طراحی داخلی ویلا

عناصر درخشان در واقع پویایی چیدمان شما را چند برابر خواهند کرد و به چیدمان مدرن خانه شما ظاهری شکوهمند و لاکچری خواهند داد. همانگونه که می بینید تمامی قسمت های مورد نیاز برای هر خانه ای به طور ایده آل در این فضا تعبیه شده است. معماران باتجربه و کارآموزان آن ها ایده های خلاقانه بیشماری در ذهن دارند که به راحتی می توانند جامه عمل بر آن ها پوشانده و خانه ای مدرن در دل طبیعت طراحی کنند. یک ویلا بیشتر شبیه یک خانه شهری است تا یک آپارتمان. استفاده از گل و گیاه درخت و درختچه تزیینی و طراحی فضای سبز خاص، داشتن استخر کوچک، آب نما، حوضچه، مسیرهای سنگ فرش برای پیاده روی، آلاچیق، لامپ های آویز و بسیاری موارد دیگر، باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون خانه ویلایی می شود. طراحی نمای خانه ویلایی، حالت های مختلفی دارد؛ مثلا نمای ساختمان نمای خانه ویلایی ساده، نمای ساختمان ویلایی کوچک، نمای ساختمان یک طبقه، نمای ویلایی دو طبقه، نمای ویلایی همکف و … سکوهای بزرگ و باز باعث شدهاند این خانهی کوچک، دلباز به نظر برسد و پیوستگی خوبی با فضای باز اطرافش داشته باشد. برای دیزاین داخلی ویلا بهتر است قبل از هر چیز ابتدا دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بعد از تهیه وسایل مورد نیاز به دیزاین دکوراسیون قسمت های مختلف بپردازید.

22. این دو اتاق خواب بزرگ فضای زیادی برای حفظ حریم خصوص، سرگرمی، استراحت و خلوت کردن دارد. نیم پیلوت طرحی است که با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ایی برای یکی از اتاق خواب های ویلا به وجود می آید. در طبقه دوم نیز دو عدد اتاق خواب (یکی مستر و دیگری معمولی)، یک فضای نشیمن جداگانه با مبل راحتی (که میتواند به عنوان فضای خواب مهمان نیز استفاده شود) و یک حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. این خانه یک طبقه بوده و تمام فضاهای آن در طبقه اول در دل یکدیگر قرار گرفتهاند. آنچه که در این مرحله بسیار اهمیت دارد مدیریت درست هزینه هاست که خرید یک خانه کنلگی و بازسازی آن را بسیار به صرفه تر از خرید یک خانه نوساز می نماید. 2-نسبت ارتفاع به قاعده ستون در این شیوه 1 به 1 و 18 به 1 یعنی نسبت به ستون دوریکی بلند تر است و تعداد شیارهای روی بدنه ستون 26 عدد است. مثلا به جای پر کردن فضاهای اضافی با مبلمان بیشتر، روی خرید مبلمان مناسب تمرکز کنید. 5. ممکن است لحاظ کردن دو اتاق خواب در یک خانه باعث کم شدن فضای آن شود.

گرچه در دنیای امروز آپارتمانهای جمعوجور جایگزین خانههای حیاطدار ویلایی قدیمی شدهاند، اما همچنان بسیاری از ما تمایل به داشتن آن خانهها داریم. از آنجایی که مدت زمان زیادی نیست که مورد توجه قرار گرفته، اما در همین زمان کوتاه بسیاری از طراحان به سمت آن روی آوردند. ویلاها از بناهایی هستند که در خارج شهر قرار دارند و معمولا به عنوان استراحتگاه از آن ها استفاده می شود. مسلماً ویلاهایی که در بر روی صخره و بالای اقیانوس قرار دارند فرصت خوبی برای ساکنین فراهم می کنند تا منظره بیرون را تماشا نموده و از صدای لذت بخش برخورد آب به صخره ها لذت ببرند. 27. حمام مرکزی و یک آشپزخانه بسته برای افرادی که دوست دارند مهمانان زیادی داشته باشند گزینه خوبی است. 30. آشپزخانه و بالکن این خانه بسیار ایده آل است. 3. چیدمان خاص این خانه باعث شده که هم اتاق خواب و هم اتاق نشیمن پنجره های بزرگ و درخشانی داشته باشند که مطمئنا یک ویژگی خوب برای هر خانه ای به شمار می آید. از آنجایی که اتاق خواب پناهگاه هر فردی محسوب شده پس در انتخاب رنگ و نحوه چیدمان محیط، دستتان باز است. 35. اگر دوست دارید خارج از خانه هم فضایی برای استراحت و تفریح داشته باشید پس قطعا به یک پاسیوی بزرگ و عریض مثل این نیاز دارید.

