بنابراین میزان بهره وری سوخت بالاست

اصول نصب ژنراتور بیان می کند فاصله از اطراف دستگاه باید در حد استاندارد تنظیم شود؛ همچنین تاسیسات لوله کشی و کابل های برق نیز باید در شرایط استاندارد کاراسهند باشند. تمامی مدارک موردنیاز از قبیل دستورالعمل نگهداری، بهره برداری، نقشه های مکانیکال و الکتریکال، گارانتی و دیگر مدارک ضروری تحویل خریدار میگردد. دستگاه ها بنا به شرایط از تحویل فوری تا نهایتا ۴ ماه تحویل خریدار میگردند که زمان اولیه در پیش فاکتور ارسالی و زمان دقیق قبل از عقد قرارداد به خریدار اعلام می گردد. ناخالصی های سوخت چون بزرگتر از سوراخ های کاغذ هستند روی آن گیر کرده و سوخت که دارای مولکول های ریزتری است از داخل منافذ عبور می کنند.

انواع دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتورها معمولاً به گونهای طراحی میشوند که قابلیت رسیدن به ۳۰ الی ۸۰ درصد خروجی نامی (که توسط سازنده یا OEM در نظر گرفته شده) را داشته باشند. با توجه به دغدغه اصلی مدیران شرکت مبنی بر تولید کالای با کیفیت ایرانی و همچنین نگاه صادراتی به محصولات ، در تمامی مراحل تولید، طراحی و مهندسی ، کوپل، تست ها و اجزاء استفاده شده در دیزل ژنراتور های APG استانداردهای روز دنیا مورد توجه قرار گرفته است. ژنراتورهای مدرن با قرار دادن چندین آهنربای بزرگ و قوی در یک خوشه در اطراف محور چرخشی مرکزی کار میکنند. در مقابل بار کم روی دیزل ژنراتور چندین مشکل دیگر ایجاد میکند. کانوپی دیزل ژنراتور، نام دیگر آن است. سکوی اتصال یا همان شاسی دیزل ژنراتور، قطعه ای بسیار مستحکم است که وظیفه نگه داری و اتصال موتور و ژنراتور را به عهده دارد.

قیمت دیزل ژنراتور

ژنراتورها از منابع سوختی مانند بنزین، گاز طبیعی یا انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده میکنند تا در مواقع اضطراری بتوانید برق کمپینگ را تغذیه کنید، دستگاههای موبایل را شارژ کرده یا وسایل ضروری را در خانه راه اندازی نمایید. همچنین مصرف بهینه، انتشار آلودگی کم و بهره وری بالا به همراه طراحی مناسب ظاهری را از برتریهای این برند از موتورها میدانند. بهتر است بگوییم کنتاکتور یک کلید مغناطیسی می باشد که اگر ولتاژ مورد نظر به آن برسد می تواند کنتاکت های باز را ببندد و یا اینکه کنتاکتهای بسته را باز کند این خاصیت کنتاکتور به مهندسین و متخصصین امر اجازه می دهد که بتوانند مدارهای زیادی را برای استفاده در تابلو برق های مختلف طراحی کنند. بازدهی کلی مجموعه موتور و آلترناتور نیز میتواند اعدادی مانند ۳۵، ۶۰، ۸۵ و یا حتی ۹۵ درصد باشد.

هنگام انتخاب و خرید تجهیزات دیزل ژنراتور داشته باشید که قرار است آن را در چه ساختمانی نصب کنید و آیا در فضای آزاد باید قرار گیرد یا در فضای سربسته. اولین و مهمترین کاربرد دیزل ژنراتور و موتور برق دیزلی، تامین برق ساختمانها و واحدهای مختلف موجود در ادارات، سازمانها یا شرکتهایی است که قطعی برق در آنها میتواند ضرر و زیان فراوانی داشته باشد. اولین موتور دیزلی جهان در سال 1897 در آگسبورگ آلمان ساخته شد. نماینده انحصاری شرکت فیات ایتالیا (دیزل های این شرکت سابقا با برند IVECO در ایران عرضه می شده است و از سال ۲۰۰۵ برند دیزل های تولیدی شرکت فیات به FIAT Powertrain Technologies FPT تغییر یافته است) و شرکت 2H ENERGY فرانسه که کوپل کننده دیزل ژنراتور و زیر مجموعه شرکت FPT می باشد، آمادگی خود را در ارائه خدمات در تامین انواع موتور ژنراتورها (Diesel Generators (open, soundproof) 30 to 6000 KVA PRP GENSET) و موتورهای دیزل صنعتی (G-Drive) اعلام می نماید.لازم به ذکر است شرکت فیات با تولید سالیانه ۵۰۸۰۰۰ دستگاه موتور دیزل بزرگترین شرکت تولید کننده موتور دیزل اروپا و دومین در دنیا می باشد که با توجه به عملکرد بی نظیر تبدیل به یکی از برندهای تجاری جهان و پیشرو در صنعت ساخت موتورهای دیزل گردیده است.

