یورو/دلار آمریکا با نگاهی به مذاکرات بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو به بالای 1.0700 می رسد

در ادامه، سخنرانی ایزابل اشنابل، رئیس بانک مرکزی اروپا، قبل از بحث پانل پاول، رئیس فدرال رزرو، در سمپوزیوم بین المللی Riksbank در مورد استقلال بانک مرکزی برای تعیین حرکات فوری EUR/USD خواهد بود. اگر پاول فدرال رزرو طرفدار افزایش شدید نرخ باشد، جفت ارز اصلی ممکن است شاهد کاهش بیشتر باشد.

تحلیل فنی

در نتیجه، S&P 500 Futures در طول روز 0.30 درصد کاهش یافت، حتی با بسته شدن وال استریت.

یک خط مقاومت با شیب نزولی از اواخر ماه مه 2022، در حدود 1.0730، به متقاطع صعودی در اندیکاتورهای MACD می پیوندد تا خریداران EUR/USD را امیدوار نگه دارد.

EUR/USD تاکنون در اوایل روز سه شنبه بین 1.0720 و 1.0745 دریبل می شود زیرا معامله گران منتظر سرنخ های بیشتری برای تمدید آخرین نرخ شمالی هستند. با انجام این کار، جفت ارز اصلی به بالاترین سطح خود از ژوئن 2022 رسیده است، زیرا با بازگشت دلار آمریکا به دلیل تردیدها نسبت به وضعیت ریسک قبلی، و همچنین به دلیل بازگشت بازدهی خزانه داری ایالات متحده، قیمت گاوها تمام می شود.

از سوی دیگر، تولید صنعتی آلمان در ماه نوامبر 0.2 درصد در ماه نوامبر در مقابل 0.1 درصد پیش بینی شده و -0.1 درصد افزایش یافت. با این حال، ارقام سالانه -0.4٪ نتیجه سالانه را در مقایسه با 0.0٪ پیش بینی های قبلی و 1.3٪ از بازار نشان می دهد. علاوه بر این، شاخص اعتماد سرمایه‌گذاران Sentix در منطقه یورو از -21.0 در دسامبر در مقابل انتظار 11.1- به 17.5- در ژانویه افزایش یافت. در مقابل، بانک مرکزی اروپا (ECB) در مقاله بولتن اقتصادی خود که روز دوشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که رشد دستمزدها در چند فصل آینده “بسیار قوی” است اما دستمزدهای واقعی در ماه های آینده بیشتر کاهش خواهد یافت.

  • یورو/دلار آمریکا به بالاترین حد هفت ماهه خود رسید، اما با تأخیر ثابت شد.
  • روحیه محتاطانه پیش از بررسی کاتالیزورهای کلیدی این هفته معامله گران EUR/USD.
  • داده‌های خوش‌بینانه اتحادیه اروپا با Fedspeak جنگ‌طلب به هم می‌خورد تا معامله‌گران را گیج کند.
  • سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو، Schnabel از ECB و تورم ایالات متحده برای انگیزه جدید بسیار مهم خواهد بود.
علاوه بر این، نظرسنجی ماهانه بانک فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف کنندگان در روز دوشنبه نشان داد که انتظارات تورمی یک ساله مصرف کنندگان آمریکایی از 5.2 درصد قبل به 5 درصد در دسامبر کاهش یافته است. با این حال، تورم مورد انتظار سه سال آینده بدون تغییر در 3٪ باقی ماند و تورم انتظاری پنج سال آینده از 2.3٪ به 2.4٪ افزایش یافت که به نوبه خود مشکلات تورمی را تازه کرد و روند صعودی EUR/USD را بررسی کرد.

کاهش خوش‌بینی پیرامون چین، عمدتاً به دلیل ترس از کووید برای بخش‌های روستایی کشور اژدها، به نظر می‌رسد خریداران EUR/USD را نیز مورد بررسی قرار داده است. بلومبرگ به کمبود امکانات و داروها و همچنین ترس کارشناسان از افزایش موارد کووید در ژانویه اشاره می کند تا احساسات مثبت قبلی را به چالش بکشد.

برعکس، حرکت‌های عقب‌نشینی ممکن است در ابتدا به دنبال خط حمایتی هفت هفته‌ای نزدیک به 1.0540 باشند تا خرس‌های EUR/USD را متقاعد کنند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) قیمت پیشنهادها را به 103.25 افزایش داد زیرا از یک خط حمایتی شیب دار از می 2021 جهش کرد. با این حال، بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده به پایین ترین حد سه هفته ای خود نزدیک به 3.53 نزدیک شد. ٪ تا زمان مطبوعات، زیرا یک روند نزولی دو روزه را ثبت می کند.

افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و DXY را می توان به اظهارات رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا مرتبط دانست، زیرا او روز دوشنبه گفت که “منصفانه است که بگوییم فدرال رزرو مایل به بیش از حد است.” مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهار داشت که آنها مصمم، متحد و مصمم برای کاهش تورم هستند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-treads-water-above-10700-with-eyes-on-ecb-fed-talks-202301100500