گاوهای XAU/USD دوباره به سمت خود حرکت می کنند، بازار همچنان پیچیده است

مخارج مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر پس از افزایش 0.4 درصدی در ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یافت، که نشانه ای از کاهش تورم است، اگرچه نه به اندازه ای که بازارها برای شروع انتظار چرخش از سوی فدرال رزرو یا کاهش نرخ آن ها باید ببینند. مسیر پیاده روی سال به سال، (سال)، شاخص مخارج مصرف شخصی، (PCE)، به 5.5 درصد رسید، نیم درصد کاهش نسبت به اکتبر. با حذف قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی، این شاخص به ترتیب ماهانه و سالانه 0.2 درصد و 4.7 درصد افزایش یافت که مطابق با اجماع بود. خبر بد برای قیمت طلا این است که داده های تورم اکتبر PCE به طور صعودی بازنگری شد.

تحلیلگران Brown Brothers Harriman گفتند که بازارها هنوز به فدرال رزرو باور ندارند. تحلیلگران توضیح دادند: «پس از افزایش 5.5 درصدی پس از آخرین جلسه FOMC، نرخ پایانه که توسط بازار سوآپ مشاهده شد به حدود 5.0 درصد کاهش یافت. به طور مشابه، WIRP پیشنهاد می‌کند که افزایش 50 بشکه‌ای در اول فوریه فقط 33 درصد قیمت دارد و به دنبال آن افزایش 25 بشکه‌ای نهایی در 22 مارس خواهد بود. ما نمی‌توانیم بفهمیم چرا بازارها به مبارزه با فدرال رزرو ادامه می‌دهند. به استثنای برخی از اشتباهات ارتباطی اینجا و آنجا، رئیس جروم پاول و شرکت در مورد نیاز به افزایش نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر مصمم بوده‌اند. داده های اخیر ایالات متحده تأیید می کند که بازار کار همچنان قوی است و فدرال رزرو باید کارهای بیشتری انجام دهد.»

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

به روز رسانی قیمت طلا

داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز پنجشنبه و ادعاهای بیکاری نیز نشان می دهد که اقتصاد این کشور سریعتر از آنچه قبلاً تخمین زده شده بود، بهبود یافته و بازار کار همچنان بسیار فشرده است. در مجموع، تعداد زیادی از داده‌ها با توجه به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در مسیر مبارزه با تورم در سال 2023 باقی می‌ماند، کمک چندانی به تغییر و تحول نمی‌کند. اکنون در مسیری برای دومین کاهش سالانه متوالی است.

فدرال رزرو باید کارهای بیشتری انجام دهد

  • قیمت طلا مجدداً مطابق با کویل است و انتظار می‌رود که همچنان بالاتر باشد یا حداقل در یک سمت باقی بماند.
  • در صورت عدم موفقیت، حرکت حتی عمیق‌تر در قیمت طلا در روزهای آینده با پیش‌بینی 1775 دلار در کار خواهد بود.

بیان شد که انتظار می رود با توجه به روند صعودی قیمت طلا اصلاح شود:

قیمت طلا مجدداً مطابق با کویل است و انتظار می‌رود که همچنان بالاتر باشد یا حداقل در یک سمت باقی بماند. در صورت عدم موفقیت، حرکت حتی عمیق‌تر در قیمت طلا در روزهای آینده مورد توجه قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود اصلاح نزولی قابل‌توجهی با چشم‌انداز 1775 دلار انجام شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-bulls-move-back-in-market-remains-coiled-202212231810

در تجزیه و تحلیل قبلی، قیمت طلا به منطقه مورد نظر کاهش یافت و از آن به 1784 دلار برای یک حرکت 300% اندازه‌گیری شده فراتر رفت و به جایی که روند خرد قبلی از آن شروع شد:

طبق تحلیل روز قبل، پیش‌بینی قیمت طلا: گاوهای XAU/USD باید به حمایت از خط روند اصلی متعهد شوندقیمت طلا در منطقه حمایتی مذکور تقاضا پیدا کرده و در راستای روند صعودی گسترده تر حرکت کرده است. قیمت طلا در روز جمعه در آستانه تعطیلات کریسمس و آخر هفته طولانی افزایش یافت و با کاهش آمار تورم در طوفان اطلاعات روز جمعه حمایت شد.