به این اتصالات مکانیکی، از این نوع گاورنر تا محل انژکتور، اکچویتور (ACTUATOR) یا محرک گفته شده است.در حالی که عوام میپندارند که اکچویتور همان گاورنر می باشد. در موتور های بزرگتر ممکن است از یک فیلتر بزرگ و یا دو فیلتر (دو قلو) استفاده شود. اما پس از آن ژنراتورهای چرخشی موتور با قطع میدان مغناطیسی باعث تولید انرژی می شوند. دیزل ژنراتور (به انگلیسی: Diesel generator) (همچنین با عنوان جِن سِت دیزل شناخته می شود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. هزینه بهرهبرداری از ژنراتورها نسبتاً زیاد است. این دامنه وسیع استفاده تحت تاثیر عواملی همچون: دسترسپذیری، آغاز به کار سریع، قابلیت اطمینان بالا، قابلیت رسیدن به بار نامی در زمان کوتاه (Fast Ramp Up) و ماندگاری زیاد محقق شده است. دیزل ژنراتور سایلنت یک محفظه میباشد که برای کاهش صدای زیاد دیزل به هنگام کار، استفاده میشود.

ژنراتورهای صنعتی بزرگتر از ظرفیت ۸ کیلو وات تا بیشتر از ۲۰۰۰ کیلو وات با برق سه فاز، برای مجموعه های پیچیده اداری و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به دستهبندی انواع ژنراتور به طور کامل متوجه شدهاید که دیزل ژنراتور در زیرمجموعه آنها قرار دارد. برای تهیه ژنراتور (آلترناتور) که بخشی از دیزل ژنراتور است، میتوانید به سراغ ژنراتور مکالته بروید که هم قیمت کمتری دارند و هم کیفیت آنها در درجه بالایی قرار دارد. آبادیزل یکی از معتبرترین فروشگاهی است که شما می توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید ژنراتور برق دیزلی نمایید. در پایان بعرض می رساند با توجه به حساسیت های ویژه در محاسبه توان مورد نیاز و انتخاب دیزل ژنراتور جهت مصرف اضطراری و اهمیت قابلیت اطمینان به دستگاه خریداری شده در مواقع ضروری ضمن دقت در اعلام توان مورد نیاز به تامین کنندگان در هنگام خرید دقت و حساسیت دو چندان به خرج دهید تا دستگاه با اصالت و از طریق نمایندگان اصلی را خریداری نمایید تا ضمن اطمینان از عملکرد دستگاه از خدمات آتی نیز مطمئن باشید.

که در صورت مشاهده هر گونه خرابی در دستگاه بتواند تشخیص دهد که آن قطعه ای که عامل ایجاد کننده خرابیست قابلیت تعویض دارد یا خیر. افزایش دمای عملکرد ژنراتور بیش از حد استاندارد یک عامل ایجاد حادثه شناخته می شود؛ بنابراین در چنین حالتی به سرعت باید عوامل ایجاد نقص تشخیص داده شود. این حالت همیشه زمانی اتفاق میافتد که بعنوان مثال ظرفیت زیادی از نیروگاه حدود ۶۶۰ مگاوات بطور ناگهانی از دست برود و یا یک جهش ناخواسته ناگهانی در میزان توان باعث فرسایش ذخیره شده طبیعی در حال چرخش شود. در راستای اینکه خرید تجهیزات ژنراتور دیزلی از نمایندگیهای معتبر باید انجام گیرد، نصب و راه اندازی آن و تمام اصول تعمیرات و یا تعویض قطعات نیز باید از طریق افراد فنی و متخصص اجرا شود. در این مقاله به معرفی ارائه اطلاعات کاربردی با هدف افزایش شناخت از کاربرد، انواع، اجزا اصلی و اصلیترین هزینههای این تجهیز میپردازیم.

