یورو/دلار آمریکا پایین‌ترین سطح ماهانه خود را به زیر 1.0700 افزایش می‌دهد در میان ECB، فدرال رزرو، تمرکز بر تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا، تورم ایالات متحده

در میان این بازی‌ها، S&P 500 فیوچرز جهش اصلاحی روز قبل را به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای کاهش می‌دهد و حداکثر 0.50 درصد در حدود 4080 کاهش می‌یابد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده پس از تجدید بالاترین سطح پنج هفته‌ای، نزدیک به 3.73 درصد کنار می‌رود. روز قبل.

پیش از این، ایگنازیو ویسکو، عضو شورای حاکمیتی، اشاره کرد که بانک مرکزی اروپا باید از بالا بردن بیش از حد نرخ های بهره واقعی با توجه به سطح بدهی خصوصی و دولتی در منطقه یورو اجتناب کند. همین موضوع به اظهارات اخیر سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا و ترس از رکود در داخل بلوک می‌پیوندد تا بر یورو/دلار آمریکا تاثیر بگذارد.

در روز جمعه، انتظارات تورمی ایالات متحده برای نرخ های تورم سربه سر 10 ساله و 5 ساله از سوی فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) در اطراف بالاترین نرخ ماهانه مشخص شده در هفته گذشته ثابت تر است. علاوه بر این، قرائت اولیه احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان ایالات متحده (UoM) در ماه فوریه به 66.4 در مقابل 65.0 مورد انتظار و 64.9 قبلی افزایش یافت. علاوه بر این، UoM اشاره کرد که انتظارات تورمی سال آینده از 3.9 درصد در ژانویه و 4.4 درصد در دسامبر به 4.2 درصد در این ماه بازگشت. UoM بیان کرد: انتظارات تورمی بلندمدت (5 ساله) برای سومین ماه متوالی 2.9 درصد باقی ماند و در محدوده باریک 2.9-3.1 درصد برای 18 ماه از 19 ماه گذشته باقی ماند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-renews-monthly-low-below-10700-amid-ecb-fed-chatters-focus-on-eu-gdp-us-inflation-202302130248

ژنرال آمریکایی ترس بازار از جاسوسی چینی ها از ایالات متحده و هجوم احتمالی به سمت پناهگاه های امن را رد کرد و گفت: «(ما) دلیلی نداریم که فکر کنیم آخرین اشیاء چینی هستند. با این حال، این واقعیت که ایالات متحده نزدیک به چهار شیء از این قبیل را ساقط کرد در حالی که چین در حال آماده شدن برای ضربه زدن به یکی بود، مسائل را روی میز ژئوپلیتیک نگه می‌دارد و بر احساسات فشار می‌آورد.

EUR/USD برای متقاعد کردن فروشندگان به یک شکست واضح خط حمایت صعودی از 30 نوامبر 2022 در حدود 1.0660 نیاز دارد.

در نتیجه، دلار آمریکا به دلیل ظاهر شدن پناهگاه امن تر، ثابت می ماند. با این حال، به نظر می رسد شرایط محتاطانه پیش از شاخص کلیدی قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژانویه و قرائت های اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) منطقه یورو، که برای انتشار در روز سه شنبه منتشر می شود، به نظر می رسد که قیمت یورو/دلار آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد.

تحلیل فنی

یورو/دلار آمریکا پس از نزول به پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای، در حوالی 1.0670 آسیب می‌زند، زیرا معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای بیشتری برای تایید آخرین سوگیری نزولی هستند. افزایش قدرت به حرکت های بهبودی می تواند تثبیت اخیر در احساسات بازار پس از اظهارات ژنرال ایالات متحده باشد. با این حال، اظهارنظرهای نابخردانه مقام بانک مرکزی اروپا (ECB) با اظهارات نسبتاً خوش بینانه سیاست گذار فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای امیدوار نگه داشتن این جفت فروشندگان نسبت به داده های کلیدی رشد و تورم از منطقه یورو و ایالات متحده به ترتیب، در تضاد است.


اشتراک گذاری:

  • یورو/دلار آمریکا به پایین ترین حد پنج هفته اخیر خرس ها نزدیک شد.
  • ویسکوی ECB تعصب افزایش نرخ را کم اهمیت جلوه می دهد، هارکر فدرال رزرو گیج به نظر می رسد.
  • چالش‌ها برای احساسات در میان “اشیاء ناشناس” به خلق و خوی محتاطانه قبل از داده‌های کلیدی برای وزن دادن به یورو می‌پیوندد.

از سوی دیگر، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، صحبت‌های مربوط به کاهش نرخ بهره را در سال 2023 به عقب انداخت. با این حال، سیاست‌گذار اشاره کرد: «فدرال رزرو احتمالاً امسال کاهش نخواهد داشت، اما اگر تورم شروع به کاهش کند، ممکن است در سال 2024 بتواند این کار را انجام دهد. ” نظرات هارکر فدرال رزرو با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) ریچموند (فدرال رزرو) همسو بود که قبلاً از تشویق گزارش مشاغل ایالات متحده خوشایند خودداری می کردند. پیش از این، اکثر روسای فدرال رزرو و دیپلمات های ایالات متحده، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جانت یلن، وزیر خزانه داری، نگرانی های مربوط به رکود ایالات متحده را رد کرده و برای فدرال رزرو جنگ طلب به نظر می رسند. از این رو، یک دوراهی در میان سیاستگذاران فدرال رزرو وجود دارد که به نوبه خود داده های تورم این هفته ایالات متحده را بیش از پیش مهم می کند.