دلار آمریکا نسبت به گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه می افزایش یافت

شاخص دلار آمریکا، همچنین به عنوان DXY یا USDX شناخته می شود، یک شاخص معیار است که توسط فدرال رزرو ایالات متحده در سال 1973 ایجاد شد. DXY به طور گسترده به عنوان ابزاری برای اندازه گیری ارزش دلار آمریکا (USD) در بازارهای جهانی استفاده می شود. این شاخص با اندازه‌گیری عملکرد دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز خارجی، یورو، ین ژاپن (JPY)، کرون سوئد (SEK)، پوند بریتانیا (GBP)، فرانک سوئیس (CHF) و کانادا محاسبه می‌شود. دلار (CAD).

از طرف دیگر، DXY می تواند حرکت صعودی را جمع آوری کند و به سمت 104.50 (سطح ایستا) و 105.00 (سطح روانی) صعود کند، اگر بتواند به بالای 104.00 برسد و از آن سطح به عنوان پشتیبانی استفاده کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) چیست؟

جزئیات اساسی گزارش بازار کار نشان داد که نرخ بیکاری از 3.4 درصد در مدت مشابه به 3.7 درصد افزایش یافته است. نرخ مشارکت نیروی کار بدون تغییر در 62.6٪ باقی ماند، در حالی که تورم دستمزد سالانه، همانطور که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری شد، از 4.4٪ به 4.3٪ کاهش یافت.

دیجست روزانه محرک های بازار: دلار آمریکا در آستانه آخر هفته بهبود می یابد

  • یوهای ایلام، تحلیلگر FXStreet، در مورد گزارش مشاغل ایالات متحده، گفت: “آیا اقتصاد ایالات متحده فرود نرمی را تجربه می کند؟ طبق آخرین حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، بازار کار در حال کاهش است تا “سطح طلایی” – نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. . برای بازارها، این به معنای رشد مداوم است، اما با تورم و نرخ بهره پایین تر. برای دلار آمریکا، به معنای پایین آمدن مسیر کمترین مقاومت است.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با توجه به گزارش مشاغل چشمگیر به 3.5 درصد افزایش یافت. با این وجود، CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها همچنان با احتمال نزدیک به 70 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) نرخ سیاست خود را در جلسه آتی بدون تغییر باقی می گذارد.
  • فعالیت اقتصادی در بخش تولید ایالات متحده در ماه می با سرعتی رو به کاهش بود و PMI تولید ISM از 47.1 در آوریل به 46.9 کاهش یافت. این خوانش بدتر از انتظار بازار 47 بود. مهمتر از آن، مؤلفه تورمی نظرسنجی PMI، شاخص قیمت های پرداخت شده، به شدت از 53.2 به 44.2 کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران تخمین زده بودند 52 بود.
  • داده های منتشر شده توسط Automatic Data Processing (ADP) در روز پنجشنبه نشان داد که اشتغال بخش خصوصی در ایالات متحده در ماه می 278000 نفر افزایش یافته است. این رقم با اختلاف زیادی از انتظار بازار 170000 فراتر رفت. جزئیات اصلی این نشریه نشان داد که تورم دستمزد سالانه برای «مقامات شغلی» از 6.7 درصد در آوریل به 6.5 درصد کاهش یافته است.
  • اداره آمار نیروی کار ایالات متحده تغییر در هزینه های کار واحد برای سه ماهه اول را از 6.3 درصد در برآورد پیشرفته به 4.2 درصد کاهش داد.
  • اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که در هفته منتهی به 27 می 232,000 درخواست اولیه برای دریافت مزایای بیکاری وجود داشت، در مقایسه با 230,000 در هفته قبل.
  • پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز چهارشنبه و پنج شنبه اشاره کرد که به سمت توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن متمایل است، اما اشاره کرد که داده های دریافتی ممکن است نظر او را تغییر دهد.
  • فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو گفت که توقف افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی FOMC زمان لازم را برای تجزیه و تحلیل داده های بیشتر قبل از تصمیم گیری در مورد میزان انقباض بیشتر فراهم می کند.
  • مجلس نمایندگان لایحه ای را برای تعلیق محدودیت بدهی تا اول ژانویه 2025 تصویب کرد. سنا این لایحه را روز پنجشنبه تصویب کرد. انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه این لایحه را امضا کند و به قانون تبدیل شود.
  • اداره آمار کار ایالات متحده روز چهارشنبه گزارش داد که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ماه آوریل به 10.1 میلیون نفر رسید، در حالی که در ماه مارس 9.74 میلیون فرصت شغلی بود. این خوانش بالاتر از انتظار بازار 9.37 میلیون دلار بود و رشد کوتاه مدتی را برای دلار ایجاد کرد.
  • لورتا مستر، رئیس بانک کلولند فدرال رزرو (فدرال رزرو) در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که لزوماً دلیل قانع‌کننده‌ای برای توقف افزایش نرخ‌ها در میان «فشار تورمی واقعاً تعبیه‌شده و سرسخت» نمی‌بیند.
  • احساسات مصرف کننده در ایالات متحده در ماه مه اندکی تضعیف شد و شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس (CB) از 103.7 در آوریل (بازبینی شده از 101.3) به 102.3 کاهش یافت. شاخص وضعیت فعلی از 151.8 به 148.6 کاهش یافت و شاخص انتظارات مصرف کننده تقریباً بدون تغییر در 71.5 باقی ماند. در نهایت، انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله از 6.2 درصد در آوریل به 6.1 درصد در ماه می کاهش یافت.

تحلیل تکنیکال: شاخص دلار آمریکا در تلاش است تا صعودی شود

یورو با 57.6 درصد بیشترین وزن را در شاخص دارد و پس از آن ین (13.6 درصد)، پوند انگلیس (11.9 درصد)، CAD (9.1 درصد)، کرون (4.2 درصد) و CHF (3.6 درصد) قرار دارند. از این رو، کاهش شدید جفت یورو/دلار می‌تواند به افزایش شاخص دلار کمک کند، حتی اگر دلار آمریکا در برابر برخی از ارزهای دیگر سبد کاهش یابد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-on-edge-as-focus-shifts-to-may-jobs-report-202306021050
اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا پس از فروش روز پنجشنبه موفق شد یک جهش متوسط ​​داشته باشد.
  • شاخص دلار آمریکا زیر 104.00 باقی می ماند و به نظر می رسد که یک برد سه هفته ای را پشت سر بگذارد.
  • داده های قابل توجه مشاغل ماه می از ایالات متحده به دلار کمک کرد تا ضرر هفتگی خود را محدود کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) روز پنجشنبه به زیر 104.00 رسید، جایی که فیبوناچی 23.6% اصلاحی روند نزولی نوامبر- فوریه قرار دارد. در جهت نزولی، 103.00 (SMA 100 روزه) به عنوان پشتیبانی حیاتی همسو می شود. بسته شدن هفتگی زیر این سطح می‌تواند فروشندگان بیشتری را وارد کند و راه را برای کاهش طولانی‌مدت به سمت 102.40 (SMA 50 روزه) و 102.00 (سطح روانی) باز کند. جایی که میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) و SMA 20 روزه به هم می رسند.

داده های ماهانه منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در روز جمعه نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه می 339000 افزایش یافته است. این رقم با اختلاف زیادی از انتظار بازار 190000 فراتر رفت. خوانش 253000 آوریل نیز به 294000 افزایش یافت. با واکنش فوری، دلار جایگاه خود را پیدا کرد، اما تلاش کرد تا شتاب صعودی را به دست آورد.

دلار آمریکا (USD) توانسته است در برابر رقبای اصلی خود در اوایل جلسه روز جمعه آمریکا قدرت جمع آوری کند. شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی دنبال می‌کند، به رشد روزانه بالای 103.50 می‌چسبد، اما همچنان در مسیر پایان هفته در محدوده منفی باقی می‌ماند.