USD/CHF به زیر 0.9300 می رسد زیرا سرمایه گذاران در انتظار سیاست فدرال رزرو/بانک ملی سوئیس هستند

یادداشتی از Commerzbank حکم می‌کند که «افزایش 50 واحد پایه (bps) که معمولاً برای جلسه فردا FOMC انتظار می‌رود، پس از داده‌های امروز تقریباً قطعی تلقی می‌شود.» ما همچنان فرض می کنیم که فدرال رزرو مجدداً در آغاز سال 2023 میزان افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد و تنها 25 واحد در ثانیه در فوریه و مارس حرکت خواهد کرد.

بانک ملی سوئیس 50 واحد بر ثانیه مورد انتظار فدرال رزرو را تکرار خواهد کرد

USD/CHF پس از شکست نزولی کانال نزولی که در مقیاس چهار ساعته شکل گرفت، به یک مسیر منفی تغییر کرده است. دارایی اصلی فرانک سوئیس پس از معلق شدن در اطراف میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای (EMA) به شدت کاهش یافته است که نشان می دهد روند کوتاه مدت نزولی شده است.

چهارمین نشست سه ماهه سیاست پولی بانک ملی سوئیس برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است و انتظار می رود رئیس بانک ملی سوئیس، توماس جی جردن، نرخ بهره خود را تا 50 واحد در ثانیه افزایش دهد. نظرسنجی رویترز در مورد انتظارات بانک ملی سوئیس نشان می دهد که بانک مرکزی نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه به 1 درصد افزایش خواهد داد. نرخ تورم سوئیس در حال حاضر از اوج 3.2 درصد به بالای 2 درصد کاهش یافته است. برای دور زدن ریسک‌های تورمی، بانک ملی سوئیس برای اولین بار پس از سال 2014 هزینه استقراض خود را از منفی به منطقه مثبت تغییر داده است. سرمایه‌گذاران همچنین معتقدند که بانک ملی سوئیس افزایش اختلاف نرخ بهره را از بانک مرکزی اروپا (ECB) در نظر خواهد داشت. ) هنگام تدوین پیش نویس سیاست پولی.

چشم انداز فنی USD/CHF

در همین حال، معاملات آتی S&P500 در روز چهارشنبه به دلیل افزایش امیدها به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، شتاب صعودی خود را افزایش دادند. تحلیلگران JP Morgan Chase & Co اشاره کردند که خواندن ملایم داده‌های CPI ایالات متحده می‌تواند باعث افزایش قدرتمندی در سهام ایالات متحده شود. ادامه حرکت صعودی در معاملات آتی S&P500 موضوع ریسک اشتها را در بازار به تصویر می کشد.

خیابان انتظار کاهش فشارهای تورمی ایالات متحده را داشت زیرا شاخص قیمت تولیدکنندگان (PPI) و قیمت نفت در ماه نوامبر ضعیف باقی ماندند. کاهش قیمت کالاهای نهایی در دروازه کارخانه توسط تولیدکنندگان برای کاهش تورم مصرف کننده حیاتی است. PPI نوامبر ایالات متحده گزارش داد که در ارقام تیتر به 7.4 درصد از انتشار قبلی 8.0 درصد کاهش یافته است.

پس از دومین کاهش متوالی در گزارش تورم ماهانه ایالات متحده، اعلام افزایش 50 واحدی نرخ بهره واقعی به نظر می رسد. بنابراین، سرمایه گذاران برای کل CY2023 به راهنمایی های سیاست پولی توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو توجه خواهند کرد.

USD/CHF حرکت های رفت و برگشتی را در محدوده باریکی زیر مقاومت بحرانی 0.9300 در اوایل جلسه اروپا نشان می دهد. دارایی اصلی فرانک سوئیس عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد زیرا سرمایه گذاران به دنبال راهنمایی بیشتر هستند که توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) پس از اعلام آخرین سیاست پولی خود در سال 2022 در روز چهارشنبه ارائه خواهد شد.

شاخص CPI به 7.1 درصد کاهش یافته است در حالی که تورم اصلی که قیمت نفت و گاز را شامل نمی شود به 6.0 درصد کاهش یافته است. قیمت‌های ضعیف‌تر خودروهای فرسوده بنزین و کرایه‌های خطوط هوایی همچنان از عوامل اصلی کاهش شاخص افزایش قیمت بودند.

  • USD/CHF زیر 0.9300 در نوسان است زیرا سرمایه گذاران منتظر انتشار سیاست فدرال رزرو برای نشانه های جدید هستند.
  • سرمایه گذاران به دنبال راهنمایی سیاست برای سال 2023 از فدرال رزرو هستند زیرا انتظار می رود افزایش نرخ بهره تا 50 واحد در ثانیه افزایش یابد.
  • انتظار می رود بانک ملی سوئیس نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش دهد تا تورم را نزدیک به 2 درصد نگه دارد.
  • انتظار می‌رود USD/CHF سفر نزولی خود را از سر بگیرد زیرا شاخص‌های فنی ضعف بیشتری را در آینده نشان می‌دهند.

کاهش قابل توجه تورم ایالات متحده زمینه را برای سیاست های پولی کمتر شاهین توسط فدرال رزرو فراهم کرده است. سیاستگذاران فدرال رزرو از قبل از کاهش سرعت سیاست سختگیرانه برای کاهش ریسک های مالی حمایت می کردند. و، پایان طلسم افزایش نرخ 75 واحد در ثانیه (bps) محکم به نظر می رسد، که این گزینه را برای اعلام افزایش نرخ 50 bps باقی می گذارد. فدرال رزرو ممکن است 25 واحد در ثانیه افزایش نرخ را انتخاب نکند زیرا نرخ تورم همچنان از نرخ هدف 2 درصد بسیار متفاوت است.

راهنمایی سیاست برای CY2023 توسط پاول فدرال رزرو یک محرک کلیدی در پیش است


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-chf-juggles-below-09300-as-investors-await-federal-reserve-swiss-national-bank-policy-202212140605

در حالی که فرانک سوئیس منتظر سیاست های پولی بانک ملی سوئیس (SNB) است که برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است، تا انگیزه ای جدید داشته باشد.

گزارش تورم نرم ایالات متحده، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را 50 واحد در ثانیه تقویت می کند

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در آستانه سقوط به محدوده نزولی 20.00-40.00 قرار دارد که باعث ایجاد یک حرکت نزولی در آینده خواهد شد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از بهبودی از پایین ترین سطح پنج ماهه خود در 103.59، پروفایل حراج متعادلی را در حدود 104.00 نشان می دهد. در روز سه‌شنبه، پس از انتشار گزارش نرم‌افزاری تورم نوامبر، شاخص دلار آمریکا آشفتگی عمودی را نشان داد. کاهش معنی دار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) جذابیت پناهگاه امن را کاهش داد. اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده کشش مناسبی داشتند که منجر به کاهش بازدهی 10 ساله به زیر 3.50 درصد شد.

میانگین متحرک نمایی 200 دوره ای در 0.9530 به طور مداوم نسبت به ماه گذشته به سمت پایین کاهش می یابد که نشان دهنده یک روند نزولی بلند مدت است.