۴ نمونه دکوراسیون کافی شاپ کوچک و کاربردی

غذای مشتری به صورت تازه و در حضور او آماده می شود. سیرکولاسیون فضایی این کافه رستوران به این صورت است که در قسمت ورودی یک سالن بزرگ قرار دارد که از ترکیب دوسبک مختلف در آن به کاربرده ایم.تلفیق مبلمان های کلاسیک و مدرن جلوه خاصی به فضای کافه داده است.ما سعی کرده ایم تا از رنگ هایی با تنالیته های روشن و شبیه به هم استفاده کنیم. اگر ورودی بزرگی ندارید، میز مهمانپذیر را در کنار ورودی قرار بدهید نه وسط راه! جالب است بدانید رستورانهایی که چند ورودی دارند اگرچه اثر متفاوتی خلق میکنند اما درست به اندازهی رستورانهایی با یک ورودی، دعوتکننده و جذاب هستند. برای نورپردازی رستورانهایی که به سبک سلطنتی طراحی میشوند از لوسترهای بزرگ استفاده میکنند. در رستورانهای بزرگ و با سبک کلاسیک، بهکارگیری پارچههای مخملی و ابریشمی در صندلیها و مبلها به عنوان رشتههای تزئینی به سرعت هر نگاهی را خیره و جذب میکند. در مورد کافه های سنتی تهران بیشتر بخوانید.

در طراحی داخلی رستوران ایرانی به شیوه سنتی هیچ اثری از تکنولوژی و مدرنیته دیده نمیشود و حتی دیوارهای رستوران نیز به کمک آثاری که با دیگر اجزای آن هماهنگی کافی دارند تزیین میشوند. برای تزئین طاقچهها میتوانید از شمعدانهای قدیمی، اشیای تزئینی قدیمی و یا حتی ظروف و کوزههای قدیمی استفاده کنید. قرار است شما را به سفری در دل خانه های ویلایی قدیمی تهران ببریم که امروز به کافه های دلنشین تبدیل شده اند. این یک موردمهم در زمان متعادل کردن حریم خصوصی و باز بودن چیدمان است. طراحان رستوران بایستی برای ایجاد یک ایده ی جذاب و خلاقانه در زمان طراحی داخلی رستوران، قطعات را در کنار همدیگر بچینند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، یک رستوران سنتی دارای ویژگی های خاصی است، از نورپردازی گرفته تا چیدمان فضا، سبک تهیه غذا و یونیفرم کارکنان، حتی موسیقی که در این نوع رستوران ها پخش می شود هم بسیار مهم است. این ظروف باید رنگ بندی متناسب با دکوراسیون داشته باشند و سرو غذا درون آنها با آداب خاصی انجام شود. علاوهبر نورپردازی داخلی رستوران انتخاب رنگ دیوارها در طراحی رستوران و جلب نظر مشتری نیز از اهمیت زیادی برخورداراست. یک فروشگاه پیتزا بیشتر راحت است ، به این معنی که می توانید میزهای عمومی یا غرفه های نشستن رستوران را در نظر بگیرید. در میان مصالح ساختمانی آجر یکی از معدودترین است که در سالیان طولانی سالم باقی می ماند و پس از گذشت زمان زیبایی و بافت خود را حفظ می کند. دلیلش واضح است: آنها باید این احساس را داشته باشند که درخواستهای آنها در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ دادهخواهدشد. در مقابل ، مفاهیم طراحی رستوران چینی ممکن است بر سادگی ، مینیمالیسم و لهجه های عجیب و غریب تأکید کنند. بهتر است طراحی نمای بیرونی با نمای داخلی هماهنگ باشد. اگر رستوران شما رستوران مجلل و شیکی بوده و یک رستوران گران قیمت با مشتریهای خاصی است، بهکار بردن بافتهای قوی مانند چوبهای خرده شده و آجر با سنگهای گرانبها و قیمتی در نمای داخلی و نمای بیرونی ساختمان رستوران غوغا میکند.

در معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی آن چه بسیار مهم است، انتخاب میز و صندلی های رستورانی است. اتاق نوشیدنی ها در دورترین نقطه رستوران با یک میز مشترک بتنی به گنجایش شانزده نفر طراحی شده است. یک طراحی رستوران ناهار خوری خوب از رنگ های گرم خاک مانند قهوه ای یا قرمز عمیق بهره مند می شود. این ویلای دوم کارفرمای محترم می باشد که متراژ کمتری نسبت به کار قبلی دارد.سبک معماری کدرن متعالی است که با روحیات کارفرما سازگاری دارد.سایه اندازی ها ؛رنگ پوسته ها ؛جداره ها و همگی اجزای طرح بر اساس همسازی و همخوانی با اقلیم طراحی شده است به طوری که بیشترین سایه اندازی در فصول گرم و بیشترین جذب انرژی خورشید در فصل سرد اتفاق بیوفتد. معمولاً همه اینها در پشت صحنه اتفاق می افتد ، اما اخیراً چیدمان آشپزخانه رستوران باز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. نورپردازی صحیح میتواند تاثیر مثبت مبل و چیدمان سایر وسایل را افزایش دهد، نقصهای رستوران شما را تا حدودی پنهان کرده و تجربه کلی غذاخوری مشتری را بهبود بخشد. این ها کارهای خلاقانه ای است که در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است. این رستوران در لس آنجلس آمریکا واقع و توسط Milo Garcia’s Studio MAI طراحی شده است.

شباهت این رستورانها به قصر به اندازهای است که هنگام حضور در آنها حس میکنید که از دکوراسیون داخلی رستوران ایتالیایی طبقه اشراف هستید. به دنبال بهترین رنگ برای طراحی داخلی رستوران های فست فود هستید؟ سطوح و خطوط در این سبک طراحی ساده و صاف و تنوع کم در رنگ هااست. یکی از این موارد و ریزه کاری ها مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی رستوران می باشد البته که در وهله ی اول کیفیت غذایی و سرویس دهی آن رستوران مهم ترین عامل در موفقیت این کسب و کار می باشد اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که برخی از عوامل دیگر هم می توانند تکمیل کننده و در روند پیشرفت و توسعه موثر واقع شوند. در حالت ایده آل ، نوار باید فقط یک مکان انتظار باشد که در آن مشتریان می توانند قبل از آماده شدن وعده غذایی خود یک نوشیدنی بخورند.

رستوران داری از آن دسته مشاغل خاص و پیچیده است که توجه به جزییات و ریزه کاری های زیادی می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت در این کسب و کار شود. کبوتر های دست آموز و گل کاری های بسیار زیبای رستوران، فضایی دل انگیز را به آن بخشیده است. برای لذت بردن از فضای بهترین باغ رستوران اصفهان با انتخاب یک مجموعه معتبر جهت رزرو تور داخلی اصفهان می توانید اطلاعات کافی در مورد این فضاها به دست آورید. استفاده از گلدان، شمعدانی های قدیمی، آویزهای قدیمی، گلیم و چرتکه روی میز پیشخوان، تابلوهای قدیمی، لوسترهای قدیمی و سنتی و از این دست موارد را اصلا فراموش نکنید. میتوانید با توجه به سبک مورد نظر خود از انواع میز و صندلیهای ساده و لوکس و مدرن و … چیدمان رستوران نه تنها از نظر طراحی بلکه از نظر عملی نیز اساسی است. رستوران ها را می توان به طور خلاصه به انواع زیر طبقه بندی کرد: 1. رستوران سنتی 2. رستوران مدرن 3. رستوران کلاسیک 4. کافه رستوران با توجه به انواع رستوران طبیعتا دیزاین هر فضا نیز متفاوت خواهد بود. پس حالا اگر کافهای باشد که در یک خانه قدیمی دوستدارانش را دور هم جمع میکند باید از آن به طور ویژهای یاد کرد.

