گزارش کوتاه پژوهشی هیندنبورگ نشان می‌دهد که شرکت‌های Icahn دوباره 19 درصد سقوط کرده‌اند

عنوان جدیدترین حذف هیندنبورگ: “شرکت های Icahn: The Corporate Raider Throwing Stones from His Own Glass House” است. این گزارش با تصدیق پنهانی از رابطه ایکان و آکمن آغاز می شود که حداقل به 20 سال قبل بازمی گردد. فروشگاه کوتاه ناتان اندرسون می نویسد که در حالی که IEP با 218 درصد حق بیمه نسبت به ارزش خالص دارایی خود معامله می کند، یک شرکت هلدینگ بسته که توسط بیل آکمن اداره می شود با 35 درصد تخفیف نسبت به NAV معامله می کند.

نمودار هفتگی IEP


منبع: https://www.fxstreet.com/news/hindenburg-research-short-report-sends-icahn-enterprises-spiraling-down-19-again-wednesday-202305031502

نمودار هفتگی زیر عملکرد قیمت سهام IEP را در یک دهه گذشته نشان می دهد. سهام IEP اکنون در طی فروش بزرگ بازار در مارس 2020 که قبل از همه‌گیری کووید-19 بود، زیر پایین‌ترین قیمت خود قرار دارد. تعجب آور است که IEP بتواند از این گزارش کوتاه بازگردد زیرا به شدت باورپذیر به نظر می رسد. اگر سهام IEP با NAV گزارش شده 5.6 میلیارد دلاری در سال 2022 معامله شود، که هیندنبورگ همچنان معتقد است که تورم است، هر سهم به قیمت 15.84 دلار خواهد رسید.


اشتراک گذاری:

  • کارل ایکان متهم است که شرکتش را مانند یک طرح پونزی اداره می کند.
  • تحقیقات Hindenburg اواخر روز سه‌شنبه گزارش کوتاهی درباره IEP منتشر کرد.
  • Icahn Enterprises در روز سه شنبه حدود 20 درصد ضرر کرد.
  • سهام IEP در اولین ساعت معاملات چهارشنبه 19 درصد کاهش یافت.

سهام IEP در حال حاضر با قیمت 32.71 دلار در نیم ساعت یا بیشتر از جلسه چهارشنبه معامله می شود. پس از انتشار گزارش در اواخر جلسه، حدود 20 درصد تعطیل شد. سهام در روز دوشنبه در 50.41 دلار بسته شد.

اخبار سهام Icahn Enterprises: اسلحه های هیندنبورگ برای مهاجمان شرکتی مشهور

با افزودن شواهدی مبنی بر ناپایداری IEP، ما تخمین می‌زنیم که آخرین NAV نشان‌دهنده گزارش شده در پایان سال IEP به میزان 5.6 میلیارد دلار، حداقل 22 درصد افزایش یافته است، به دلیل ترکیبی از علائم بیش از حد تهاجمی در سرمایه‌گذاری کمتر نقدینگی/خصوصی IEP و ادامه سال تا به امروز. عملکرد ضعیف،” هیندنبورگ می نویسد. این گزارش شواهدی را نشان می دهد که IEP ارزش گذاری شرکت ها را بسیار بالاتر از ارزش های بازار عمومی آنها نشان می دهد. این شرکت همچنین ارزش گذاری های بالایی را در مورد شرکت های تابعه یا دارایی های شرکت های خصوصی که بعداً ورشکست شدند، فهرست کرده است.

پیش بینی سهام IEP

به گفته Hindenburg، Icahn Enterprises از سال 2019 تاکنون 1.7 میلیارد دلار در پیشنهادات جدید مانند این جذب کرده است. این کار را از طریق بانک سرمایه گذاری Jefferies انجام می دهد، که هیندنبورگ می گوید که Icahn Enterprises را با یادداشت های مثبت مشتری ارائه می دهد که این تصور را ایجاد می کند که سود سهام پایدار است.

مهم‌تر از آن، هیندنبورگ ادعا می‌کند که شرکت Icahn در حال فروش سهام به سرمایه‌گذاران جدید در عرضه‌های معمولی در بازار بوده است تا سود سهام خود را به سرمایه‌گذاران طولانی‌مدت بپردازد. IEP سود بسیار بالایی و تقریباً 16 درصدی را پرداخت می کند. هیندنبورگ می‌نویسد، با وجود کاهش 53 درصدی ارزش سبد سهام آن از سال 2014، IEP سود سهام خود را از آن زمان تا کنون سه بار افزایش داده و به مبلغ فعلی سالانه 8 دلار برای هر سهم رسیده است. از آنجایی که Icahn Enterprises جریان نقدی منفی دارد، کارل ایکان و پسرش برت، که حدود 85 درصد سهام را در اختیار دارند، سود سهام خود را به جای پول نقد، در سهام جدید می گیرند. اساسا، هیندنبورگ می‌گوید که این تنظیم «پونزی مانند» است و نمی‌تواند دوام بیاورد.

Icahn Enterprises (IEP) به دنبال گزارش هیندنبورگ ریسرچ که اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد و در آن شرکت را ساختاری پونزی نامید، سهام در روز چهارشنبه ۱۹ درصد کاهش یافت. هیندنبورگ، که استخوان هایش را با صدای بلند استخوان های هند را کوتاه کرده است آدانی خانواده شرکت ها، نیکلاس (NKLA) و Draft Kings (DKNG) در چند سال گذشته، اکنون آن را به یکی از مشهورترین مهاجمان شرکتی وال استریت می برد. کارل ایکان، که شرکت هلدینگ برای او نامگذاری شده است، به خودی خود یک سرمایه گذار فعال است، و بنابراین گزارش کوتاه تقریباً سرگرم کننده ترین اتفاقی است که در وال استریت رخ داده است، از زمانی که خود ایکان در یک بحث تلویزیونی به طور علنی بیل آکمن را مورد ضرب و شتم قرار داد. CNBC در سال 2013.