پیش بینی های پنج بانک بزرگ، آخرین افزایش در دسامبر؟

یکی دیگر از بررسی‌های ضعیف شبکه‌های منطقه‌ای و تیتر ملایم‌تر و تورم اصلی احتمالاً بیشتر خطر افزایش 50 واحدی در ثانیه در نشست دسامبر Norges Bank را از بین برده است. با این اوصاف، تورم همچنان بسیار داغتر از پیش‌بینی بانک است (CPI: 1.1ppts، CPI-ATE: 0.7ppts) و داده‌های تولید ناخالص داخلی همواره شگفت‌انگیز بوده است. بنابراین، ما حرکت 50 bps را کاملاً رد نمی کنیم.

Swedbank

ما انتظار داریم در دسامبر 25 بشکه در ثانیه افزایش یابد و به دنبال آن سیگنالی وجود داشته باشد که در صورت نیاز، نرخ سیاست ممکن است در سه ماهه اول بیشتر افزایش یابد، به این معنی که نرخ پایانه احتمالاً تا حدودی کمتر از 3.00 درصد خواهد بود. ما انتظار داریم که بانک Norges در نیمه دوم سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز کند، اما خیلی زود است که بانک در حال حاضر این موضوع را اعلام کند.

بانک دانمارکی


منبع: https://www.fxstreet.com/news/norges-bank-preview-forecasts-from-five-major-banks-last-hike-in-december-202212141014

ما انتظار داریم 25 واحد در ثانیه افزایش یابد و بانک Norges از هفته گذشته پیروی کند و اشاره کند که آنها ممکن است در موقعیت توقف باشند.

TDS

انتظار می رود NB نرخ بهره را با 25 واحد افزایش به 2.75 درصد برساند. در آخرین جلسه در 3 نوامبر، این بانک 25 واحد بر ثانیه نرخ بهره را افزایش داد.

نوردیا

ما از Norges Bank انتظار 25 bps را داریم.

بانک نورگز در روز پنجشنبه 15 دسامبر در ساعت 09:00 به وقت گرینویچ تصمیم جدید نرخ بهره را اعلام خواهد کرد و با نزدیک شدن به زمان انتشار، در اینجا پیش بینی های اقتصاددانان و محققان پنج بانک بزرگ در مورد تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره در آینده است. .

ما هنوز انتظار افزایش ۲۵ واحدی در ثانیه را داریم، اما کمتر متقاعد شده‌ایم که نرخ کلیدی باید خیلی بیشتر افزایش یابد. بنابراین، افزایش ماه دسامبر به 2.75٪ می تواند آخرین افزایش از بانک Norges در این چرخه باشد.

MUFG