در جاهای که برق شهری در دسترس نیست و یا هزینه بردار است و یا در شرایطی که نیاز به برق اضطراری داریم می توان از ژنزاتور استفاده کرد . مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان انگلیسی در سال 1845 اثر فارادی را کشف کرد و نشان داد که نور و نیروی مغناطیسی به هم مرتبط هستند. اگر به وظایف تعمیر و نگهداری خود ادامه دهید و تعمیرات را به موقع انجام دهید و ژنراتور شما برای سال های سال کار خواهد کرد.

کاربرد دیزل ژنراتور

بازدهی کلی در انواع دیزل ژنراتور تابعی از بازدهی موتور دیزل و بازدهی آلترناتور محسوب میشود. از میان شرکت های فعال در زمینه صنعت ژنراتور برق، می توان از گروه صنعتی آبیاران نام برد که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مراکز تامین و مونتاژ دیزل ژنراتور در ایران می باشد. در شرکت آبیاران پویان آذر، ضمانتنامه یکساله در صورت حداکثر 1200 ساعت کارکرد وجود دارد. توجه به قدرت موتور، تعداد و حجم سیلندرهای دستگاه و حداکثر قدرت موتور، داشتن گارانتی و ضمانت نامه، داشتن نماد اعتماد الکترونیک برای سایت نمایندگی به همراه ارائه خدمات پس از فروش و راهاندازی دستگاه نکاتی هستند که حتما در زمان خرید باید رعایت شوند. غیر از این، برای انتخاب بهترین نمایندگی فروش دیزل ژنراتور باید به خصوصیات قبل و بعد از خرید توجه کنید. معمولاً این اتفاق پس از مدت زمان مشخصی از ساعت سرویس دهی رخ می دهد.

واحد کنترلکننده الکترونیکی تجهیزی است که در داخل دیزل ژنراتور تعبیه شده و نقش آن پایش میزان تغییر نیاز به تولید برق و تنظیم سوخت ورودی به محفظه احتراق مولد توان یا موتور دیزل میباشد. در آن قرار گرفتهاند و وظیفه آن کنترل کارکرد دیزل ژنراتور و روشن یا خاموش کردن دیزل ژنراتور می باشد. ژنراتور انرژی مکانیکی دریافت شده از موتور دیزل را به جریان برق تبدیل می کند در قدرت های مختلف با کیفیت سیم پیچی در روتور و استاتور خود و البته خلوص و کیفیت مس به کار رقته در سیم پیچی و همچنین کنترل کننده هایی مانند ولتاژ رگلاتور اتوماتیک AVR خروجی با فرکانس نسبتا ثابت و تلرانس بسیار کم خطاهای احتمالی اختراع بسیار با اهمیتی در دنیای امروز به حساب می آید. برای تامین ساختمانهای اداری بزرگ و یا کارخانهها از ظرفیتهای مگاواتی این ژنراتورها میتوان بهره برد.

دیزل ژنراتور چیست

با توجه به ابعاد و ظرفیت مخزن، میتوان بر روی خروجی دیزل ژنراتور در زمانهای مورد نیاز حساب کرد. خرید و تامین ژنراتور برای واحد مسکونی، تجاری ویا صنعتی از مهمترین تصمیمات سرمایه گذار است و انتخاب صحیح از خسارتهای احتمالی جلوگیری خواهد کرد. بررسی و کنترل تمامی اجزای دیزل ژنراتور، بسیار ضروری و حیاتی می باشد و در صورت سهل انگاری، خطراتی از قبیل برق گرفتگی از ژنراتور، سوخته شدن ژنراتور، آتش سوزی دیزل ژنراتور را به همراه دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور است یا سوار بر روی چارچوب ژنراتور شده است. اندازه گیری ثابت و نظارت بر این پارامترها به شما این امکان را می دهد هنگام عبور از سطح استاندار ژنراتور گازوئیلی خاموش شود. لازم به ذکر است که نصب و راه اندازی و یا نظارت بر نصب و راه اندازی میبایست بوسیله شرکت لیفت گستر آسیا صورت پذیرد.

