دلار در مشکل، فدرال رزرو بعید است که نجات دهد

لونی در برابر دلار آمریکا افزایش یافت، اما در بحبوحه کاهش قیمت نفت خام و گزارش ضعیف اشتغال کانادا در روز جمعه، از ارزهای کالایی عقب ماند. افزایش نرخ بهره از BoC بازارها را بی‌قرار کرد و دلار کانادا را تقویت کرد. USD/CAD کمترین بسته شدن هفتگی خود در یک ماه گذشته را ثبت کرد، اما Loonie نتوانست منطقه حمایتی مهم را در حدود 1.3300 بشکند.

NZD/USD بازگشت خود را از پایین ترین سطح ماهانه افزایش داد و به بالای 0.6100 صعود کرد. AUD/NZD به 1.1000 افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ژانویه رسید. نیوزلند رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را پنجشنبه آینده گزارش خواهد کرد.

اگر اعداد تورم مصرف کننده در ایالات متحده مطابق با انتظارات باشد، بازارها احتمالاً بدون تغییر نسبت به فدرال رزرو کاملاً قیمت خواهند داشت. با نرخ وجوه فدرال رزرو در 5.00٪ – 5.25٪، بالاتر از تورم است. احتمال افزایش مجدد پس از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی افزایش یافت و همچنین با شگفتی بانک مرکزی استرالیا و بانک کانادا افزایش یافت. با این حال، افزایش ادعاهای اولیه بیکاری در روز پنجشنبه، استدلال دیگری را برای کسانی که می‌خواهند دکمه مکث را فشار دهند، ارائه کرد. راهنمایی های رو به جلو از سوی فدرال رزرو و پیش بینی ها به دقت بررسی خواهد شد. در اواخر هفته، ایالات متحده فروش خرده فروشی را گزارش خواهد کرد.

هفته شلوغی با جلسات فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و BoJ و همچنین داده های کلیدی از ایالات متحده در مورد تورم و خرده فروشی و تعداد اشتغال از استرالیا و بریتانیا در پیش است. تصمیمات بانک مرکزی و ارقام اقتصادی چالشی برای بازارهای سهام و دلار آمریکا خواهد بود.


هفته آینده بحرانی خواهد بود و انتظار می رود که نوسانات ناشی از رویدادهای مهم از جمله جلسات بانک مرکزی و داده های کلیدی باشد. از جمله این اعداد مرتبط، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در روز سه شنبه، یک روز قبل از تصمیم فدرال رزرو است. انتظار می‌رود شاخص بهای مصرف‌کننده در ماه می 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 4.2 درصد افزایش داشته باشد که از 4.9 درصد کاهش یافته است. انتظار می‌رود که CPI سالانه از 5.5% به 5.6% افزایش یابد. روز چهارشنبه، شاخص بهای تولیدکننده موعد تعیین شده است.

را پزو کلمبیا و راند آفریقای جنوبی با حمایت از بهبود جو بازار، بزرگترین سودهای هفته بودند. بزرگترین کاهش ارزش لیر ترکیه پس از پیروزی اردوغان و علیرغم تلاش های وی برای محدود کردن کاهش ارزش با نام بردن از سیاست گذاران بازار دوست بود. USD/TRY در طول هفته بیش از 10 درصد افزایش یافت و به رکورد بالای 23.50 رسید. همین یک ماه پیش در ساعت 19.40 معامله می شد.

یورو/دلار آمریکا پس از چهار هفته افزایش یافت، اما روند صعودی با میانگین متحرک ساده 20 هفته ای (SMA) و زیر ناحیه 1.0800 محدود شد، که با کاهش ارزش دلار آمریکا تقویت شد. پنجشنبه آینده، بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم خود را در مورد سیاست پولی اعلام خواهد کرد. انتظار می رود نرخ بهره ۲۵ واحد افزایش یابد. سوالی که در بازار وجود دارد این است که بعد از نشست ژوئن چه اتفاقی ممکن است بیفتد.


