با توجه به نشانه هایی از کاهش تورم، پوند استرلینگ به 1.25 ثانیه کاهش یافت.

GBP/USD در ابتدا پس از BoE سقوط کرد اعلامیه تصمیم آن با رای 7-2 برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و رساندن نرخ بانکی به 4.50 درصد.

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند ارزش پوند استرلینگ را تحت تاثیر قرار دهد. شاخص هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، و اشتغال همگی می توانند بر جهت GBP تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای استرلینگ خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است BoE را تشویق کند تا نرخ‌های بهره تعیین کند، که مستقیماً پوند را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، پوند استرلینگ احتمالا سقوط خواهد کرد.

تراز تجاری چگونه بر پوند تأثیر می گذارد؟

تنها مهم‌ترین عامل مؤثر بر ارزش پوند استرلینگ، سیاست‌های پولی است که توسط بانک انگلستان تعیین می‌شود. BoE تصمیمات خود را بر این اساس استوار می کند که آیا به هدف اصلی خود یعنی “ثبات قیمت” دست یافته است – نرخ تورم ثابت در حدود 2٪. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این امر، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که تورم خیلی بالا باشد، BoE سعی می کند با افزایش نرخ بهره آن را مهار کند و دسترسی مردم و کسب و کارها به اعتبار را گران تر کند. این به طور کلی برای پوند انگلیس مثبت است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی برای پارک پول خود تبدیل می‌کند.
وقتی تورم خیلی پایین می‌آید، نشانه کند شدن رشد اقتصادی است. در این سناریو، BoE کاهش نرخ بهره را برای کاهش اعتبار در نظر می‌گیرد تا کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مولد رشد وام بیشتری بگیرند.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزش پوند تأثیر می گذارد؟


اشتراک گذاری:

  • پس از اظهارات اندرو بیلی در مورد کاهش فشارهای تورمی، پوند استرلینگ در برابر دلار آمریکا پس از نشست BoE ضعیف شد.
  • با این وجود، رئیس BoE اضافه می‌کند که ریسک‌های تورمی همچنان به سمت بالا متمایل هستند و اثرات ثانویه پایدار هستند.
  • الگوی معکوس شمعدان ستاره تیرانداز دیگری در بالاترین قیمت GBP/USD در ماه مه شکل می گیرد، اما نیاز به تایید از یک بسته نزولی دارد.

پوند استرلینگ (GBP) قدیمی ترین واحد پول در جهان (886 پس از میلاد) و واحد پول رسمی انگلستان است. این چهارمین واحد پرمعامله برای ارز خارجی (FX) در جهان است که بر اساس سال 2022، 12 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، به طور متوسط ​​​​630 میلیارد دلار در روز. داده ها.
جفت‌های معاملاتی کلیدی آن GBP/USD، با نام مستعار “کابل” هستند که < href=" برای 11٪ از FX، GBP/JPY، یا "اژدها" که توسط معامله‌گران شناخته می‌شود (3%)، و EUR/GBP ( 2%) پوند استرلینگ توسط بانک انگلستان (BoE) صادر می شود.

تصمیمات بانک انگلستان چه تأثیری بر پوند استرلینگ دارد؟

شکست های نزولی تعیین کننده با شمع های طولانی روزانه مشخص می شوند که از سطوح مقاومت کلیدی مورد نظر عبور می کنند و نزدیک به اوج یا پایین ترین سطح خود در روز بسته می شوند (بسته به اینکه شکست صعودی یا نزولی باشد). از طرف دیگر، سه شمع متوالی که از سطح عبور می کنند نیز می توانند تعیین کننده باشند. چنین علائمی تأیید می کند که شکستن یک «شکست نادرست» یا تله گاو/خرس نیست.

سوالات متداول پوند استرلینگ

پوند استرلینگ چیست؟


GBP/USD: نمودار روزانه

شاخص قدرت نسبی (RSI) پس از نشان دادن واگرایی خفیف نزولی بین قیمت در اوج ماه می و RSI در حال کاهش است. این نشان دهنده ضعف اساسی است، و بیشتر نشان دهنده نزولی کوتاه مدت است.

با این حال، با توجه به اینکه روند کلی صعودی است، احتمالاً نرخ ارز بهبود خواهد یافت و به صعود خود ادامه خواهد داد. اوج های می 2022 در 1.2665 اولین سطح مقاومت را فراهم می کند، اما پس از شکسته شدن، راه را برای میانگین متحرک 100 هفته ای (SMA) واقع در 1.2713 و در نهایت در 61.8% اصلاح فیبوناچی بازار نزولی 2021-22 باز می کند. در 1.2758. همه اهداف صعودی بالقوه را برای این جفت فراهم می کنند. هر سطح باید قاطعانه نقض شود تا درب بعدی باز شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/pound-sterling-declines-to-125s-after-boe-notes-signs-of-inflation-easing-202305111406

از منظر فنی، GBP/USD همچنان در یک روند صعودی بلندمدت باقی می ماند و نسبت به دارندگان کوتاه مدت برتری دارد.

