طلا پیش از تصمیم کلیدی FOMC، محدوده بازی را به بالای سطح 2150 دلار افزایش می دهد

طلا پیش از تصمیم کلیدی FOMC، محدوده بازی را به بالای سطح 2150 دلار افزایش می دهد

  • قیمت طلا برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش می کند و نزدیک به پایین ترین حد یک هفته ای خود باقی می ماند.
  • انتظارات فدرال‌رزروهای فدرال پایه دلار است و به عنوان باد مخالفی برای فلز عمل می‌کند.
  • به نظر می رسد معامله گران تمایلی به شرط بندی تهاجمی قبل از تصمیم مهم FOMC ندارند.

قیمت طلا (XAU/USD) به تلاش خود برای دستیابی به هر گونه کشش معنی‌داری ادامه می‌دهد و در محدوده بالاتر از سطح 2150 دلار در آستانه معاملات روز چهارشنبه اروپا قرار دارد. ارقام قوی تورم مصرف کننده و تولیدکننده ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، این گمانه زنی ها را تقویت کرد که فدرال رزرو (فدرال رزرو) به روایت نرخ بهره بالاتر به مدت طولانی تر پایبند خواهد ماند. این به نوبه خود، از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند، که همچنان به عنوان بادی برای دلار آمریکا (USD) عمل می کند و نمی تواند انگیزه ای برای فلز زرد بدون بازده ایجاد کند.

جدای از این، لحن ریسک به طور کلی مثبت به عنوان یکی دیگر از تقاضاهای کاهش دهنده برای قیمت امن طلا در نظر گرفته می شود. با این حال، در پی خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ طولانی روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در خاورمیانه، نزولی باقی مانده است. علاوه بر این، معامله‌گران ترجیح می‌دهند قبل از قرار دادن شرط‌های جهت دار جدید منتظر نشانه‌هایی درباره مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز خواهد بود، که همراه با نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، باید بر XAU/USD تأثیر بگذارد.

دیلی دایجست محرک های بازار: معامله گران قیمت طلا پیش از تصمیم مهم FOMC در حاشیه هستند

  • ارقام قوی تر تورم ایالات متحده که هفته گذشته منتشر شد، سرمایه گذاران را مجبور کرد که شرط های خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش دهند و همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت کنند که پایه دلار آمریکا است و قیمت طلا را محدود می کند.
  • قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده احتمال کمتر از 50 درصد است که فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره خود را در ژوئن انجام دهد و پیش‌بینی متوسط ​​نرخ بهره بانک مرکزی در سال 2024 می‌تواند از سه کاهش قبلی به دو کاهش تغییر کند.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده به بالاترین سطح خود از 30 نوامبر صعود کرد و دلار را به بالاترین حد دو هفته اخیر رساند و به حفظ هر گونه افزایش معنی دار برای فلز زرد غیر بازده کمک کرد.
  • وال استریت معاملات روز سه‌شنبه را با افزایش قیمت در روز سه‌شنبه پایان داد و S&P 500 به رکورد جدیدی صعود کرد و با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم، گاوها را از شرط‌بندی در مورد کالای امن باز داشت.
  • با این حال، معامله گران ترجیح می دهند قبل از قرار گرفتن برای مرحله بعدی حرکت جهت دار برای XAU/USD منتظر نتیجه نشست دو روزه سیاست پولی FOMC برای سرنخ هایی در مورد مسیر کاهش نرخ آتی باشند.
  • به طور گسترده انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ ها را در بالاترین حد تاریخی خود نگه دارد، اگرچه تمرکز بازار بر روی “نقطه نقطه” برای سرنخ هایی در مورد تعداد و زمان کاهش نرخ در سال جاری است که بر فلز گرانبها تاثیر می گذارد.
  • علاوه بر این، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در طول کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست ممکن است باعث ایجاد نوسان در بازارهای مالی شود و انگیزه معناداری برای قیمت طلا ایجاد کند.

تحلیل فنی: قیمت طلا قبل از مرحله بعدی حرکت جهت دار در انتظار شکست در محدوده کوتاه مدت است.

در پس‌زمینه‌ی صعود اخیر به اوج رکورد، عقب‌نشینی که طی یک هفته گذشته یا بیشتر در امتداد کانالی با شیب نزولی شاهد بودیم، شکل‌گیری یک الگوی پرچم صعودی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، شاخص های فنی در نمودار روزانه از محدوده خرید بیش از حد کاهش یافته و همچنان در منطقه مثبت به راحتی باقی می مانند. این به نوبه خود، تنظیم سازنده را تأیید می کند و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است.

با این حال، عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت قدردانی بیشتر، منتظر یک شکست پایدار از طریق کانال نزولی باشیم. پس از آن، قیمت طلا ممکن است حرکت مثبت به سمت مانع میانی 2175-2176 دلاری را در مسیر رسیدن به اوج رکورد، در حدود منطقه 2195 دلاری که هفته گذشته لمس کرد، تسریع بخشد. برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، زمینه را برای از سرگیری روند صعودی که از ابتدای ماه جاری شاهد بودیم، فراهم می کند.

از طرف دیگر، به نظر می رسد که 2,145-2,144 دلار اکنون به عنوان یک حمایت قوی فوری ظاهر شده است که باید به عنوان یک نقطه محوری برای قیمت طلا عمل کند. یک شکست متقاعد کننده در زیر، حمایت مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار نشان می دهد قبل از اینکه XAU/USD کاهش اصلاحی را بیشتر به سمت رقم دور 2100 دلار گسترش دهد.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-consolidates-above-2-150-level-as-traders-keenly-await-fed-policy-update-202403200339