اشتراک گذاری:

ما انتظار داریم که تعدیل سیاست بانک مرکزی ژاپن گامی بیشتر در جهت عادی سازی بازار اوراق قرضه دولتی ژاپن باشد. به طور خاص، ما انتظار داریم که BoJ هدف بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن را از 0% به 0.25% برساند و محدوده تحمل در اطراف آن هدف را به +/- 75 bps افزایش دهد. اگر این تعدیل به آرامی پیش برود، ما آن را به عنوان پیشروی احتمالی برای پایان کامل کنترل منحنی بازده BoJ در نظر خواهیم گرفت، شاید زمانی در سال 2024.

دلار استرالیا به دنبال افزایش غیرمنتظره نرخ RBA عملکرد بهتری داشت. استرالیا هفته آینده آمار اشتغال را منتشر خواهد کرد. AUD/USD دومین هفته رشد خود را به ثبت رساند و به بالاتر از SMA 20 هفته ای صعود کرد و 0.6700 را نیز پس گرفت. چشم انداز برای استرالیا بهبود یافته است.

دلار آمریکا هفته را تحت فشار، به ویژه در برابر ارزهای نوظهور و کالایی، پس از افزایش غیرمنتظره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا و بانک مرکزی کانادا، افزایش قیمت کالاها و بهبود جو بازار به پایان رساند. تصمیمات RBA و BoC باعث افزایش بازده اوراق قرضه دولتی در سراسر جهان شد.

تحلیلگران TD Securities تایید کردند:

در اینجا چیزی است که باید برای هفته آینده بدانید:

شکی نیست که بانک مرکزی اروپا در نشست ژوئن 25 واحد در ثانیه افزایش خواهد داشت و نرخ سپرده را به 3.50 درصد می رساند. در حالی که به نظر می‌رسد اکثریت اعضای شورای حاکم موافق هستند که نرخ پایانی 3.75 درصد حداقل برای این چرخه سخت‌تر است، راهنمایی‌های رو به جلو احتمالاً غیرمتعهد باقی می‌ماند.

پوند در طول هفته عملکرد بهتری داشت زیرا بازارها شاهد پیشروی بیشتر بانک مرکزی انگلیس با افزایش نرخ بهره بودند. نشست بعدی BoE در 22 ژوئن برگزار می شود. بریتانیا اطلاعات اشتغال را هفته آینده منتشر خواهد کرد. GBP/USD بالاترین بسته شدن روزانه خود را در یک ماه بالای 1.2500 ثبت کرد و تمایل به سود بیشتر است. EUR/GBP به زیر 0.8550 سقوط کرد و به سطحی رسید که از آگوست 2020 مشاهده نشده بود.

بانک مرکزی ژاپن نشست ژوئن خود را هفته آینده برگزار خواهد کرد. هیچ تغییری انتظار نمی رود، اما برخی در مورد اعلامیه ای در مورد کنترل منحنی بازده (یا سیگنال هایی در مورد تغییر در ماه جولای) هشدار می دهند. ین تحت تاثیر بازده اوراق قرضه دولتی بالاتر در طول هفته قرار گرفت. با این حال USD/JPY به حرکت خود ادامه می دهد و با کاهش ارزش دلار جبران می شود. این جفت نتوانست بالای 140.00 نگه دارد، در حالی که همچنان بالای 138.50 حمایت می شود.

علیرغم برخی نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی، شاخص های وال استریت به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر رسید. انتظارات از یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب به بهبود احساسات بازار کمک کرد. بازدهی ایالات متحده هفته را نسبتاً بالاتر به پایان رساند، که عمدتاً تحت تأثیر انتظارات برای افزایش نرخ دیگر بود اما نه در ژوئن.

تحلیلگر Well Fargo در مورد BoJ اظهار نظر می کند:

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-dollar-in-trouble-fed-unlikely-to-rescue-202306091846