رالی USD/JPY از 146.00 در بالای منطقه 147.50 از دست می دهد

  • دلار آمریکا پس از صعود از پایین ترین سطح جلسه نزدیک به 146.00 در حدود 147.50 متوقف شد.
  • این جفت ارز در روز پس از بازگشت دو روزه 0.8 درصد افزایش می یابد.
  • داده های اقتصاد کلان ایالات متحده باعث شده است که USD به دنبال جهت باشد.

علاوه بر این، مخارج اصلی مصرف شخصی، سنج ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه گیری روندهای تورمی، به نرخ سالانه 5.1 درصد در سپتامبر شتاب گرفت (از 4.9 درصد در ماه اوت) اما کمتر از انتظارات بازار که 5.2 درصد بود. PCE کلی با نرخ سالانه 6.2 درصد ثابت باقی ماند.

یک BoJ کبوتر ین را در حال سقوط است


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-jpys-rally-from-14600-loses-steam-above-the-14750-area-202210281545

به دنبال انتشار مجموعه ای از شاخص های سطح اول اقتصاد کلان ایالات متحده، ارزش دلار در اوایل جلسه تجاری ایالات متحده، شتاب صعودی خود را از دست داد. بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی، هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر با سرعت 0.6 درصد افزایش یافت، که نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده در سلامتی خوبی قرار دارد و مسیر فدرال رزرو را برای یک افزایش بزرگ دیگر در دسامبر هموار می‌کند.

پیش از آن، ین ژاپن برخی از سودهای روزهای قبل را که تحت تاثیر لفاظی‌های نابخردانه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن بود، کاهش داده بود. BoJ سیاست تطبیقی ​​خود را تأیید کرده است، همانطور که انتظار می‌رود، هدف خود را برای نرخ‌های کوتاه‌مدت 0.1-٪ باقی گذاشته و تعهد خود را برای حفظ بازده اوراق قرضه 10 ساله نزدیک به 0٪ تأیید کرده است.

از سوی دیگر، رشد دستمزدها در سه ماهه سوم از 1.3 درصد در سه ماهه قبل به 1.2 درصد کاهش یافت که این احتمال را مطرح می کند که فشارهای تورمی ممکن است به اوج خود رسیده باشد.

رالی شدید دلار که در جریان معاملات روز جمعه آسیا و اروپا شاهد بود، پس از رسیدن به 147.85 قدرت خود را از دست داد. با این حال، این جفت ارز پس از افزایش روزانه 0.8 درصدی، سودهای بالای SMA 100 ساعته را تثبیت می کند.

ارزش دلار پس از انتشار داده‌های آمریکا به شدت پایین می‌آید

فراتر از آن، کورودا، رئیس BoJ، اظهار داشت که بانک قصد ندارد “نرخ‌های بهره را افزایش دهد یا به زودی برای خروج (از سیاست فعلی) حرکت کند، که باعث برگشت ین بر مبنای گسترده شده است.

سطوح فنی برای تماشا