فشار برای کاهش با نزدیک شدن بانک مرکزی به نقطه عطف – Danske Bank

تحلیلگران Danske Bank توضیح دادند که با نزدیک شدن نرخ های بانک مرکزی و تورم به نقطه عطف، فشار بر بازده بلند مدت کاهش می یابد. آنها انتظار دارند که بازارها به طور فزاینده ای تورم را تحت کنترل درآورند، در حالی که چشم انداز رشد رو به وخامت است. بنابراین، آنها همچنان شاهد اوج بازدهی در سال 2022 هستند (اگر قبلاً در اکتبر نداشته باشند) و بازدهی طولانی مدت در سال 2023 اندکی کاهش می یابد.

نقل قول های کلیدی:

ما به طور آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که اوج بازدهی احتمالاً در ماه اکتبر به دست آمده است و بازدهی طولانی مدت ممکن است در سال 2023 عقب نشینی کند زیرا انتظارات تورمی اندکی کاهش می یابد و رکود پیش بینی شده آشکار می شود. با این حال، این روند همچنان احتمالاً برای نرخ های بانک مرکزی از سوی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو ایالات متحده افزایش می یابد. در ماه‌های آینده، ما انتظار داریم که بازدهی بلند مدت به‌ویژه به نحوه رشد ارقام تورم بستگی داشته باشد. ما همچنین منتظر اعلامیه های بانک مرکزی اروپا در مورد هرگونه توقف سرمایه گذاری مجدد (QT) خواهیم بود.»

بسیاری نشان می‌دهند که ما اکنون وارد دوره‌ای می‌شویم که در آن بازار شروع به افزایش قیمت تورم می‌کند و در همان زمان شروع به مشاهده بالاترین نرخ‌های بانک مرکزی می‌کند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا آخرین افزایش نرخ خود را در فوریه و فدرال رزرو در اوایل دسامبر ارائه کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/yields-pressure-to-ease-as-central-bank-approach-a-turning-point-danske-bank-202210281533

بازده خزانه داری آمریکا در هفته گذشته برای مدت کوتاهی به 4.30 درصد و باند آلمان 2.5 درصد رسید، به این معنی که ما در واقع از برآورد 3 ماهه قبلی خود عبور کرده بودیم. با این حال، در روزهای اخیر پس از نشست بانک مرکزی اروپا، بازدهی دوباره کاهش یافته است. از این رو، سوال بزرگ این است که آیا در حال حاضر اوج بازدهی طولانی مدت را شاهد بوده ایم یا خیر.