WTI با تضعیف دلار آمریکا در اثر افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت

وال استریت جلسه را با ضرر به پایان رساند. فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) همانطور که تخمین زده شده بود، تصمیم گرفت تا نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش دهد، اگرچه همچنان نگران تورم و تنگنای بازار کار بود. با این حال، پاول و شرکت در برابر افزایش 50 واحدی در ثانیه عقب نشینی کردند و عبارت “افزایش مداوم” را که ممکن است “مناسب” باشد از بیانیه سیاست پولی حذف کردند.


اشتراک گذاری:

  • افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، دلار آمریکا را تضعیف کرد.
  • WTI از افزایش ذخایر نفت آمریکا به بالاترین حد در 22 ماه گذشته جلوگیری کرد.
  • کشورهای اوپک پلاس احتمالا به کاهش 2 میلیون بشکه ای تولید خود در روز پایبند خواهند بود.

این باعث شد بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده سقوط کند و دلار آمریکا را تضعیف کند. شاخص دلار آمریکا (DXY)، معیار ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز، 0.66% کاهش یافت و به 102.533 رسید. این امر با ارزان‌تر کردن نفت خام برای خریدارانی که از ارزهای دیگر به جز دلار آمریکا استفاده می‌کنند، به کالاهای دلاری کمک کرد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/wti-climbs-as-the-us-dollar-weakened-on-a-dovish-fed-rate-hike-202303222302

وسترن تگزاس اینترمدیت (WTI)، معیار نفت خام آمریکا، با آغاز نشست آسیایی روز پنجشنبه 0.17 درصد افزایش یافت. روز چهارشنبه، در پایان معاملات نیویورک، قیمت طلای سیاه با 0.59 درصد افزایش به 68.94 دلار در هر بشکه رسید. با این حال، WTI برای دومین بار در هفته، بالاتر از 70.00 دلار در هر بشکه فشار می آورد. در زمان نگارش این مقاله، WTI با قیمت 70.02 دلار مبادله می کند.

WTI با افزایش ارزش دلار آمریکا به طور پیوسته پیشرفت کرد

اگرچه نفت افزایش یافت، اما داده های هفتگی فاش شده توسط آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) که نشان می داد ذخایر آمریکا در هفته گذشته 1.1 میلیون افزایش یافته بود، محدود شد.

از دسامبر، موجودی انبارهای ایالات متحده به بالاترین سطح خود از می 2021 رسیده است.

انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن مانند روسیه که مجموعاً اوپک پلاس نامیده می‌شوند، به توافق خود برای کاهش تولید نفت به میزان 2 میلیون بشکه در روز تا پایان سال ادامه دهند. به گفته سه نماینده اوپک، قیمت نفت خام کاهش قابل توجهی داشته است.

سطوح فنی WTI