به نظر می رسد بازیابی با 21DMA در 1.0605 قبل از Fed Minutes محدود شده است.

جفت یورو/دلار در روز سه‌شنبه پس از سرمایه‌گذاری دلار آمریکا بر جریان‌های مخاطره‌آمیز سقوط کرد، در حالی که داده‌های ضعیف‌تر تورم آلمان، بازدهی منطقه یورو را در هم شکست و باعث کاهش شدید یورو شد.

EUR/USD: چشم انداز فنی


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-recovery-appears-capped-by-21dma-at-10605-ahead-of-fed-minutes-202301040404

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حالی که از سطح 50.00 دفاع می کند، اندکی بهبود یافته است و از آخرین گام در جفت ارز اصلی حمایت می کند.

بنابراین، با وجود آخرین صعود، ریسک‌ها برای این جفت ارز به سمت نزولی هستند. اگر جهش مجدد کشش را جمع کند، EUR/USD باید مقاومت تبدیل شده به حمایت 21 روزه (DMA) را در 1.0605 بازپس گیرد. پس از آن گاوها به سمت مقاومت مثلثی در حال حاضر در 1.0635 در مسیر بهبود حرکت خواهند کرد.

دلار آمریکا همزمان با بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده کاهش می‌یابد، زیرا سرمایه‌گذاران خود را قبل از PMI تولید ISM ایالات متحده و صورتجلسه فدرال رزرو در اواخر چهارشنبه قرار می‌دهند.

EUR/USD: سطوح فنی اضافی برای تماشا

با این حال، اگر فروشندگان موفق به مقابله با کنترل شوند، این جفت ارز پایین ترین قیمت روز قبل را در 1.0519 دوباره آزمایش خواهد کرد. پیش از آن، سطح روانی 1.0550 می تواند به کمک خریداران بیاید.

یورو/دلار آمریکا در اوایل چهارشنبه در تلاش برای بهبود جزئی به سمت 1.0600 است، زیرا دلار آمریکا در بحبوحه بازگشت جریان های ریسک، روند بهبود خود را معکوس می کند.

  • EUR/USD در بحبوحه عقب نشینی گسترده دلار آمریکا به سمت 1.0600 بازگشته است.
  • در بحبوحه بازده ضعیف خزانه داری ایالات متحده، یورو را قدرت می بخشد که ECB صحبت می کند.
  • EUR/USD هنوز در میان شکست مثلث متقارن خارج از جنگل نیست.

EUR/USD یک بسته شدن روزانه به زیر خط روند صعودی و سپس در 1.0630 انجام داد و یک شکست مثلث متقارن را تأیید کرد.

شکست مثلث، سمت نزولی را به سمت هدف الگوی 1.0420 در هفته های آینده باز نگه می دارد.

EUR/USD: نمودار روزانه

همچنین اظهارات تندروانه اخیر سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) از سوی اصلی حمایت می شود. یواخیم ناگل، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی باید اقدامات بیشتری را برای مهار انتظارات تورمی انجام دهد. در همین حال، مارتین کازاکس، یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا، گفت که آنها در نشست های فوریه و مارس افزایش قابل توجهی خواهند داشت.