یورو 0.9800 را پس گرفت زیرا مقامات فدرال رزرو قصد افزایش نرخ بهره را دارند.

در سوی دیگر، اگر EURUSD در 0.9900 مبارزه کند، این امر بر ارز مشترک تاثیر می گذارد و EURUSD را به سمت متحرک نمایی 20 روزه در 0.9773 می فرستد، که پس از پاک شدن، می تواند راه را برای پایین ترین سطح روزانه 13 اکتبر در 0.9631 هموار کند. و YTD پایین در 0.9535.

جفت EURUSD علیرغم بازیابی رقم 0.9800 و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) از جهت خنثی به نزولی باقی می ماند. رالی روز جمعه به دلیل شرایط نقدینگی پایین و همچنین به دلیل تلاقی خط روند بالای یک کانال نزولی ترسیم شده در نمودار روزانه و متحرک نمایی 50 روزه در حدود 0.9903 متوقف شد. شاخص قدرت نسبی (RSI) پس از عبور از خط وسط خود صعودی شد که احتمالاً نشان دهنده اصلاحی صعودی است، اما EURUSD باید 0.9903 را پاک کند تا زمینه را برای آزمون مجدد برابری فراهم کند.

در نتیجه، اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت، یک باد مخالف برای بازدهی خزانه داری ایالات متحده، که از حدود بالاترین سطح هفتگی کاهش یافت، دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد و زیربنای یورو را تشکیل داد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، سودهای قبلی خود را کاهش داد و پس از رسیدن به بالاترین سطح YTD 4.338 درصدی، در حدود 4.218 درصد بود که آخرین بار در سال 2007 مشاهده شده بود.

مقامات ژاپنی در بازارهای FX دخالت می کنند


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eurusd-the-euro-reclaimed-09800-as-federal-reserves-officials-would-tune-subsequent-rate-hikes-202210212320جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، یکی از رای‌دهندگان کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) در سال 2022، بازتاب نظرات او بود. شما به یک “سطح درست” رسیده اید، ممکن است فقط نیاز به تغییراتی بر اساس داده های دریافتی داشته باشد. معامله گران باید به خاطر داشته باشند که ایالات متحده با تورم بالای 8 درصد سالانه در تورم کل دست و پنجه نرم می کند، در حالی که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه سپتامبر 6.6 درصد سالانه افزایش یافت.

بازده اوراق قرضه ایالات متحده به دلیل گمانه زنی های محوری فدرال رزرو کاهش می یابد و یورو را تقویت می کند

دلار آمریکا در حالی که معامله گران برای آخر هفته آماده می شدند پس از یک جلسه نوسان که در ابتدا شاهد رسیدن EURUSD به پایین ترین حد روزانه خود در حدود 0.9704 بود، سقوط کرد. با این حال، اخباری مبنی بر اینکه مقامات فدرال رزرو (فدرال رزرو) ریتم افزایش نرخ بهره را کاهش خواهند داد، یورو را از پایین ترین سطح خود بالا برد و EURUSD را به بالای 0.9800 رساند. بنابراین، EURUSD در 0.9856 معامله می شود که 0.17٪ افزایش یافته است.

مقامات فدرال رزرو برای تنظیم سرعت نرخ بهره

در جلسه نیویورک، دلار آمریکا تحت تاثیر این خبر قرار گرفت که سیاستگذاران فدرال رزرو در مورد اندازه افزایش نرخ بهره بعدی به نرخ وجوه فدرال (FFR) در نشست نوامبر بحث خواهند کرد. خریداران یورو از این خبر استفاده کردند، زیرا EURUSD رقم 0.9800 را بازیابی کرد. بعداً، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، معنای این مقاله را تأیید کرد و اظهار داشت که اگرچه افزایش نرخ بهره لازم است و از افزایش 75 واحدی در ثانیه برای نوامبر حمایت می کند، او افزود که افزایش 75 واحدی در ثانیه “برای همیشه” نخواهد بود.

در همین حال، در اواسط جلسه آمریکای شمالی، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و وزارت دارایی ژاپن (MoF) در بازار ارز مداخله کردند و دلار آمریکا را فروختند و ین را به حرکت درآوردند که نوسانات را در بازارها افزایش داد و تضعیف کرد. دلار جفت ارز EURUSD به سمت پایین ترین حد روزانه خود فرو رفت و به شدت به سمت بالاترین قیمت روزانه در 0.9869 صعود کرد.

در هفته آینده، تقویم اقتصاد کلان در اروپا شامل PMI فرانسه و خدمات فلش آلمان، شرایط تجاری IFO آلمان، در کنار تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) با انتظار افزایش 75 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا خواهد بود. سند اقتصادی ایالات متحده دارای PMI های تولید فلش، اعتماد مصرف کننده CB، تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه سوم و معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم، یعنی PCE اصلی است.

پیش بینی قیمت یورو دلار

  • فدرال رزرو در حال فراهم کردن زمینه برای کاهش اندازه افزایش نرخ بهره آتی است که بر دلار آمریکا سنگینی می کند.
  • کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا دلار را تضعیف کرد و یورو را تقویت کرد.
  • EURUSD متمایل به نزولی است، اگرچه شکستن بالای 0.9900 می تواند EURUSD را بالاتر ببرد.