پوند استرلینگ ضعیف می شود زیرا تورم سرسخت ایالات متحده احساسات بازار را کاهش می دهد

پوند استرلینگ ضعیف می شود زیرا تورم سرسخت ایالات متحده احساسات بازار را کاهش می دهد


اشتراک گذاری:

  • پوند استرلینگ سقوط کرد زیرا داده های داغ تورم ایالات متحده احساسات بازار را کاهش می دهد.
  • داده های اشتغال بریتانیا برای سه ماه منتهی به ژانویه نشان دهنده تقاضای ضعیف نیروی کار و رشد کندتر دستمزدها است.
  • سرد کردن شرایط بازار کار انگلستان امیدهای کاهش نرخ بهره BoE را افزایش دهد.

پوند استرلینگ (GBP) شاهد فروش شدید در جلسه اولیه روز سه‌شنبه آمریکا بود زیرا دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داغ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه فوریه و دفتر آمار ملی بریتانیا را گزارش کرد. (ONS) داده های استخدام نرم را گزارش کرده است.

تورم ماهانه ماهانه ایالات متحده همانطور که انتظار می رفت در مقابل 0.3 درصد افزایش در ژانویه 0.4 درصد رشد کرد. در همین دوره، تورم اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را کاهش می‌دهد، به طور پیوسته 0.4 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران پیش بینی کردند که CPI اصلی با سرعت کمتری 0.3 درصد رشد کند. در مورد ارقام سالانه، شاخص CPI سرفصل به 3.2 درصد نسبت به انتظارات و انتشار قبلی 3.1 درصد و تورم اصلی از 3.9 درصد در ژانویه اندکی کاهش یافت و به 3.8 درصد رسید. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که داده‌های مربوط به تورم به شدت کاهش می‌یابد و به 3.7 درصد می‌رسد.

ارقام UK ONS نشان می دهد که نرخ های بهره بالاتر از بانک انگلستان (BoE) و عمیق تر شدن بحران هزینه های زندگی شروع به کاهش شرایط بازار کار کرده است. نرخ بیکاری در بریتانیا به 3.9 درصد افزایش یافت، کارفرمایان 21 هزار کارگر را اخراج کردند و میانگین درآمد در سه ماه منتهی به ژانویه کندتر رشد کرد. داده های بازار کار به وضوح نشان دهنده عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصادی است، که می تواند سیاست گذاران بانک مرکزی را مجبور کند تا زودتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت، شروع به کاهش نرخ بهره کنند.

محرک های بازار دیجست روزانه: پوند استرلینگ ضعیف می شود در حالی که دلار آمریکا بهبود می یابد

  • پوند استرلینگ به شدت سقوط کرد زیرا ONS بریتانیا آمارهای استخدامی کمتر از حد انتظار را برای سه ماه منتهی به ژانویه گزارش داد.
  • نرخ بیکاری به 3.9 درصد، بالاتر از انتظارات و 3.8 درصد قبلی افزایش یافت. کارفرمایان بریتانیا 21 هزار کارگر را در مقابل استخدام 72 هزار جویای کار در سه ماه منتهی به دسامبر اخراج کردند. در ماه فوریه، تغییر تعداد مدعیان نسبت به انتظارات 20.3 هزار نفری، 16.8 هزار نفر رشد متوسطی داشت. در ماه ژانویه، افرادی که مدعی مزایای بیکاری بودند، 3.1 هزار نفر بود که از 14.1 هزار نفر کاهش یافت.
  • میانگین درآمد بدون احتساب جوایز 6.1 درصد در برابر انتظارات و قرائت قبلی 6.2 درصد رشد کرد. درآمدها از جمله جوایز با سرعت کمتری 5.6% افزایش یافت، در مقابل اجماع 5.7% و قرائت قبلی 5.8%.
  • سرعت کاهش میانگین درآمد (چه با پاداش و چه بدون پاداش) برای سه ماه منتهی به ژانویه، بالاتر از حد انتظار فعالان بازار است. انتظار می‌رود رشد آهسته‌تر دستمزدها به سیاست‌گذاران بانک مرکزی انگلستان اجازه دهد زودتر از زمان پیش‌بینی کاهش نرخ را در نظر بگیرند.
  • برعکس، روز دوشنبه، کاترین مان، سیاستگذار BoE هشدار داد که راه درازی برای کاهش تورم پایدار به هدف مطلوب 2 درصدی وجود دارد. مان یکی از دو سیاست گذار بود که در نشست سیاست پولی فوریه به افزایش نرخ رای دادند.
  • این هفته، پوند استرلینگ همچنان فعال خواهد بود زیرا سرمایه گذاران تمرکز خود را به تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا (GDP) و داده های کارخانه برای ژانویه که در روز چهارشنبه منتشر می شود، معطوف خواهند کرد.

تحلیل فنی: پوند استرلینگ به زیر 1.2800 سقوط کرد

پوند استرلینگ به زیر سطح حمایتی 1.2800 در برابر دلار آمریکا پس از افت داده های بازار کار بریتانیا سقوط کرد. جذابیت کوتاه مدت GBP/USD همچنان خوش بین است زیرا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) روی 1.2720 به سمت شمال شیب دارد. این جفت از بالاترین سطح هفت ماهه 1.2894 به نزدیک به حمایت افقی ترسیم شده از اوج 10 آگوست در 1.2819 اصلاح شده است.

شاخص قدرت نسبی 14 دوره ای (RSI) نسبت به اوج اخیر خود یعنی 71.33 اینچ کمتر است، اما حرکت گسترده تر همچنان صعودی است.

سوالات متداول تورم

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/pound-sterling-faces-pressure-after-downbeat-uk-employment-data-202403120737