افزایش دیگری در هفته آینده، احتمالاً 50 bps – Danske

با افزایش ۲۵ بشکه‌ای نرخ بهره، ما برای لاگارد دشوار است که در مورد افزایش نرخ پس از ژوئن صحبت کند، که می‌تواند حدود ۱۵ بشکه از اوج قیمت‌گذاری نرخ‌های سیاستی را حذف کند، و در این مورد شاهد کاهش بیشتر نرخ‌های واقعی و در نتیجه کاهش هستیم. از موضع سیاست پولی.»


منبع: https://www.fxstreet.com/news/ecb-preview-another-hike-next-week-likely-50-bps-danske-202304271555

«تحولات اقتصادی از زمان نشست بانک مرکزی اروپا، همزمان با آشفتگی بانکی، فعالیت‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر و یکی دیگر از رکوردهای تورم هسته‌ای را نشان داده است. تورم اصلی به دلیل تأثیرات پایه کاهش یافته است، اما از نظر ما، چسبندگی تورم اصلی و دستمزدها باید راه را برای افزایش 50 واحدی دیگر هموار کند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) هفته آینده نشست سیاست پولی خود را برگزار خواهد کرد. به طور گسترده ای انتظار می رود افزایش نرخ دیگری وجود داشته باشد. تحلیلگران Danske Bank خاطرنشان می‌کنند که سوال این است که آیا این بانک سرعت پیاده‌روی را تا 25 واحد پایه کاهش می‌دهد یا یک بار دیگر به افزایش 50 واحدی ادامه می‌دهد. آنها 50bp را محتمل‌تر می‌بینند، بدون راهنمایی رو به جلو مشخص، اما تکرار یک رویکرد وابسته به داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های سیاستی آینده.

نقل قول های کلیدی:

این بار، سوال این است که آیا سرعت پیاده روی را به 25bp کاهش می دهد یا یک بار دیگر 50bp به صعود ادامه می دهد. ما معتقدیم که این یک معامله سازش 50 واحدی خواهد بود که هیچ راهنمایی رو به جلو مشخصی (و نه راهنمایی در مورد عادی سازی ترازنامه در نیمه دوم سال 2019) وجود ندارد، اما تکرار یک رویکرد وابسته به داده برای تصمیمات سیاستی آینده است.

افزایش 50 واحدی نرخ بهره به طور ضمنی سیگنالی برای افزایش نرخ بهره در ماه جولای در خوانش ما خواهد بود. از این رو، ریسک نرخ‌های پایین‌تر میان‌مدت تا بلندمدت، صرف‌نظر از مسیر پیاده‌روی، در یک حرکت مسطح نزولی منحنی‌ها برجسته است.


اشتراک گذاری: