یورو/دلار آمریکا در برابر تورم منطقه یورو و خرده فروشی آلمان از 1.0900 دفاع کرد.

جفت EUR/USD پس از اصلاح تدریجی به نزدیک به سطح حمایتی 1.0900 در اواخر جلسه نیویورک، علاقه خرید مناسبی از خود نشان داد. جفت ارز اصلی سفر صعودی خود را از سر گرفته است زیرا سرمایه گذاران انتظار افزایش بیشتر نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) را دارند زیرا تورم آلمان بالاتر از حد انتظار باقی مانده است.


اشتراک گذاری:

  • EUR/USD از حمایت 1.0900 دفاع کرده است زیرا سرمایه گذاران شاهد افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا هستند.
  • رشد مستحکم دستمزد و کمبود نیروی کار منجر به جهش تورم ماهانه آلمان شد.
  • معاملات آتی S&P500 در روز پنجشنبه با احیای اعتماد سرمایه گذاران به سفر صعودی خود ادامه داد.

در روز جمعه، انتشار HICP منطقه یورو و داده‌های خرده‌فروشی آلمان وضوح بیشتری را ارائه خواهد کرد. پیش بینی می شود HICP اولیه سالانه منطقه یورو در مقایسه با چاپ قبلی 8.5% به 7.1% کاهش یابد. همراه با آنها، انتظار می رود فروش ماهانه خرده فروشی آلمان 0.5٪ در مقابل 0.3٪ کاهش یابد.

در آلمان، قیمت کالاها و خدمات در ماه مارس 1.1 درصد افزایش یافته است، که بالاتر از اجماع 0.8 درصد و انتشار قبلی 1.0 درصد است. شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه آلمان (HICP) به 7.8 درصد رسید، که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از انتشار قبلی 9.3 درصد بود، اما بالاتر از برآوردهای 7.5 درصد بود. ارقام سالانه HICP به دلیل کاهش قیمت انرژی به شدت کاهش یافته است، با این حال، قیمت محصولات اصلی در میان کمبود نیروی کار ثابت به نظر می رسد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-defends-10900-ahead-of-eurozone-inflation-and-german-retail-sales-202303302212

معاملات آتی S&P500 در روز پنجشنبه به سفر صعودی خود ادامه داد، زیرا اعتماد سرمایه‌گذاران پس از کاهش نگرانی‌های بانکی ایالات متحده احیا شده است که نشان‌دهنده ریسک پذیری بیشتر شرکت‌کنندگان در بازار است.

به گزارش رویترز، بازار کار به دلیل کمبود جویندگان کار قدرت چانه زنی را به دست آورده است و رشد دستمزد اکنون بین 5 تا 6 درصد است که بالاترین میزان در دهه های اخیر است. این موضوع باعث تقویت بیشتر نرخ بهره توسط کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا شده است.

در همین حال، سوگیری صعودی برای جفت ارز مشترک نیز توسط کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) حمایت می شود. شاخص USD پس از پایین ترین سطح هفتگی در 102.07 در حال تغییر است. شاخص دلار آمریکا نتوانست از پیش بینی یک افزایش نرخ بهره دیگر در سال جاری توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) در یک نشست خصوصی با قانونگذاران ایالات متحده سرمایه گذاری کند.