پوند/دلار آمریکا به پایین‌ترین حد هفتگی سقوط کرد، بالاتر از اواسط 1.2500 ثانیه پیش از BoE

به نظر می رسد این، همراه با برخی تغییر موقعیت تجارت پیش از تصمیم سیاست پولی مورد انتظار بانک انگلستان (BoE) نیز به لحن پیشنهادی پیرامون جفت پوند/دلار آمریکا کمک می کند. با این حال، در بحبوحه پیش بینی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی بریتانیا در اواخر این پنجشنبه نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد، به احتمال زیاد، نزولی محدود باقی خواهد ماند. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های اقتصادی منتشر شده توسط مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (NIESR) نشان می‌دهد که تورم اساسی در بریتانیا نشانه‌های کمی از اوج خود را نشان داده است. این به نوبه خود ممکن است معامله گران را از شرط بندی های نزولی در اطراف پوند انگلیس باز دارد.

جفت GBP/USD لغزش اصلاحی روز قبل را از منطقه 1.2680 یا بالاترین سطح آن از آوریل 2022 افزایش می دهد و در روز پنجشنبه تحت فشار شدید فروش باقی می ماند. سیر نزولی در اوایل جلسه اروپا بدون وقفه باقی می‌ماند و قیمت‌های نقدی را به پایین‌ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 1.2565 در ساعت آخر می‌کشاند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-drops-to-fresh-weekly-low-holds-above-mid-12500s-ahead-of-boe-202305110846


اشتراک گذاری:

  • GBP/USD روز پنجشنبه تحت فشار نزولی قرار گرفت و از اوج YTD عقب نشینی کرد.
  • رشد مجدد تقاضای دلار باعث فروش تهاجمی در بحبوحه تغییر موقعیت معاملات قبل از BoE می شود.
  • پس زمینه بنیادی همچنان از چشم انداز ظهور خرید پایین تر در سطوح پایین تر پشتیبانی می کند.

از این رو، تمرکز بازار بر کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه خواهد بود، جایی که نظرات فرماندار اندرو بیلی بر GBP تأثیر خواهد گذاشت. بعداً در اوایل جلسه آمریکای شمالی، معامله‌گران نشانه‌هایی را از سند اقتصادی ایالات متحده دریافت می‌کنند که شامل انتشار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و داده‌های معمول اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری است. جدای از این، یک سخنرانی برنامه ریزی شده توسط کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده و احساس ریسک گسترده تر، دلار را به حرکت در می آورد و انگیزه ای برای جفت پوند/دلار آمریکا ایجاد می کند. با این وجود، پس‌زمینه بنیادی فوق الذکر احتیاط را برای معامله‌گران نزولی ضروری می‌کند.

سطوح فنی برای تماشا

دلار آمریکا (USD) پس از نزول اندک یک شبه بازگشت محکمی داشته و به بالاترین سطح یک هفته‌ای جهش می‌کند، که به نوبه خود فشار نزولی بر جفت پوند/دلار آمریکا وارد می‌کند. با وجود نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده، معامله گران همچنان نسبت به حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو (فدرال رزرو) نامطمئن هستند. در واقع، قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده احتمال بیشتری است که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را در ماه ژوئن ثابت نگه دارد. با این حال، دیدگاه‌های متفاوت در مورد احتمال کاهش نرخ‌ها در اواخر امسال، همراه با نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی، باعث ایجاد پوشش کوتاهی در اطراف گرین‌بک شده است.