که افراد هر چند وقت یه بار به ویلای خود سفر میکنند و از تعطیلات و مسافرت خود لذت میبرند. طراح این خانه ویلایی کوچک بیشتر از نگرانی دربارهی اندازه و فضاهای داخلی، درگیر لذتبردن از فضای بیرونی و همنشینی افراد در کنار یکدیگر بوده است. برای اینکه فضای داخل خانه خیلی تنگ و محدود نشود، راه پله و همچنین اتاق نشیمن و پذیرایی به فضای بیرون و پشت بام خانه منتقل شدهاند. 4. داشتن دو بالکن بزرگ و مجزا یک فضای عالی و لذت بخش را برای پذیرایی از میهمانان در اختیار صاحبخانه قرار داده است. 16. این طراحی داخلی منزل فضای کافی را در اختیار ساکنین قرار می دهد و در صورت تمایل می توان یک تختخواب میهمان را هم به اتاق دوم اضافه کرد. 7. در این نقشه همانطور که می بینید اتاق های خواب در مجاورت هم قرار گرفته و برای زوجینی که ترجیح می دهند اتاق خواب میهمان داشته باشند، مناسب است.

همانطور که می دانید موقعیت مکانی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در این امر نقش بسزایی دارد. استخرها فضایی برای تفریح اعضای خانواده و آب تنی کردن محسوب می شوند و تاثیر بسزایی در خنک نمودن محوطه خانه دارند. از آنجایی که محل احداث این ویلا در یک منطقه دور افتاده با طبیعت بسیار زیباست، نمای خانه طوری طراحی شده که اعضای داخل ویلا یک نمای 360 درجه از محیط اطراف خود داشته باشند. نمای داخلی خانه نیز طوری طراحی شده که اجازه رفت و آمد ساده درون خانه را بدهد. اگر فضا به شما اجازه میدهد، از دو دست مبلمان استفاده کنید، اما در انتخاب نوع مبلمان دقت کنید که فضا برای حرکت به اندازه کافی وجود داشته باشد.

21. در این خانه دوبلکس، اتاق خواب ها و حمام برای حفظ حداکثری حریم خصوصی در طبقه دوم قرار گرفته اند. 26. یک پاسیوی بزرگ و اتاق خواب های کوچک می تواند گزینه مناسبی برای مناطق گرمسیری باشد. ویلاهای موجود در مناطق شمالی بهتر است که دارای پنجره های زیاد و بزرگ باشد تا بتوان از داخل ویلا منظره زیبای بیرون از ویلا را دید . عموما در شمال و جنوب شهر دستمزدها و مصالح اختلاف جزئی ای با هم دارد و طبیعتا قیمت ملک هم در این مناطق کاملا متفاوت است. اگر می خواهید سبک مدیترانه ای را در نمای بیرونی ویلای خود پیاده سازی کنید، این یک گزینه عالی است. همانطور که در پلان مشخص است، با توجه به محدودیت فضای یکصد متری، فضاها خیلی عالی با یکدیگر ترکیب شده و همه چیز در جای خود قرار دارد. حتی یک استخر کوچک نیز در پشت بام قرار گرفته که در نوع خود بسیار هوشمندانه و جالب است. به همین جهت شما می توانید به این سایت مراجعه کنید و به بازسازی خانه های کلنگی و خانه های فرسوده خود بپردازید. برای ویلای دوبلکس می توان ایده های بسیاری را پیاده سازی نمود اما بستگی به شما دارد که بخواهید پیرو چه سبک و مدلی باشد و فضای ویلا را به صورت زیبا نمایید.

هزینه ساخت و ساز در تهران یکی دیگر از راههایی که یک ویلا را زیباتر و آرام تر چلوه می دهد، نورپردازی ویلا است که معمولا رو به آفتاب ساخته می شود و پنجره ها به اندازه دیوارها و قدی ساخته و طراحی می شوند. 32. اگرچه این خانه جمع و جور کمی بسته و کوچک به نظر می رسد اما به اندازه کافی برای یک زوج جوان بزرگ است. 36. این خانه با اندازه متوسط علاوه بر دو اتاق خواب ایده آل فضای مناسبی برای برگزاری یک میهمانی بزرگ هم دارد. 34. هر چند اتاق خواب ها و بالکن این خانه کوچک است اما فضای کافی را جهت استراحت و هواخوری برای ساکنین مهیا ساخته است.

