یورو/دلار آمریکا به سمت حمایت 1.0960 عقب نشینی کرد ECB جنگ طلب در مقابل بازی ملایم تر تورم ایالات متحده را نادیده گرفت.

با در نظر گرفتن این موضوع، بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با این بحث می گوید: «مقامات بانک مرکزی اروپا شروع به پذیرش این موضوع کرده اند که افزایش نرخ بهره ممکن است در ماه سپتامبر ادامه یابد تا تورم به طور کامل کنترل شود.»


اشتراک گذاری:

  • EUR/USD جهش اصلاحی روز قبل از پایین ترین سطح هفتگی را محو می کند.
  • داده های اخیر اتحادیه اروپا و آلمان در هم آمیخته شده، تردیدهایی را در مورد اظهارنظرهای جنگ طلبانه ECB ایجاد کرده است.
  • تورم ملایم‌تر ایالات متحده نمی‌تواند سوگیری کاهش نرخ فدرال رزرو را با جزئیات متفاوت تقویت کند.
  • PPI ایالات متحده، داده های سطح دوم به دنبال جهت های روشن در حرکت یورو است.

از سوی دیگر، قرائت نهایی شاخص تورم سرفصل آلمان، یعنی شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در ماه آوریل، تخمین اولیه 7.6 درصد سالانه در مقابل 7.8 درصد را که در ماه مارس مشخص شده بود، تأیید کرد.

در میان این اتفاقات، معاملات آتی سهام ایالات متحده سودهای ملایمی را نشان می دهد در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، عملکرد ضعیف روز قبل را روی میز نگه می دارد، که به نوبه خود خریداران دلار آمریکا را تشویق می کند.

EUR/USD پیشنهادهایی را برای تجدید پایین‌ترین سطح روزانه در حدود 1.0970 می‌پذیرد، زیرا بازگشت روز قبل را از پایین‌ترین سطح هفتگی به جلسه اروپایی روز پنجشنبه کاهش می‌دهد. با انجام این کار، جفت یورو نمی تواند انتظارات جنگ طلبانه از بانک مرکزی اروپا (ECB) و همچنین سرنخ های پایین تر از تورم ایالات متحده را در میان احساسات متفاوت توجیه کند.

EUR/USD از خط مقاومت نزولی یک هفته ای، در اطراف رقم دور 1.1000 عقب نشینی می کند، در حالی که از 17 آوریل به سمت خط حمایت شیب دار صعودی، حداکثر نزدیک به 1.0960 کاهش می یابد. با این حال، سیگنال های MACD نزولی و خط ثابت RSI (14) خرس های یورو را امیدوار می کند.

از سوی دیگر، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه آوریل به 4.9 درصد در سال در مقایسه با انتظارات بازار برای چاپ مجدد علامت 5.0 درصد کاهش یافت که اولین چاپ زیر 5.0 درصد در دو سال گذشته بود. با این حال، جزئیات CPI اصلی، CPI سابق غذا و انرژی، درهم به نظر می رسد و شک و شبهه هایی را در مورد محور سیاست فدرال رزرو (Fed) در سال 2023 ایجاد می کند.

در جاهای دیگر، داده‌های نرم‌تر تورم آمریکا و چین بر شرط‌بندی‌های بانک مرکزی جنگ‌طلب تأثیر می‌گذارد و به بازارها اجازه می‌دهد تا در اوایل پنج‌شنبه خوش‌بینانه محتاطانه باقی بمانند. همچنین آمادگی سیاستگذاران ایالات متحده برای جلوگیری از انقضای سقف بدهی علیرغم شکست در تلاش اولیه، از این احساسات حمایت می کند. علاوه بر این، انتظارات از نشست سیاست‌گذاران سطح بالای ایالات متحده و چین نیز بر احساسات کمی خوش‌بینانه تأکید می‌کند.

چندین مقام بانک مرکزی اروپا از جمله رئیس جمهور کریستین لاگارد، سعی کردند از تعصبات جنگ طلبانه بانک مرکزی بلوک دفاع کنند، زیرا برخی از اعضای تیم آخرین تسهیل در آمار اروپا و آلمان را نشان می دهد که به محور سیاست نزدیک است.

با نگاهی به آینده، یک تقویم سبک در بلوک، کاتالیزورهای ریسک را به عنوان دستورالعمل های قابل توجه معامله گران جفت EUR/USD برای تماشای پیش از شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) در ماه آوریل که انتظار می رود تا 2.4 درصد سالانه کاهش یابد، برجسته می کند.

تحلیل فنی


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-ignores-hawkish-ecb-versus-softer-us-inflation-play-to-retreat-towards-10960-support-202305110348