پوند/دلار آمریکا به بالاترین حد چهار هفته اخیر رسید، پیش بینی واگرایی سیاست بانک مرکزی و فدرال رزرو

نمودار روزانه GBP/USD

GBP/USD در روز جمعه به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته در 1.2590 صعود کرد. با این حال، پس از اینکه یک گزارش شغلی نرم‌تر از تخمین زده شده در کانادا که در نشست سیاست‌های پولی آتی، رد فدرال رزرو را تقویت کرد، به سمت منطقه 1.2570 سقوط کرد. GBP/USD با 0.14% افزایش در 1.2576 معامله می شود و هفته را با افزایش بیش از 1% به پایان می رساند.

جو مثبت بازار و اقدامات مورد انتظار بانک مرکزی به نفع پوند است

رویدادهای آینده


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-rises-to-four-week-high-anticipates-boe-and-fed-policy-divergence-202306091823

با توجه به پس‌زمینه اساسی، GBP/USD به سمت بالا باقی می‌ماند و روی 1.2600 قرار می‌گیرد، همانطور که روند صعودی شتاب می‌گیرد، همانطور که توسط آخرین خط روند صعودی ترسیم شده از پایین‌ترین سطح 30 می نشان داده شده است. اگر GBP/USD 1.2600 را پاک کند، بالاترین سطح 11 می به عنوان مقاومت بعدی در 1.2641 ظاهر می شود، قبل از رسیدن به اوج YTD در 1.2680. شکست بالا 1.2700 را در معرض دید قرار می دهد. برعکس، حمایت اول GBP/USD در تاریخ 2 ژوئن در 1.2544 پیش از حرکت به سمت خط روند شکسته مقاومت و تلاقی رقم 1.2500 خواهد بود.

احساسات بازار خوش‌بینانه است و به همتایان امن فشار می‌آورد، به این معنی که دلار آمریکا (USD) نرم معامله می‌شود. این موضوع، در کنار واگرایی بانک‌های مرکزی بین فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و بانک انگلستان (BoE)، به نفع پوند استرلینگ (GBP) است و پوند/دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح هفتگی 1.2368 جهش کرد.

هفته آینده، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش چهارمین تصمیم خود را در مورد سیاست پولی فاش خواهند کرد. انتظار می رود فدرال رزرو در مقایسه با نشست ماه مه، نرخ بهره را در سطح 5.00 تا 5.25 درصد بدون تغییر نگه دارد، زیرا سیاست گذاران مایلند تأثیر انقباض 500 واحدی در ثانیه از مارس 2022 را ببینند. با این حال، حرکات جنگ طلبانه اخیر توسط دو بانک مرکزی بزرگ انجام شد که خود را متوقف کردند. چرخه های سفت کردن درها را برای افزایش احتمالی باز کرد.


اشتراک گذاری:

  • GBP/USD از پایین ترین سطح هفتگی به بالاترین سطح چهار هفته ای 1.2590 رسید.
  • قیمت بازار سوآپ حاکی از افزایش 100 واحدی در ثانیه توسط BoE است.
  • رویدادهای کلیدی هفته آینده شامل داده های بازار کار بریتانیا، ارقام تولید ناخالص داخلی و نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا است.

این زیربنای پوند/دلار آمریکا است که قرار است رقم 1.2600 را آزمایش کند، زیرا بازارهای سوآپ که در حال حاضر در BoE قیمت گذاری می کنند، نرخ ها را در بریتانیا تا 5.50 درصد افزایش می دهند، 100 واحد پایه (bps) بالاتر از سطوح فعلی.

هفته آینده، تقویم اقتصادی بریتانیا داده‌های بازار کار و تولید ناخالص داخلی (GDP) را به‌عنوان برجستگی‌های هفته نشان خواهد داد. در سراسر حوضچه، نشست سیاست پولی فدرال رزرو (فدرال رزرو)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و خرده فروشی وضعیت اقتصاد ایالات متحده را به روز می کند.

GBP/USD تجزیه و تحلیل قیمت: چشم انداز فنی

صندوق بین‌المللی پول (IMF) از فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی جهانی خواست تا در مسیر سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی، در حالی که تلاش می‌کنند تورم را تعدیل کنند، ادامه دهند.

گذشته از این، بریتانیا از رکود پیش بینی شده توسط بانک انگلستان (BoE) فرار کرد، اما همچنان با تورم سرسختانه بالایی که در اکتبر سال گذشته به 11.1 درصد رسید، مبارزه می کند. از آن زمان به بعد، به 8.7 درصد کاهش یافته است و از BoE خواسته است تا نرخ ها را بالاتر از سطوح راحت افزایش دهد.