این ویلای کوچک متحرک که در عنوان آن ذکر شده میتوانید با تراکتور آن را جابهجا کنید، در دو طبقه طراحی شده و در کل با وجود مساحت کمی که اشغال کرده، تمام فضاهای موردنیاز را برای صاحبانش فراهم کرده است. این پناهگاه 60 متری نیز با امکاناتی که ارائه میدهد، کوچکبودن را زیر سؤال برده و ثابت میکند با طراحی و معماری مناسب فارغ از اندازه، میتوانید تمام نیازمندیهای خود را در هر فضایی داشته باشید. 11. اگر تختخواب کوچکتر و جمع و جور تری را به فرزندان اختصاص دهید طبیعتا آن ها فضای بیشتری برای فعالیت و بازی در اتاق خود خواهند داشت. 18. اگر چه اتاق خواب دوم در این خانه کوچک و باریک است اما برای کودکان یا میهمانان چندان هم نامناسب نیست. استفاده از تختخواب دو طبقه و چینش مناسب اتاق خواب ها فضای مناسبی را برای یک خانواده در حال گسترش فراهم آورده است.

یکی از مزیتهای اصلی خانه ویلایی دایرهای نیز همین ایجاد فرصت برای خلق یک نمای 360 درجه از طبیعت اطراف است. یا به عنوان مثال اگه میخوایم که یکی از پله های طبقات بالا در یک خانه دوبلکس رو جابجا کنیم، باید دقت کنیم که این پله متصل به دیوار باربر که وزن ساختمان رو تحمل میکنه نباشن، برای همین توصیه ما این هست که در بازسازی خانه های ویلایی که تغییراتی در حوزه دیوارها صورت می گیره، حتما از مهندس سازه مشورت گرفته بشه، مخصوصا زمانی که نیاز داریم تا جابجایی دیوار صورت بگیره. ایده ساخت یک ویلا، ساخت خانه ای دور از شهر در یک محیطی کاملا عاری از آلودگی و سر و صداست، بنابراین این جنبه باید در طراحی داخلی ویلا کلاسیک مد نظر قرار گیرد. همانطور که می دانید ساخت خانه در طبیعت با هدف کسب آرامش و گذراندن اوقات خوش و بدون استرس صورت می گیرد، بنابراین اگر در طراحی و ساخت آن ارتباط با طبیعت مد نظر قرار گیرد، بهترین لحظات را در چنین فضاهایی سپری خواهید کرد. مسلماً میتوانید با در نظر گرفتن این موارد در هنگام طراحی دکوراسیون، یک ویلای لوکس و به روز داشته باشید.

10. این نوع طراحی باعث شده که فضای یکی از اتاق خواب ها به وضوح نسبت به دیگری بزرگتر باشد. هرنوع تغییر و بازسازی و نگهداری لوازم تاسیساتی تو خونه های دوبلکس پیچیدگی و هزینه های بالاتری نسبت به خونه های عادی داره. به یاد داشته باشید که سپردن کار طراحی داخلی ویلا به دست تیم های حرفه ای، کمک خواهد کرد تا در هزینه های خود مدیریت درستی ایجاد کرده و بتوانید با پرداخت مبالغ کمتر، همان آورده را به لحاظ طراحی داخلی ویلا داشته باشید. مکانی که هم می تواند پر از ایجاد شور و شوق زندگی باشد و هم می تواند ساکنین خود را از زندگی دلسرد و طراحی ویلا افسرده نماید. طبیعت همیشه تاثیر شگرفی بر طراحی ویلاهای مدرن می گذارد. ویلاهای دوبلکس در دو طبقه ساخته می شود و مناسب زمین های کوچک تر هستند. به طور کلی در این سبک ، پنجره ها عریض تر و پر تعداد تر هستند اما معمار باید با آگاهی و تسلط بر مباحث انرژی به صورت متعادل از بازشوها استفاده نماید زیرا همانطور که وجود پنجره های بزرگ به کاهش انرژی های مربوط به روشنایی کمک می کند از طرفی ممکن است باعث افزایش دریافت انرژی گرمایی خورشیدی نیز شود.