تورم پایین تر، نرخ های بدون تغییر توسط RBA – UOB را توجیه می کند

به دنبال ارقام تورم امروز، RBA احتمالاً در نشست سیاست پولی آتی در 2 می در حاشیه باقی خواهد ماند. به این ترتیب، ما همچنان نرخ نقدی 3.60 درصدی را به عنوان اوج محتمل می بینیم. با این وجود، تمرکز بر روی داده های اقتصادی ورودی، از جمله شاخص قیمت دستمزد سه ماهه اول (17 می) و به دنبال آن اشتغال در آوریل (18 می) خواهد بود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/australia-lower-inflation-justifies-unchanged-rates-by-the-rba-uob-202304271011لی سو آن، اقتصاددان گروه UOB، آخرین ارقام تورم در استرالیا و چشم انداز توقف احتمالی چرخه پیاده روی توسط RBA را ارزیابی می کند.

خوراکی های کلیدی

تورم اساسی نیز کاهش یافت. متوسط ​​تورم کاهش یافته سالانه 6.6 درصد بود، از 6.9 درصد در سه ماهه چهارم 22. میانگین کاهش یافته با سرعت کمتری 1.2 درصد در هر ساعت در مقایسه با 1.7 درصد در سه ماهه چهارم افزایش یافت. قدرت تورم اساسی در میانگین وزنی CPI بانک مرکزی استرالیا (RBA) نیز مشهود بود که 1.2 درصد در هر ساعت افزایش داشت، اما نسبت به قرائت قبلی 1.6 درصد در هر سال کاهش داشت.


اشتراک گذاری:

«رشد CPI سرفصل استرالیا در سه ماهه اول 23 به 1.4 درصد رسید، کمی بالاتر از انتظارات 1.3 درصد در هر سال، اما کمتر از 1.9 درصد q/q در سه ماهه چهارم. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، CPI 7.0% سالانه پیشرفت کرد، همچنین کمتر از 7.8% چاپ سالانه در سه ماهه چهارم 22 بود، اگرچه هنوز کمی بالاتر از انتظارات 6.9% سالانه است.