افزایش 50 واحدی در هفته آینده به خوبی اعلام شده است، تمرکز بر مسیر پس از آن خواهد بود – رابوبانک


منبع: https://www.fxstreet.com/news/ecb-50bp-hike-next-week-has-been-well-communicated-focus-will-be-on-the-path-thereafter-rabobank-202301271617

«شاهین های بانک مرکزی اروپا هنوز در موقعیت قوی هستند، اما با نشانه های اولیه کاهش تورم، دیگر کارت سفیدی ندارند. افزایش 50 واحدی در جلسه هفته آینده به خوبی اعلام شده است، بنابراین تمرکز روی مسیر پس از آن خواهد بود. این پیام دشوارتر خواهد بود، زیرا آخرین مداخله شفاهی لاگارد در تضاد با توقف هدایت بانک مرکزی اروپا، به نفع رویکرد جلسه به جلسه است. در نهایت، ما انتظار نداریم که پارامترهای انقباض کمی بسیار آزاردهنده باشد، اما بدهی فراملی می تواند رفتار مطلوبی داشته باشد.

بانک مرکزی اروپا قبلاً اعلام کرده است که انقباضات کمی با سرعت 15 میلیارد یورو در ماه آغاز خواهد شد و این شامل فروش فعال نخواهد بود. ما انتظار نداریم که بانک مرکزی اروپا از هیچ یک از برنامه های APP یا هر یک از صادرکنندگان مستقل در مورد بازخریدها حمایت کند.

فدرال رزرو، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا (ECB) هفته آینده جلسات سیاست گذاری خود را برگزار خواهند کرد. فعالان بازار انتظار افزایش 50 واحدی نرخ بهره را دارند و نشان می دهد که به افزایش نرخ ها ادامه خواهد داد. تحلیلگران رابوبانک به این نکته اشاره می کنند که افزایش نرخ بهره 50 واحدی برای هفته آینده کاملاً مشخص است. آنها همچنان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا بتواند از ماه مارس به 25 واحد افزایش یابد، اما چشم انداز قوی تر و فشارهای دستمزد می تواند این را به تعویق بیاندازد و خطرات صعودی ایجاد کند.

هاوک ها هنوز هم دست بالا دارند، اما دیگر کارت سفید دریافت نمی کنند