تجهیزات دیزل ژنراتور از نظر عملکرد، بسیار ایمن طراحی شدهاند اما با توجه به اینکه قطعات داخلی با سیم کشی و سوخت دیزل در ارتباط است، یک سری نکات مهم در هنگام نصب و استفاده از آن باید مورد توجه قرار گیرد. در طی عملکرد نرمال در همزمان سازی با شبکه نیروگاهی برق با پنج درصد افت سرعت کنترل اداره شدهاند. بازدهی کلی دیزل ژنراتور تحت تاثیر عواملی مانند طراحی، اندازه یا ظرفیت، مکانیزم کنترل سوخت، دور کاری، نوع سیستم خنککاری و … شکل ۳ به طور میانگین بازدهی کلی یک دیزل ژنراتور را بر حسب ابعاد آن بیان میکند. هزینه های کلی و راحتی نصب سیستم تولید نیرو بستگی مستقیم به چارچوب قرار گیری و مکان فیزیکی تمام اجزای سیستم اعم از ژنراتو، مخازن سوخت، داکت های تهویه و دود کش ها و …

هزینه بهرهبرداری از ژنراتورها نسبتاً زیاد است.

در صورت بی توجهی به این موارد دستگاه با خرابیهای مکرر روبرو شده و برای تعمیر آنها کاربر مجبور به پرداخت هزینههای سنگینی خواهد بود. در این مقاله ما به راهنمای خرید ژنراتور خواهیم پرداخت. ما در این مقاله به سوالات شما راجع به دیزل ژنراتور پاسخ خواهیم داد و انواع دیزل ژنراتور، ویژگی ها و… در ساختار دیزل ژنراتور، یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (آلترناتور) که نقش تبدیل انرژی الکتریکی را دارد دیده میشود. این در حالی است که این نوع ژنراتور، نرخ انتشار بالایی دارد و با سوختی کار می کند که در درازمدت گرانتر از پروپان، گازوئیل یا گاز طبیعی است. این شرکت طیف کاملی از انواع موتورهای دیزلی با قدرت و کاربردهای مختلف را تولید می نماید که همگی دارای کیفیت عملکردی و بهره وری بالا همراه با آلودگی پایین و حداقل مصرف سوخت می باشند. در برخی از کشورها که مالیات سوخت دیزل بسیار ارزانتر از سوخت بنزین است ، خودروهای دیزلی معروف تر می باشند.

چرا استفاده از ژنراتورهای دیزلی مقرون به صرفه است؟ از هیدروژن گاهی برای خنک سازی سیم پیچ استاتور برای دیزل ژنراتورهای بزرگتر استفاده می شود. در صورتى كه ديزل ژنراتور براى مصارف اضطرارى استفاده مى گردد، فاصله زمانى تعويض روغن نبايد از 12 ماه بيشتر شود. موارد کاربرد دیزل ژنراتورها دامنه وسیعی از مصارف کوچک ( خانگی ، صنفی ) تا مصارف عمومی و صنعتی بزرگ را در برمی گیرد . هرچند که انتخاب نهایی برای خرید محصول، به نیاز و انتظارات شما از دستگاه بستگی دارد.

بر اساس توضیحات فوق درک این موضوع که مجموعه دیزل ژنراتور های یکسان برای هر حالت عملکردی دارای توان نامی مشخصی باشد امری سخت نمی باشد. • موانع بیرونی رادیاتور را بررسی کنید و با استفاده از یک برس نرم یا پارچه ای با احتياط تمام رنگ ها یا مواد خارجی را از بین ببرید تا از صدمه به پره های رادیاتور جلوگیری شود. ظرفیت دیزل ژنراتورها از ۵۰ مگاوات به بالا است. این مولدها از ظرفیت ۱ کیلوولت آمپر تا ظرفیتهای بزرگ در دسترس هستند که ظرفیتهای کوچک برای تامین بارهای کوچک مانند مصارف خانگی و یا واحدهای تجاری کوچک قابل استفاده اند.