GBP/USD محرک های بازار

  • جلسه سیاست گذاری بانک انگلستان (BoE) همانطور که انتظار می رفت بدون غافلگیری برگزار می شود. BoE نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه با رای 7-2 به 4.50 درصد افزایش می دهد، مانند آخرین جلسه خود.
  • بیلی از BoE در مورد اینکه چگونه قرائت تورم کاهش چشمگیری را در ماه آوریل نشان خواهد داد، زیرا اثرات پایه ناشی از افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی از یک سال قبل از معادله خارج می شود، صحبت می کند.
  • او در مورد نشانه‌هایی صحبت می‌کند که تورم به طور کلی کاهش می‌یابد، اما سپس می‌افزاید که اثرات ثانویه تورم بالا همچنان پابرجاست و خطرات تورم در آینده “به سمت بالا” باقی می‌ماند. پوند استرلینگ پس از این نظرات بهبود می یابد.
  • تورم در بریتانیا 10.1 درصد است که بیش از دو برابر نرخ تورم 4.9 درصد در ایالات متحده است. تورم اصلی به 6.2 درصد در بریتانیا در مقابل 5.5 درصد در ایالات متحده نزدیکتر است، با این حال نشان می دهد که بریتانیا باید پس از توقف فدرال رزرو (فدرال رزرو) به افزایش نرخ ها ادامه دهد. این باید به نفع پوند انگلیس نسبت به دلار باشد، زیرا سرمایه گذاران جهانی از ارزهایی با نرخ بهره بالاتر برای پارک پول خود استفاده می کنند.
  • CME Group FedWatch Tool احتمال 90% عدم افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را نشان می دهد. علاوه بر این، فدرال رزرو در آخرین بیانیه خود این جمله را حذف کرد که به تشدید بیشتر پولی نیاز است. از سوی دیگر BoE در بیانیه خود عبارت مشابهی را حفظ کرده است.
  • دلار آمریکا در معرض خطر نکول سقف بدهی ایالات متحده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد که نکول آمریکا در مورد عدم افزایش سقف بدهی منجر به “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد.
  • اداره آمار کار ایالات متحده شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را برای آوریل منتشر کرد که هم سرفصل سالانه (3.2% در مقابل 3.3% مورد انتظار) و هم ارقام اصلی (2.3% در مقابل 2.4% مورد انتظار) کمتر از انتظارات است.
  • ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی وزارت کار ایالات متحده ناامید شد، با 264 هزار ادعای جدید بیکاری برای اولین بار، بیش از 245 هزار مورد انتظار.

تجزیه و تحلیل فنی پوند/دلار: تغییر ستاره تیرانداز به دنبال تایید است

احساس کلی این رویداد خوش‌بینانه بود زیرا BoE پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصادی طی دو سال آینده از منفی به مثبت اصلاح کرد.

روز چهارشنبه، بازار یک الگوی معکوس شمعدان ژاپنی را در GBP/USD تشکیل داد که نشان دهنده احتمال بازگشت نزولی کوتاه مدت است. با این حال، این الگو هنوز در انتظار تایید از بسته شدن نزولی در روز پنجشنبه است. با توجه به فروش پس از نشست BoE این در حال حاضر بسیار محتمل به نظر می رسد. بسته شدن نزولی راه را برای نزولی کوتاه مدت بیشتر باز می کند، احتمالاً برای حمایت از پایه کانال/گوه صعودی، واقع در حدود 1.2475.

سخنان آغازین Dovish از اندرو بیلی، رئیس BoE، بیشتر بر این جفت تاثیر گذاشت، زیرا او گفت کمیته دلایل خوبی برای این باور دارد که تورم کل از آوریل به بعد به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. با این حال، پوند استرلینگ بعداً در طی کنفرانس مطبوعاتی بیلی بهبود یافت، زمانی که او بر اثرات ثانویه تاکید کرد و اینکه چگونه “با تداوم اثرات ثانویه، خطرات تورم همچنان به سمت بالا حرکت می کند.”

GBP/USD به طور کلی به گسترش روند صعودی خود ادامه می دهد و به طور فزاینده ای به اوج ها و پایین ترین سطح ها می رسد، و این احتمالاً به پایین ترین سطح 1.2435 می ادامه می دهد، و فعلاً همچنان از لانگ پوند استرلینگ نسبت به شورت ها حمایت می کند.

پوند استرلینگ (GBP) به دنبال نشست سیاست پولی بانک انگلستان (BoE) در روز پنجشنبه، نوسانات شدیدی را در برابر دلار آمریکا (USD) تجربه کرد. در زمان نگارش این مقاله در 1.25s معامله می‌شود که نشان می‌دهد با هضم رویداد BoE، یک سوگیری کوتاه‌مدت نزولی نشان می‌دهد.

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای پوند استرلینگ، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری صادرات بسیار مورد تقاضا را تولید کند، ارز آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، سود خواهد برد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.