٪ تخمین زده شده است.

با توجه به این عوامل، EUR/USD به زیر میانگین متحرک 200 روزه (DMA) عقب نشینی کرد. تمرکز معامله گران به داده های هفته آینده، با انتشار داده های تورم ایالات متحده و احساسات مصرف کننده، تغییر می کند. در جبهه اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا (ECB) نشست سیاست پولی خود را برگزار خواهد کرد که مهمترین رویداد هفته خواهد بود.

تجزیه و تحلیل قیمت EUR/USD: چشم انداز فنی

تشکیل الگوی نمودار “ستاره عصر” می تواند راه را برای افت به زیر رقم 1.0800 هموار کند. حرکت در EUR/USD به سمت پایین متمایل شده است زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) پایین تر و زیر سطح 50 خط وسط قرار دارد. شکستن زیر 1.0800، پایین ترین سطح 2 آوریل 1.0724 را جلوتر از 1.0700 نشان می دهد. از سوی دیگر، خریداران در محل تلاقی 50 و 200-DMA در حدود 1.0828/32 با مقاومت تکان دهنده مواجه خواهند شد.

سوالات متداول یورو

یورو واحد پول 20 کشور اتحادیه اروپا است که به منطقه یورو تعلق دارند. این دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا است. در سال 2022، 31 درصد از کل معاملات ارزی را با میانگین گردش مالی روزانه بیش از 2.2 تریلیون دلار در روز تشکیل می داد. EUR/USD پرمعامله ترین جفت ارز در جهان است که حدود 30 درصد تخفیف در کل معاملات را به خود اختصاص می دهد و پس از آن EUR/JPY (4٪)، EUR/GBP (3٪) و EUR/AUD (2٪) قرار دارند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت آلمان، بانک ذخیره منطقه یورو است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی را مدیریت می کند. وظیفه اصلی بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت است که به معنای کنترل تورم یا تحریک رشد است. ابزار اصلی آن افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ‌های بهره نسبتاً بالا – یا انتظار نرخ‌های بالاتر – معمولاً به نفع یورو هستند و بالعکس. شورای حاكم ECB در جلساتی كه هشت بار در سال برگزار می شود، تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می كند. تصمیمات توسط روسای بانک های ملی منطقه یورو و شش عضو دائمی از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد گرفته می شود.

داده‌های تورم منطقه یورو که با شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اندازه‌گیری می‌شود، یک اقتصاد سنجی مهم برای یورو است. اگر تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد، به ویژه اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باشد، بانک مرکزی اروپا را ملزم به افزایش نرخ بهره برای بازگرداندن آن به کنترل می کند. نرخ بهره نسبتاً بالا در مقایسه با همتایان خود معمولاً به نفع یورو خواهد بود، زیرا این منطقه را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاران جهانی برای پارک پول خود جذاب تر می کند.

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر یورو تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت ارز واحد تأثیر بگذارند. اقتصاد قوی برای یورو خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مرکزی اروپا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند، که مستقیماً یورو را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، احتمالاً یورو سقوط خواهد کرد. داده های اقتصادی برای چهار اقتصاد بزرگ در منطقه یورو (آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) به ویژه قابل توجه است، زیرا آنها 75 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای یورو، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند. اگر کشوری کالاهای صادراتی زیادی تولید کند، ارزش پول آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، افزایش می یابد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-dips-post-us-nonfarm-payrolls-report-202404051509