طلا ثابت می ماند و در انتظار ارقام مورد انتظار تورم ایالات متحده است

طلا ثابت می ماند و در انتظار ارقام مورد انتظار تورم ایالات متحده است

  • طلا اندکی عقب نشینی می کند اما صعودی باقی می ماند و بین ریسک پذیری و بازدهی خزانه داری ایالات متحده متعادل می شود.
  • کاهش خوش بینی کسب و کارهای کوچک NFIB چشم انداز اقتصادی محتاطانه را برجسته می کند.
  • انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و مواضع محتاطانه، زمینه ساز احساسات بازار است.

قیمت طلا روز سه‌شنبه پس از تازه‌ترین رکوردهای تاریخ به 2365 دلار در طول جلسه یک شبه معامله‌گران آمریکای شمالی کاهش یافت. فلز زرد در بحبوحه انگیزه ریسک و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده، رشدهای قبلی را کاهش داد، در حالی که گرینبک پس از افت 0.16 درصدی در روز دوشنبه، نفسی تازه کرد. XAU/USD با 0.35 درصد افزایش با 2346 دلار معامله می شود.

تقویم اقتصادی ایالات متحده کمیاب بود، به جز نظرسنجی فدراسیون ملی تجارت مستقل (NFIB) شاخص خوش بینی کوچک برای ماه مارس برای سومین ماه متوالی از 89.4 به 88.5 کاهش یافت. جدای از این، فعالان بازار منتظر برنامه شلوغ روز چهارشنبه با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در کنار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هستند.

در این میان، مقامات فدرال رزرو نسبت به کاهش نرخ بهره خوشبین هستند، اما بر لزوم صبور بودن تاکید دارند.

محرک های بازار دیجست روزانه: طلا در بحبوحه بازدهی بالا در ایالات متحده، افزایش را کاهش می دهد

  • انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در ماه مارس 0.3 درصد در ماه مارس افزایش یابد، که کمتر از 0.4 درصد در فوریه است، اما بالاتر از سرعت 0.17 درصدی لازم برای مهار تورم به هدف 2 درصد است. پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت سالانه، CPI از 3.2 درصد به 3.4 درصد افزایش یابد.
  • انتظار می‌رود تورم زیربنایی، که به عنوان CPI اصلی نیز شناخته می‌شود، از 0.4 درصد به 0.3 درصد ماهانه و از 3.8 درصد به 3.7 درصد سالانه کاهش یابد.
  • فشار قوی قیمت ممکن است انتظارات برای کاهش نرخ در ژوئن را کاهش دهد، در حالی که ارقام پایین تر تورم می تواند به گمانه زنی ها برای کاهش نرخ ها دامن بزند.
  • گزارش مشاغل قوی‌تر از حد انتظار در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران نرخ بهره را نسبت به کاهش نرخ‌های فدرال رزرو در نشست ژوئن با شک و تردید نگاه داشت و احتمال کاهش از حدود 70 درصد کاهش یافت.
  • CME FedWatch Tool نشان می دهد که معامله گران کمی خوشبین تر از روز دوشنبه هستند و احتمال کاهش 25 واحدی نرخ در ژوئن از 52 درصد به 57.8 درصد است.
  • کنسرسیوم جهانی طلا فاش می کند که بانک خلق چین بزرگترین خریدار فلز زرد بوده و ذخایر خود را با افزایش 12 تنی به 2257 تن افزایش داده است.

تجزیه و تحلیل فنی: با نفس کشیدن گاوها، قیمت طلا نزدیک به 2350 دلار متوقف می شود

رالی طلا نزدیک به 2,350 دلار متوقف شد زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) به 84.23 رسید که بالاترین سطح خود از 8 مارس است.

اگر قیمت طلا به زیر سطح 2350 دلار سقوط کند، پایین ترین سطح روزانه 8 آوریل 2303 دلار را نشان می دهد. پس از پیشی گرفتن، می‌تواند فشار نزولی بر فلز زرد وارد کند و آن را به بالاترین قیمت 2222 دلاری در 21 جلسه مارس برساند. زیان بیشتر در 2200 دلار دیده می شود.

از سوی دیگر، اگر XAU/USD روند صعودی خود را از سر بگیرد، خریداران به 2400 دلار و بالاتر از آن چشم دوخته اند.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است. زمانی که قیمت‌ها خیلی سریع افزایش می‌یابند و تورم بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد و هزینه‌های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می‌دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت مدیره، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد. این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-dips-from-peak-highs-as-traders-await-us-cpi-data-202404092035