رستوران سنتی باغ بهشت یا بهتر است بگوییم باغ رستوان سنتی باغ بهشت یکی از همین مجموعه های چشم نواز و فوق العاده خوشمزه با غذاهای منحصر به فرد خود بوده که البته باید گفت حضور و میل کردن یک وعده غذا در آن خیلی هم ارزان نیست و باغ بهشت بیشتر مناسب کسانی است که برای سپری کردن حداقل چند ساعت آرامش و لذت محض، قصد بیرون زدن از شلوغی و آلودگی های شهر تهران را نموده اند و برای این امر جویای مکانی فول امکانات هستند. معمولاً ظروف غذا به شکل سفالی هستند و مبلمان یا میز و صندلیهای کم­تری در اینگونه رستورانها دیده میشود. سعی کنید که به هیچ عنوان به سراغ دیوار پوش ها و یا میز و صندلی های پیچیده و شلوغ نروید زیرا استفاده از این ابزار ها میتوانند فضای آرامی که یک کافه باید داشته باشد را مختل کند. یکی از مهمترین بخش های جلوه دادن به فضای تراس و معطرو شاعرانه کردن آنجا استفاده از گیاهان مخصوص و گلها و گلدانهای آپارتمانیست حتی درخچه ها فضای خنک و آرامی را در تراس ایجاد خواهند کرد .

با تمام این توضیحات، اهمیت طراحی رستوران­ و تالار رستوران­، توسط افراد متخصص دو صد چندان می­شود. در این رستورانها نورپردازی به نحوی انجام میشود که نور محیط ملایم باشد. در فضاهای بسیار بزرگ و خالی نیاز به گرما بخشیدن و ایجاد صمیمیت در محیط است. آیا به محوطه انتظار یا پیشنهاد خرید نیاز خواهید داشت؟ باید امن باشد، به نگهداریهای ثانویه کمی نیاز داشته باشد، به راحتی قابل کنترل باشد و استانداردهای مصرف انرژی را تا حد امکان رعایت کند. لحاظ کردن این موضوع در رعایت حریم خصوصی افراد در عین راحتی، بسیار مهم است. این کار رفتوآمد را در فضا کمتر میکند و از اغتشاش بیمورد جلوگیری میکند.

میتوانید فقط به رستوران ریبار مراجعه کنید و حین میلکردن یک وعده غذای خوشمزه، از مناظر باغ و زیبایی عمارت قجری موزه زمان لذت ببرید. اگر رستوران شما دارای پنجرههای قدی است میتوانید میزها را بهگونهای بچینید که افراد حاضر در رستوران بتوانند از منظره بیرون بهرهمند شوند. در این کافه کوچک تلاش شده است تا با غلبه بر محدودیت ها فضایی بدون تنش، لطیف و سرگرم کننده و پیوند دهنده با طبیعت ایجاد شود. میزهای رستوران باید بدون لبه بوده و شکل آنها مربع مستطیل یا گرد باشد. با بهرهگیری از نکات طراحی داخلی، بدون آنکه فضا آشفته و شلوغ به نظر برسد میتوان از حداکثر فضا بهصورت بهینه استفاده کرد.

شیک بودن نمای خارجی در طراحی رستوران باعث میشود تا بیشتر افراد و مردم نمای داخلی رستوران را فضایی شیک و لوکس تلقی کنند. زیرا افرادی که وارد یک کشور جدید میشوند علاقه زیادی به این موضوع دارند که درباره آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن منطقه بیشتر بدانند. توریستها علاقه دارند غذای خود را در یک رستوران بین المللی امتحان کنند به دلیل این که فضای این رستورانها همیشه باشکوه است. فاصلهگذاری بین میزها در دکوراسیون رستوران باید طوری باشد تا افراد بتوانند بهراحتی از بین آنها حرکت کنند. در استفاده از لوازم دکوری هم حتماً از چند تابلو نقاشی قدیمی استفاده کنید.