یورو/دلار آمریکا تا 1.0900 عقب‌نشینی می‌کند، حتی در شرایطی که شرط‌های متعصب فدرال رزرو پیش از منطقه یورو را کاهش می‌دهد، تورم آمریکا نشان می‌دهد

با این حال، آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت: “پیش بینی می شود که تورم برای مدت طولانی بسیار بالا باقی بماند.” در همین راستا، فرانک الدرسون، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) و نایب رئیس هیئت نظارت بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای با رسانه ها گفت: “ما باید نرخ بسیار بالای تورم را کاهش دهیم.”

با توجه به RSI بیش از حد خرید (14) و شکست مکرر جفت یورو برای عبور از ناحیه مقاومت افقی 1.0930-35، شامل سطوح مشخص شده از اواخر ژانویه، جفت EUR/USD ممکن است به خط حمایت صعودی دو هفته ای نزدیک شود. حداکثر 1.0850.

EUR/USD پس از بازگرداندن اوج هفتگی به 1.0925 در اوایل روز جمعه، حول و حوش 1.0910 در حالت تدافعی باقی می ماند. با انجام این کار، جفت یورو روحیه محتاطانه بازار را پیش از سرنخ های کلیدی تورم از منطقه یورو و ایالات متحده به تصویر می کشد. افزایش قدرت به حرکت های عقب نشینی می تواند بازده اوراق قرضه خزانه داری کند که اخیراً کاهش یافته است.

S&P 500 فیوچرز در حالی که حال و هوا را به تصویر می‌کشد، بالاترین سطح سه هفته‌ای خود را نزدیک به 4095 نشان می‌دهد و برای سومین روز متوالی افزایش می‌یابد، زیرا احساسات خوش‌بینانه وال استریت را دنبال می‌کند. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با دو واحد پایه (bps) به 3.57 درصد افزایش یافت، در حالی که همتای دو ساله طی یک روند صعودی پنج روزه به 4.13 درصد رسید.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که HICP اتحادیه اروپا از 8.5 درصد قبل به 7.1 درصد سالانه کاهش می‌یابد، اما HICP اصلی می‌تواند رشد سالانه 5.7 درصد در مقابل 5.6 درصد قرائت قبلی را نشان دهد. علاوه بر این، از سوی دیگر، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده، احتمالاً در 4.7 درصد سالانه در ماه فوریه بدون تغییر باقی می ماند. با این حال، انتظار می رود این رقم ماهانه از 0.6 درصد قبل به 0.4 درصد کاهش یابد.

تحلیل فنی

برای ایالات متحده، قرائت نهایی سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده، همچنین به عنوان تولید ناخالص داخلی واقعی، رشد سالانه آسان 2.6٪ در مقابل 2.7٪ پیش بینی های قبلی را نشان داد. شایان ذکر است که قیمت‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) سه‌ماهه چهارم با 3.7 درصد پیش‌بینی‌های QoQ و قبل مطابقت داشت، در حالی که رقم اصلی PCE به 4.4 درصد QoQ در مقابل 4.3 درصد پیش‌بینی‌شده و قبل افزایش یافت. در ادامه، ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی به 198 هزار نفر برای هفته منتهی به 25 مارس در مقابل 191 هزار پیش بینی بازار قبلی و 196 هزار نفر افزایش یافت.

چاپ نزولی از تورم آلمان با سوگیری جنگ طلبانه سیاست گذاران برای به چالش کشیدن آخرین روند صعودی جفت یورو/دلار، حتی اگر کاهش انتظارات اخیر در مورد افزایش نرخ توسط فدرال رزرو در نشست سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه مه، در تضاد باشد.

با نگاهی به آینده، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو (HICP) برای ماه مارس و شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده در ماه فوریه برای جهت‌گیری‌های روشن از نزدیک تحت نظر قرار خواهند گرفت. همچنین تماشای خرده فروشی آلمان در ماه فوریه مهم است که انتظار می رود -5.2٪ در سال در مقابل 6.9٪ قبل باشد.

در صفحه ای متفاوت، مقامات فدرال رزرو (فدرال رزرو)، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک انگلستان (BoE) و بانک ملی سوئیس (SNB) اخیراً ترس از بحران بانکی را عقب انداخته و اجازه داده اند بازارها خوشبین بمانند همین امر بر تقاضای دلار آمریکا تأثیر می گذارد، به ویژه در میان بازدهی ضعیف.

قرائت های اولیه شاخص تورم آلمان، یعنی شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP)، کاهش فشار قیمت ها را به 7.8 درصد سالانه در ماه مارس در مقابل 9.3 درصد قبلی و 7.5 درصد پیش بینی های بازار پیشنهاد می کند. در همین راستا، تورم آلمان به ازای هر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نیز از 8.7 درصد قبل و 7.3 درصد پیش بینی شده، به 7.4 درصد سالانه در طول ماه اعلام شده کاهش یافت. علاوه بر این، گیج آب و هوای تجاری منطقه یورو برای ماه مارس به 0.70 در مقابل 0.71 قبل کاهش یافت در حالی که رقم اعتماد مصرف کننده در طی ماه ذکر شده به 19.2- رسید در حالی که با پیش بینی های بازار و قبل مطابقت داشت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-retreats-to-10900-even-as-hawkish-fed-bets-ease-pre-eurozone-us-inflation-hints-202303310318

لازم به ذکر است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به سه مقام دیگر فدرال رزرو برای حمایت از افزایش بیشتر نرخ بهره در روز پنجشنبه، با اشاره به نیاز به کاهش مشکلات تورمی، پیوست. با این حال، داده‌های مختلط ایالات متحده تردیدهایی را در مورد لفاظی‌های جنگ طلبانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایجاد می‌کند و بیشتر بر روی رد مشکلات بحران بانکی برای فشار بر دلار آمریکا و همچنین شرط‌بندی فدرال رزرو متمرکز شده است. همانطور که گفته شد، ابزار FedWatch CME احتمال نزدیک به 50٪ افزایش 0.25٪ نرخ بهره را در نشست ماه مه فدرال رزرو، در مقایسه با 60٪ روز قبل، نشان می دهد.


اشتراک گذاری:

  • یورو/دلار آمریکا پس از طراوت یک هفته‌ای تاپ، بالاتر می‌رود و از اوج روزانه خود عقب‌نشینی می‌کند.
  • به نظر می‌رسد نگرانی پیش از داده‌ها خریداران یورو را بررسی می‌کند، زیرا بازارها پیش‌بینی می‌کنند که ترس از تورم کاهش یابد.
  • سخنرانان ECB نسبتاً جنگ طلب تر از سخنرانان فدرال رزرو به داده های خوش بینانه اتحادیه اروپا می پیوندند تا خریداران را امیدوار نگه دارند.
  • خرده فروشی آلمان می تواند معامله گران EUR/USD را پیش از HICP منطقه یورو، شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده سرگرم کند.