هنوز فضا برای افزایش به سمت منطقه 1.0500 – MUFG


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-chf-still-room-to-rise-toward-the-10500-area-mufg-202301271607

ما همچنین معتقدیم که فضایی برای EUR/CHF وجود دارد که بتواند با افزایش یورو/دلار آمریکا از اواخر سال گذشته تا کنون ادامه دهد. SNB اخیرا برای حمایت از CHF مداخله کرده است. با کاهش فشار تورم در سطح جهانی و سوئیس، SNB می تواند تحمل بیشتری نسبت به تضعیف CHF داشته باشد.

اقتصادهای منطقه یورو در طول دوره زمستان انعطاف‌پذیرتر هستند و شاخص‌های پیشرو مانند نظرسنجی PMI که در هفته گذشته منتشر شد، ترس از رکود را بیشتر کاهش داده است. هوای گرم‌تر زمستانی همچنین به این معنی است که ذخایر گاز طبیعی در اروپا بهتر از حد انتظار مانده است و فشار نزولی بیشتری بر قیمت‌ها وارد می‌کند. تحولات مطلوب حمایت بیشتری از یورو در آغاز سال جاری فراهم می کند. با توجه به نقش CHF به عنوان یک ارز امن منطقه ای، CHF باید تضعیف شود زیرا خطرات نزولی در منطقه یورو همچنان کاهش می یابد.

تحلیلگران MUFG بانک توضیح دادند که جفت EUR/CHF در هفته گذشته پس از کاهش حمایت از میانگین متحرک 200 روزه در حدود 0.9930، به بالای برابری صعود کرده است. آن‌ها می‌بینند که عملکرد قیمت از دیدگاه آنها حمایت می‌کند که هنوز فضا برای بازگشت به سطوحی وجود دارد که در سه ماهه دوم سال گذشته در نزدیک‌تر به سطح 1.0500 وجود داشت.

نقل قول های کلیدی: